02

1.9K 90 4
                                    

Bože, proč musím mít zrovna v pondělí na první hodinu Zmijozeli s Nebelvíry? To je za trest!

Kdyby se alespoň soustředili. Ale to by to nesměli být takoví hajzlíci. Pořád po sobě házeli papírky všemožných barev. Nebo flusali po ostatních z flusačky, kterou jsem jim minulý týden zabavil snad třikrát! Kde vzali další?

,,Alberte, polož mi svou hůlku s flusačkou na stůl a přijď si pro ně na konci hodiny." Tenhle mladej Zmijozel mě tak strašně vytáčel... Ale já na něj půjdu chytře.

,,Doufám, že se na příštích hodinách budeš chovat slušně. Strhávám zmijozelu deset bodů. Pro dnešek si odpikáš trest s panem Filtchem. Věřím, že bude za pomocníka moc rád." Moc dobře si pamatuji na jeho žertík s broskvovým likérem a paní Norrisovou. Ten mu alespoň dá nějakou záživnou a užitečnou práci. Hmm hmm hmm...

Blonďák si jen drze odfrkl a odešel zpátky do lavice. ,,Takže... kdo mi chce zopakovat dnešní látku?" Sedl jsem si za katedru a chtěl otevřít šuplík, když se mi zamlžilo před očima a do obličeje mě uhodil slabý výbuch.

V tom zazvonilo.

Většina zmijozelů se smýchem utekli z učebny. Albert byl ještě tak drzý, aby se rozběhl ke katedře a vzal si svou hůlku i flusačku nazpět.

Zmetci jedni prokletí. Budu si muset promluvit s ředitelem jejich koleje...

...........................................

Odpoledne toho dne

,,Seve! Musíme si promluvit!" Vrazil Harry do manželovi pracovny.  Severus zrovna opravoval seminární práce. Vzhlédl a tázavě se zahleděl jeho směrem.

Horko těžko v sobě zadržoval smích. Zevnitř se kousal do škraní, aby se tolik nesmál. Harryho tahle reakce jen více vyburcovala k výbuchu.

,,Severusi Pottre-Snapee, ti tvý hadi mě začínají pořádně vytáčet. Ještě jeden žertík mířený na mou osobu a uvidí ten kolotoč! To už je po třetí tento měsíc! Sjednej si s nimi pořádek nebo za sebe neručím!"

Severus vstal a vydal se k Harrymu. Obejmul své již přerostlé lvíče a schoval jej ve svém černém hábitu před celým světem.

,,Ššššš... Uklidni se Harry. To bude dobrý. Naučím tě pár svých zabijáckých pohledů. A taky ti dám rady na spolehlivé tresty."

Začal mu kapesníčkem, který vytáhl z kapsy čistit černé šmouhy na obličeji. Harry se po prvé za tu dobu uvolnil.

,,Kdoby řekl, že být učitelem je tak vyčerpávající. Nechci říct, že mě otravuje většina dětí. To ne. Ale jsou tu případy, které mě asi dostanou do blázince dřív, než opustí sedmý ročník."

Profesoři Potter-SnapeoviKde žijí příběhy. Začni objevovat