Истинското име на Били Холидей е Елианора Фейгън. Родена през 1915 г., тя е една от най-известните изпълнителки на джаз през миналия век. Известна е и с прозвището Лейди Дей. Били се ражда, когато майка ѝ и баща й все още са деца – тя на 13, а той на 15. Израства в бедната част на Балтимор, Мериленд. Често бяга от училище, а когато е на 11 обявява, че е била изнасилена. Скоро след това я пращат в католическо поправително училище, където живее две години. През 1928 г. се мести с майка си в Ню Йорк. През 1929 г. майка ѝ, Сейди, сварва съсед да изнасилва Били.
Според автобиографията ѝ няколко години Били работи като проститутка и прекарва време в затвора. През 30-те години на 20 век започва да пее в нощни клубове в Харлем. Първите години на кариерата ѝ са неясни, но се смята, че талантът ѝ е открит от Джон Хамънд през 1933 г. Били започва записи с кларинетиста Бени Гудмън и редовни появи в джаз клубовете на Ню Йорк. До 1959 г. записва с много от най-добрите джаз музиканти, включително и Луис Армстронг. Първоначално музиката ѝ е насочена към чернокожата публика, но скоро става световноизвестна.
С песента си Strange Fruit („странен плод" – за тялото на убития, което виси от дървото), в която става дума за линчуването на негър, Били привлича вниманието на нюйоркските интелектуалци и скоро се сдобива с вярна публика сред тях. Към края на 40-те е вече звезда. Типични за репертоара ѝ са меланхолични песни за несподелена любов.
В началото на 40-те започва да страда от наркозависимост и алкохолизъм. През 1947 г. влиза в затвора за притежание на наркотици. Здравето и гласът ѝ страдат и концертите и записите ѝ губят от първоначалния си блясък. Били Холидей умира на 44-годишна възраст от цироза на черния дроб на 17 юли 1959 г. Погребана е в гробището „Сейнт Реймънд" в Бронкс.
YOU ARE READING
The Woman's Power
AdventureТук ще се постарая да опиша жените, които не са по-слаби от мъжете , а напротив жените са силни . В историята на цял цвят има жени, които със своите действия са променяли хода на историята. Да ние жените сме нежни същества , но също така сме и сил...