6.

22.8K 424 20
                                    

CAMERONS POV

Jag stannade bilen och stängde av motorn innan jag hoppade ut ur bilen. Taylor var slöt upp bredvid mig och tryckte ner händerna i fickorna. I hans mungipa dinglade en cigarett och han tittade ner i asfalten.

"Du, förlåt för det där. Sam gör mig bara så förbannad" Hans ursäkt fick mig att slå min axel mot hans och små le. Han andades in ett bloss och räckte över cigaretten mot mig. Jag tog emot den och vände mig sen om för att låsa upp lägenheten. Dom andra killarna var en halvtimme bort och jag ville hinna duscha innan dom kom fram. Jag klampade in och sparkade av mig skorna. Det hängde några dammiga jackor på krokarna och jag rynkade på näsan när den instängda luften slog emot mig.

"Har någon dött här inne?" hörde jag Frida mumla och jag beslutade mig för att ignorera henne. Taylor däremot, tänkte inte likadant.

"Kanske du som kommer dö här inne?" Hans skratt ekade högt runt i rummet. Frida kollade skeptiskt på honom och sen på mig för att avgöra om han var seriös eller inte. Jag skakade på huvudet och gick in för att duscha. Badrummet såg exakt likadant ut som när jag var här senast, det turkosa kaklet gav mig fortfarande en hemsk huvudvärk.

Mina tankar blev slöa och dimmiga av det varma vattnet som tog sig nerför min rygg. Känslan gjorde mig lugn; avledde mig från att tänka på det som var viktigt, det som jag egentligen inte brydde mig om.

Jag avbröts av Taylor som kom in stampandes. Jag tittade förvånat på honom och insåg sen att han höll i en hårnål.

"Bröt du upp dörren till badrummet?! Varför knackade du bara inte?" Taylor ignorerade mina frågor och öppnade ventilations luckan. Han stack in en hand och tog ut något innan han satte tillbaka luckan.

"Vad håller du på med?" Jag klev ut ur duschen och drog snabbt åt mig en handduk. I hans hand låg något invirat i en  ljus grå handduk. Jag drog bort det blöta håret från ögonen och tittade ner när han vecklade ut handduken. Inuti låg en bekant blänkande svart pistol.

"Jag gömde den i ventilationen så ingen skulle ta den, det är min G17" Taylors tjatiga ton fick min huvudvärk att bli ännu värre. Istället för att svara honom ryckte jag pistolen ur hans hand och gick ut ur badrummet. Jag drog fram min mobil och såg att Matt hade försökt ringa mig. Pistolen placerades på en byrå innan jag gick över till köksön och blandade mig en drink som jag drack upp direkt. Jag begav mig mot Nash och hans lillebror Hayes. Han var bara 15 år gammal men dom flesta av oss i gänget var runt den åldern när vi gick med. De flesta började göra småjobb åt gäng som oss men Hayes hade fått följa med sin bror in i vårt gäng direkt.

Efter en stund blev ljudnivån i vardagsrummet högre och eftersom resten av gänget hade köpt sprit var många redan lätt påverkade. Jag vandrade med blicken över vardagsrummet och insåg att killarna redan hade gjort lägenheten till kaos. Taylor hoppade runt i rummet och snubblade in i mig. Han öppnade hans jobbiga käft och försökte säga något men han avbröts tvärt. Jag var fortfarande irriterad på Taylor för att han hade slarvat bort pistolerna.

"Håll käften Taylor, jag orkar inte med dig nå mer" svarade jag honom tvärt och drog på mig skorna innan jag lämnade lägenheten för att lugna ner mig. Jag drog fram en cigarett och tände den. Jag kände hur nikotinet sakta lugnade min kropp. Jag följde gatan medans jag avslutade cigaretten innan jag drog upp min mobil ur jackfickan. Den visade ingenting förutom missade samtal från Dan, min boss. Istället för att ringa upp honom stoppade jag irriterat ner mobilen i fickan igen.

TAYLORS POV

Efter att jag kommit ut ur badrummet letade jag reda på Jack G. Han hade som vanligt blivit påverkad efter bara några glas, alltså var han precis som vanligt helt borta. Jag tog flaskan med den bekanta vätskan från hans grepp och tog en klunk från den. Jack ryckte argt tillbaka den innan vi tillsammans gick ut till vardagsrummet. Jag gick fram till högtalaren och drog upp volymen på musiken, i ögonvrån såg jag hur tjejerna gick ut från vardagsrummet till ett av sovrummen. Jag hann inte tänka mer på det när Matt och dom andra killarna kom in genom dörren med påsar fyllda med glasflaskor. Vi dunkade hastigt varandra i ryggen och jag bytte snabbt några ord med Nash om vapen problemet vi hade. Efter det var festen igång. Egentligen var inte tanken att jag skulle bli full, bara lite lullig. Men som vanligt sket sig mina planer. Mitt i allt dunkade jag in i någon och märkte sen att det var Cameron. Jag öppnade munnen för att säga något åt honom men han avbröt mig tvärt och sa något meningslöst och drygt. Jag skakade av mig hans ord och såg hur han tågade ut ur lägenheten med arga steg.

"Vart skulle han?" Matt, som plötsligt dök upp framför mig tittade efter Cameron. Jag ryckte på axlarna.

"Han har säkert humörsvängningar igen" svarade jag obrytt och gick mot köket där spriten fanns. När jag hällde upp spriten i en plastmugg såg jag hur en tjej kom in i köket. Hon la inte märke till mig och jag stirrade skamlöst på när hon hällde upp ett glas med vatten. Hon var snygg, lite tilltufsad kanske, men snygg ändå.

"Hej" sa jag plötsligt. Hon kollade skrämt upp på mig och backade några steg. Jag flinade och drack en klunk ur plastmuggen.

"J-jag skulle b-bara..." började hon förskräckt och i mitt fulla tillstånd förstod jag inte varför hon verkade livrädd.

"De är luuungt, mi casa es tu casa senorita" sluddrade jag och greppade tag i hennes arm som stöd när allt började snurra. Hon kollade snabbt ner i marken och stod blixtstilla men mina fingrar lyfte snabbt upp hennes huvud. Tjejens ögon mötte mina och en hårslinga ramlade ner i hennes ansikte. Jag stirrade förvirrat på henne, hade vi en sådan här snygg tjej i gänget? Och varför visste jag inte om det förrän nu? Jag insåg att hon försökte skruva sig loss från mitt grepp runt hennes överarm vilket fick mig av instinkt att hålla i henne hårdare. Jag såg inte paniken som spreds i hennes ansikte inte heller hur hennes näsa rynkades av min alkohol stinkande andedräkt. Jag böjde mig lite närmare henne för att fråga vem hon var.

"Taylor förfan, släpp henne" Camerons röst var en aning irriterad och han stod med armarna i kors och blängde hårt på mig. Jag släppte snabbt hennes arm och höll upp armarna oskyldigt.

"Vem är hon? Känner vi henne?" Mina frågor blev obesvarade när Cameron total dissade mig och följde med tjejen ut ur köket. Jag stod förvirrat kvar i några sekunder innan jag tog upp plastmuggen och gick ut i vardagsrummet igen.

Bad Boys. Good Lips.Onde histórias criam vida. Descubra agora