Det här är historien om Minho. Miino. Minooo. Minehoe. Ingen vet hur hans namn uttalas. Det gör att hans vänner är mycket få. Noll. Det enda hans liv går ut på är att styla håret med allt hårvax som kommer upp med hissen för hans skull. Det gör att han kan springa snabbare än någon. 10 km/h. Om han inte stylar sitt hår minskar hans fart med 40%.
Han går upp varje morgon innan soluppgången för att ge håret en perfekt touch. Ingen annan i Gläntan vet om att det finns hårvax, för Minho gömmer allt. Varje gång hissen kommer distraherar han de andra killarna och gömmer vaxet bakom Stekis bakplåtspapper. Han brukar ofta säga: "kolla in Gallys fula ögonbryn". En dag kom inte hans leverans med hårvax. Minho fick panik. En hel månad med 40% lägre springkapacitet. Hur skulle han klara detta?
När han tittade närmare på lasten insåg han att vaxet hade bytts ut mot något annat konstigt.
Han tog dem och sprang.
När han var i säkerhet bakom bakplåtspappren (som av någon anledning var lite slemmiga som om en klagare varit där, skumt) öppnade han förpackningarna. Det var vita cylindrar i snören. Minho tog tag i ett snöre och försökte trycka ut hårvaxet. Coolt med senaste modellen, tänkte han. Men det kom inget. Minho blev besviken. Men han kunde ju ge det ett försök. Han knöt fast snörena i håret. När han till slut var klar såg han fantastisk ut. Minho beundrade sig själv i spegeln. Några droppar föll på hans ihåliga huvud. Regnet forsade snart ned och Minhos accesoarer började svälla.
"JAG DÖÖÖÖR!!", skrek THomas, com den bortskämda unge han var. Och sedan dog han.
Minho hade aldrig brytt sig om Thomas, han tyckte att det skulle bli skönt att slippa honom, och att hårvaxet var viktigare.
VOUS LISEZ
Incorrect Maze Runner Fanfics
FanfictionExtremt konstiga och käppa men fantastiska fanfictions av Nora, Signe och Tove. Kapitlena hänger inte ihop, men du får bland annat läsa om Stekis bakplåtspapper, Gallys flying eye-bros och Minhooooos tamponger och hårvax. Episkt.