Mi is az a bizonyos LMBTQIAP+

1.9K 142 52
                                    

Naszóvalháthogy...
Nem úgy van ám az,hogy vannak a b*zik és ennyi.De nem ám.Vannak betűk,és mindnek megvan a maga jelentése.Sokan nem tudják mi micsoda.Ez azt hiszem ha már itt vagyunk fontos lehet a továbbiakban.Ezért arra gondoltam bemutatom őket.Egyszerű és nagyszerű indokom álltal vezérelve.
Miért ne?

Az első betű:L
Ez azt jelenti:Leszbikus
Ezt arra használjuk,amikor egy lány vonzódik egy vele azonos neműhöz.Tehát nő a nővel.Ezt még magyarországon is szinte mindenhol ismerik.(Érdekesség:egyébként a férfiak többsége szerint-már ha épp nem undorodnak a homoszexualitástól, vagy ők maguk nem homoszexuálisok-a girl × girl kifejezetten szexi.)
A második:M vagy angolul G
Ez a betű annyit tesz meleg.(angolul Gay)Ezt is szinte mindenki ismeri,de ha te,kedves olvasó véletlenül nem(amit nem tudom,hogy hoztál össze)akkor elárulom a titkot,ez azt jelenti amikor két férfi vonzódik egymáshoz.(Ezt pedig a nők találják kifejetten vonzónak.Jómagam is egyébként)
Itt evezünk az ismeretlenebb zavaros vizekre.
Harmadik betű:B
Mint Biszexszuális.Ez annyit takar,hogy valaki vonzalmat érez mindkét nem iránt.Tehát mindegy,hogy lány bagy férfi,képes vele kapcsolatot létesíteni.(Ezt most sikerült úgy mondanom,mintha egy uforól beszélnék)Erre szokták a rendkívül humoros egyedek azt a kifejezést használni,hogy.
"Két kapura játszik".
Negyedik betű:T
Mint Transznemű.Na ez már valóban zavaros.Ezt a kifejezést arra használjuk,amikor,egy ember mondjuk nőnek érzi magát,de a neme férfi.Ilyenkor,ahogy egy nagy példaképem,a transznemű nő Ónódi Adél mondta:
"Volt egy ép lelkem,és volt egy testem,amit ki kellett javítani.
Ki kellett javítani egy hibát"
Ezek az emberek,tegyük fel nőből férfivé válnak,műtétek,(nem átalakító műtét)és hormonok álltal.Önmagukká válnak,és mire a változás végére érnek,senki nem mondaná meg,hogy az adott illető,az ellenkező nem táborát erősítette annó.(Érdekesség:sokszor keverik a transzfesztitával,és/vagy drugqweennel.A kettő amúgy hasonló,abból a szempontból,hogy míg a transznemű maga a szerep,addig az előbb említett kettő,csak játsza a szerepet.Az közöttük a különbség,hogy míg a transzfesztita csak időnként a másik nem bőrébe bújik,addig a drugqween ezt egy előadás keretein belül teszi.)Az alábbi videón például Hegedűs Martin látható.

Ötödik betű:Q
Queer.Egy szó,mely angolul annyit tesz:"furcsa"különös".Az ebbe a kategóriába tartozó emberek egyszerre tartozhatnak az összes kategóriába,és egyikbe sem.Mert bár a Queer annyit tesz
hogy az összes kategória egyben,azok használják magukra,akik nem szeretnék bekategorizálni magukat.Bonyolult mi?
Hatodik:I
Mint Interszexuális.Ezt azokra az emberekre használjuk akiken nem látszik a külső vagy belsőjegyei alapján egyértelműen,hogy milyen nemű.Ezeket az embereket régebben hermafroditának nevezték,ám ez a jelző napjainkban kellemetlen,degradáló.
Ezeknek az embereknek hormonális vagy nemi elváltozás miatt nem "beazonosítható" a testük,ennek ellenére,érezhetik magukat nőnek,férfinak,transzneműnek, és lehetnek heteroszexuálisok/homoszexuálisok stb.:
Hetedik betű:A
Mint a Aszexuális.Ők azok az emberek akik,nem éreznek szexuális vonzalmat egyik nem iránt sem.Sokan gondolják azt róluk,hogy ez azért van mert túl csúnyák ahhoz,hogy bárki ágyba bújjon velük,de ez nem így van.Ennek ellenére, éreznek szerelmet.Aki az ellenkező nemhez vonzódik azt úgy nevezik:heteroromantikus,aki a saját neméhez vonzódik:homoromantikus.
Nyolcadik és egyben utolsó betű:P
Mint pánszexuális.Ez azokat az embereket jelöli,akik nem a testhez,hanem a személyhez vonzódnak.Mondhatnánk,ez ugyan az mint a biszexuális nem?Ezt egy pánszexuális lány így fogalmazta meg:
"Míg a biszuexuális ember azt mondja:ÉN SZERETEM A FÉRFIT,ÉS A NŐT.
Addig a pánszexuális ember azt mondja:ÉN SZERETEM AZ EMBERT."
Tehát,ez lényegében annyit tesz,hogy ezek az emberek a személyhez attól függetlenül vonzódnak,hogy az milyen nemű.

Hát azt hiszem egyenlőre ennyit oszthattam meg veletek.Valójáb an csak annyit mondtam el,amennyit én tudok,de arra szeretnélek kérni titeket,hogy osszátok meg velem,és egymással a ti tudásotokat,tapasztalataitok-at.(ez a szó túl hosszú)Ilyet még szeretnék írni,de azt szeretném kérni,hogy ez legyen kicsit "interaktív".Tegyetek fel nyugodtan kérdéseket,és akkor a következő fejezetben azokat is megválaszolhatom.
+Az LMBTQIAP+helyett valami rövidebb szót szeretnék használni,mert lusta vagyok leírni.:D
Ha van valami tipp arra,hogy mi legyen ez ,akkor azt szívesen fogadnám.
A következő fejezetben a homofóbokról szeretnék beszélni,és remélem ezzel is tudok segíteni.
Addig is a mihamarabbi viszontlátásra.❤🖤

LMBTQ+ útikalaúzNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ