•A P R O F I•

18 3 0
                                    

1940. Január 12. 8:40
Párizs

Belépett a tanácsterembe. Minden szem rászegeződött majd, a férfira aki belépett vele.
-Jean? Vagy hívjam úgy hogy a Profi?- kérdezte az egyik tag a férfitól.
-Nem uram. Az én nevem Thomas Grand, amerikai származású francia katona tiszt vagyok.
-És a hölgy?
-Annei Marie Jean, vagy ahogy maga mondta, a Profi.
-Maga?
-Igen, én. Francia származású hivatásos állami kém és bérgyilkos.
-Ez esetben maga lesz a parancsnoka az északi irányba haladó néma osztagnak.
-Néma osztag?
-Semmi feltűnést nem kelthetnek különben visszarendeljük önöket. Csendesen, láthatatlanul kell az ellenség vonalai mögé kerülni és kiiktatni a személyeket, és táborokat amiket kijelölünk.

A fegyvertár hatalmas épület volt. Mindehol pisztolyok, puskák, védőruhák és egyébb felszerelések.
-Milyen fegyvert mutathatok a hölgynek?- kérdezte raktáros.
-Azt hiszem először is kéne nekem egy ilyen- húzta ki a pisztolyát- Argent féle csak valami modernebb évjáratú. Tudja ez már van vagy 15 éves.
A férfi odavezette Thomast és Anneit a egy polc elé.
-Esetleg ajánlhatom ezt? Tavalyi darab, vagy egy 1936-ban készült mesterművet?
-Azt adja!- mutatott egy vitrinbe lévő fegyferre a nő.
-Igazán jó választás! Argent Federico fegyvere. Az öreg az előtt készítte hogy meghalt, és rajta kívül nem használta még senki.
-Akkor majd most kipróbáljuk.

-Mégis minek magának magassarkú?- kérdezte a férfi.
-Ezért- Annei kiszedte a sarkát és kihajtotta. Egy kés volt.
-És ezt cipelni akarja?
-Higgye el, lesz még szükségünk erre.
-Ó, igazán? Bár én honnan is tudhatnám? A francia nők általában nem járnak háborúba!
-Az amerikai férfiak pedig nem kötözködnek- mondta a nő és behúzta a táskáját.
Kilépett az ajtón, és keresett egy telefont.
-Mrs. Castille?
-Igen kisasszony!- vette fel az idős hölgy.
-De jó a hangját hallni!
-Én is örülök a hívásának!
-Csak búcsúzni szeretnék. Most egy jó ideig nem fognak hallani rólam.
-Sok szerencsét, kisasszony.

Beszálltak az autókba és elindult észak-kelet felé.
-Sok szerencsét, parancsnok!- mondta Thomas.
-Magának is Mr. Grand.
-Hívjon csak Tomnak. Egy jó ideig össze leszünk zárva. Legalább egy kicsit otthon érezném magam tőle.
-Jólvan Tom. Maga is hívhat Anneinek.

A profiWhere stories live. Discover now