Coming out?Azmiaz?

1K 86 28
                                    

Halisziamizucső.
Hát ismét elérkeztünk egy csodálatos fejezethez,mely nem másról fog szólni,mint az úgy nevezett COMING OUT-ról.

Naszóvalháthogy mi is az a bizonyos coming out?Magyarul úgy nevezzük előbújás.Ez annyit tesz,hogy,a bármilyen csoportba tartozó LMBTQIAP+ emberke felvállalja "másságát".Legyen az egy bizonyos ember előtt,vagy a teljes világ előtt,de ez a bizonyos coming out kifejezetten fontos szerepet játszik az LMBTQ+ közösség életében.

Először is.Miért fontos a coming out? Miért nem lehet csendben maradni?Mert nem lehet úgy élni hosszú távon,hogy becsapjuk magunkat,és a környezetünket.Mert,míg a szeretteink,családunk,barátaink, azt gondolják ismernek,mi pontosan tudjuk,hogy ez nincs így,és ez béjeget nyomhat a mindennapjainkra.A tudat,hogy becsapsz másokat,sosem kellemes,főleg,ha ezek számodra fontos emberek.És magadra is gondolnod kell.Mert a folyamatos félelem,hogy:Csak ki ne derüljön,csak ki ne derüljön...
tönkre tesz.Ahhoz,hogy teljes életet élhess,és szabadon tehesd azt amit akarsz(akarni a wc-n kell)merőben hozzátartozik a coming out.
             Első coming out
Nos,az úgy nevezett "első coming out" a legnehezebb.Ez ugyanis önmagunknak történik.Nehéz elfogadni,hogy más vagy mint a nagytöbbség.Lehet,hogy homofób,vagy nagyon vallásos környezetben nőttél fel,ezért még azt is gondolod,hogy bűn,vagy esetleg betegség amit érzel.Hosszú évekbe telhet,mire elfogadod azt, amin úgy sem tudnál változtatni.Van aki sosem képes elfogadni,és tagadja.Pedig ahogy én tudom,nem választás kérdése,hogy kit szeretünk,kit nem,vagy mik vagyunk.Sokan élnek például, negyven éves korukig egy ellenkező nemű emberrel,lesznek gyerekeik,majd jönnek rá,hogy nem bírják tovább,és lépnek le egy saját nemükhöz tartozó emberrel.
Egyébként,én is a kamasz korosztályt erősítem,és több emberen a közvetlen,vagy kevésbé közvetlen környezetemből,is észre vettem,hogy teljesen össze vannak zavarodva a szexualitásukat illetően.Most leszögezném,hogy az még nem feltétlenül jelenti azt,ha arra gondolsz néha,milyen lehet megcsókolni,vagy nemi életet élni egy veled azonos neművel,hogy a saját nemedhez vonzódnál.Lehet ez egyszerű kíváncsiság is,mely kamaszkorban például teljesen egészséges.Ilyenkor mindenki össze van zavarodva,ki jobban,ki kevésbé,de hangsúlyoznám,az ilyesfajta bizonytalanság NORMÁLIS.
Fontos továbbá,hogy ne akarj semmit elsietni.Ahogy telik az idő rá fogsz jönni mindenre.Felesleges azon rágódni,hogy mi lesz.

De mi van, akkor ha már tudod,hogy az LMBTQIAP+közösséget erősíted.Hogy,és kinek coming out-olj elősször?
A coming out,nem egyszeri folyamat.Sok embernek kell külön külön coming outolni,és nem várhatod el,hogy mind jól reagáljanak.Épp ezért célszerű olyan embernek elmondani elősször(legyen az legjobb barát,vagy családtag)akiről tudod,hogy jól fogadja majd.Fontos,hogy a nehéz időszakok alatt legyen egy támaszod akiben megbízhatsz,vagy aki segít,hogy elmond például a szüleidnek.
És mi a helyzet a családdal?
Érdemes elősször egy olyan hozzád korban közelebb álló embernek coming outolni,(például testvér,unokatestvér)aki jobban elfogadja ezt az egész elembétékút.(LMBTQ)Fontos,hogy a szülők esetében minden eshetőségre felkészülj,de ha végképp fogalmad sincs mit fognak reagálni,próbáld meg őket tesztelni.Például állj eléjük,hogy:
"Képzeljétek,az egyik barátom most mondta el,hogy meleg."
Ezután megfigyelheted a reakciójukat.Vagy mutathatsz nekik meleg témájú filmeket(Nem pornót.Arra valószínűleg rosszul reagálnának.)
Ha ti választhatjátok meg a helyszínt,és az időpontot,fontos,hogy bárhova is mentek,legyen legalább egy órátok,hiszen biztosan lesznek kérdéseik.
Fontos,ha valamit el**szol,ne próbálj szépíteni.Könnyen lebuktathat,egy látható helyen felejtett melegmagazin,vagy egy nyitva hagyott honlap.Ilyenkor ösztönreakció lehet a tagadás,mégis,jobbat teszel magadnak,és a környezetednek  hosszútávon,ha veszel egy nagy levegőt,és a szemükbe mondod azt,amire már ők maguk is rájöttek.
Sajnos,bármennyire szeretnénk ezt tagadni,a világ tele van rossz szándékú emberekkel.
Ezért azt ajánlanám,hogy a coming out,mindig személyesen történjen.Ha valakinek üzenetet küldessz,az könnyen továbbküldheti,vagy nyilvánosan posztolhatja.Ráadásul ez nem is telefontéma.
Fontos,hogy légy türelmes.Neked is sokáig tartott elfogadni,hogy nem vagy heteró.Sokaknak főleg az idősebbeknek(akiknek az idejében még nagyon más volt)nem fér bele a világába az LMBTQ+ közösség,így minimum ,hogy nehéz nekik megemészteniük,miszerint a közvetlen környezetükben is akad ilyen személy.
És bár talán meglepő,de a legtöbb szülő sem azon gondolkozik,hogy:
"Bárcsak meleg lenne a gyerekem."
Esetleg csalódás lehet számukra,vagy önmagukat hibáztatják,azon gondolkozva,vajon mit rontottak el,hogy a gyerekük "ilyen"lett.
Ez nem azt jelenti,hogy kevésbé szeretnének téged,csak időre van szükségük,hogy feldolgozzák a kialakult helyzetet.
Fontos továbbá,hogy ne kényszeríts másokat nem kívánt előbújásra.Sok emberrel találkozhatsz,például szórakozó helyeken,vagy az interneten,akiket esetleg ismersz.Barátokról,családtagokrólvagy akár hírességekről derülhet ki,hogy egy csapatban játszotok.Mégis(bár tudom,nehéz magunkban tartani)ne rohanj rögtön a barátaidhoz(már ha vannak.- igazán humoros vagyok)elmondani,hogy:
"Úristen...nem hiszitek el kit láttam tegnap este."
Gondoljatok bele,nektek hogy esne,ha akaratotok ellenére out-olnának titeket?
Fontos,hogy ne dönts helyettük,mert azzal csak rosszat teszel nekik.

Egyébként,egy olyan filmben,melyet jómagam is kedvelek a Kszi Simon-ban,(arra gondoltam,kaphatna egy külön fejezetet,ha van rá igény)felmerült egy kifejezetten érdekes kérdés.
Miért csak az LMBTQ+ embereknek kell coming out-olni?
Ez nem igazságos.Hiszen ezek a szexualitások ugyan olyanok mint a heteroszexualitás.És mégis.De ha ez kell a népnek,a coming out,akkor out-oljanak a heterók is.
Hányszor hangzott már el szemlesütve,hogy:
Anyu,apu,meleg vagyok.
Vagy:
Anyu,apu, transznemű vagyok.
Hányszor meresztettek nagy szemeket a szülők,és gondolkodtak el azon,mégis mit,és hol rontottak el?
És azt hányszor hallhattuk eddig,hogy:
Anyu,apu,heteró vagyok.
Nulla.Zero.
Tudom,tudom.Mert ez a normális,meg, egy férfi,és egy nő tud gyereket nemzeni,ők egy család.Hogyne.De attól még,az LMBTQ+-nak is van létjogosultsága.Érzéseik,és gondolataik.És tudjátok mit?Ez a kis eszmefuttatásom,azokhoz nem fog eljutni,akikhez igazán kéne.Mert ők azok,akik elfordulnak ha beszélnék,de azt árgus szemmel figyelik,mikor hibázok végre,hogy belém rúghassanak.
Kedves homo és transzfóbok,ez most nektek szólt.

Arra kérnélek titeket,hogy kommenteljetek,mert szerintem,ezek olyan témák,amiket megéri kibeszélni.
Sziasztok,és a következő részt is igyekszem hozni.Nem tudom,mennyire lesz időm,ha elkezdődik a hét elég elfoglalt leszek,de majd írok éjszaka.

Sok sikert azoknak,akik még nem bújtak elő,és ha elüldöznek otthonról,van egy  plusz ágyunk.:D

Remélem még találkozunk,addig is sziasztok.
                                    Szeretettel:Blue

LMBTQ+ útikalaúzWhere stories live. Discover now