Kapitel 2

25 1 1
                                    

Dick ser att det står fler män bakom mannen och att även de har vapen siktande mot honom. Den främre viftar upp och ner med pistolen som ett tecken om att Dick ska backa. Han gör som han blir tillsagd och börjar backa. Han behöver inte titta sig omkring för att märka att de andra dörrarna också är öppnade och ut kommer fler män med vapen. De samlar ungdomarna i mitten. "Sätt er ner!" Ryter en av dem. Barnen gör som de blir tillsagda och Dick ser att Kim och en flicka med svart hår sätter sig ner senare än dem andra precis som han. "Fram med händerna allihopa" säger samma person som sa åt dem att sätta sig ner. Återigen gör barnen som de blir tillsagda. Dick tittar på Kim och flickan en snabb sekund och ser att Kim ger alla som står upp varsin ondskefull arg blick. Flickan tittar på en av de stora dörrarna som leder ut ur idrottshallen. Dick vänder blicken dit istället. Där ser han en lång kvinna med hatisk blick. Hon överblickar ungdomarna och fastnar en kort stund vid Dick men fortsätter sedan sin bedömning. "Varför är ingen av dem bundna än?" Frågar hon högtidligt. "Ehm" börjar en, "vi var bara lite långsamma mästare" svarar en annan. "Men bind dem nu då" säger hon irriterat. Flera av männen lämnar vapnet vid sina kompisar och går sedan fram till ungdomarna med rep i handen. De binder ihop händerna på barnen och knyter sedan ihop dem med varandra. När de kommer till Dick ger han kvinnan en hatisk blick men tittar sedan ner i marken medans en av männen binder ihop hans händer. 

Kvinnan ser kritiskt på ungdomarna och tittar sedan på en iPad som en av hennes hantlangare håller i. Hon vänder sedan blicken mot Dick. Han kollar ner i golvet. "Jag vill ha honom," uttrycker hon och pekar på Dick. Han lyfter snabbt på huvudet. Två av männen går fram till honom, tar tag under hans armar och lyfter upp honom på fötter. Kvinnan undersöker Dick med blicken och tittar sedan på iPaden igen. Sedan gör hon en lätt nick och vänder sin blick mot flickan med det svarta håret. "Henne också," säger hon pekar på flickan och tittar sedan på Kim. "Hon med." Fyra män går fram till flickorna. Två av dem tar tag i flickan och lyfter även upp henne på fötter. De andra två tar tag i någon annan tjej men blir stoppade av kvinnans rytande röst. "Inte hon era dumbommar, den rödhårige!" Hantlangarna tar snabbt tag i Kim och lyfter upp henne på fötter. Kvinnan tittar ner på iPaden och granskar sedan hela gruppen av rädda barn. Hon gör ännu en liten nickning. Det är knäpptyst i idrottshallen och det enda som hörs är kvinnans höga klackar som slår i golvet då hon vänder sig omoch går ut igen. När kvinnan inte syns längre börjar en av hennes hantlangare prata. "För dem tre till ett av hörnen och ta sedan ut alla andra ungdomarna härifrån." Dick känner en hård knuff i ryggen och han fattar att han ska röra sig framåt. Han sneglar mot Kim som knuffas fram bredvid honom. Ett skräckslaget mummel går genom gruppen av ungdomar när de alla blir ombedda att resa sig upp och sedan blir förda ut ur gympasalen. Många av deras blickar far bakåt mot de tre som är kvarhållna vid ett av hörnen. 

När gruppen av ungdomar är ute ur rummet stängs alla dörrar. "Sitt" säger en av männen. Dick och den svarthåriga flickan sätter sig båda ner med ryggen mot väggen men Kim står kvar. "Sitt!" nästan skriker mannen fram samtidigt som han höjer knytnäven. Kim börjar motvilligt sätta sig ner men mannen är snabbare och slår hårt mot hennes högra käke. Kim faller över på vänstersidan och hon håller för där mannen träffade henne. Han går fram till en av sina kamrater och viskar något till honom. Dick stirrar på dem men vänder snabbt sin uppmärksamhet mot Kim när hon är påväg att ställa sig upp. "Nej!" Uttrycker både han och den andra tjejen tyst åt Kim. Hon sätter sig ner igen. "Visst" muttrar hon. "Har vi någon plan?" Flickans svarta hår flyger i luften när hon vänder blicken mot Dick. "Kanske" viskar han tillbaka. Han tittar på flickan och tänker precis fråga om hennes namn. "Kate Bishop" säger hon innan han hinner fråga. Han sneglar på de 6 männen med vapen som står framför dem. De ser ut att vara ganska vältränade allihopa. Han rynkar pannan när han flyttar blicken längre bort i idrottshallen då han ser att resten av hantlangarna ställer upp någon slags rund tavla. 

En kort stund senare går en av männen fram till dem. "Kate Bishop ställ dig upp." Kate ställer sig lydigt upp och tittar sedan ner oroligt på Kim. Men hon stirrar bara ut i tomma intet. Mannen som hade talat går fram till Kate, tar tag i hennes arm och drar fram henne mot tavlan. Flera av männen som tidigare satte upp den går och hämtar sina vapen för att ställa sig i en halvcirkel bakom mannen och kate. Ett klickande ljud hörs när personerna framför Dick och Kim laddar sina vapen och siktar löst mot dem. "Gör som vi säger så kommer ingen till skada" hör Dick en av männen borta vid Kate säga. En av de andra männen går fram till henne och knyter upp hennes bundna händer. En annan tar fram en pilbåge och koger och går fram till Kate. Hon tar emot bågen och kogret. Sedan hinner Dick inte uppfatta att hon har satt en pil på strängen, dragit och skjutit förens pilen darrande träffar mitten av tavlan. Han tittar intresserat på när hon skjuter ut hela kogret och alltid träffar på samma ställe. Någon säger något ohörbart för Dick men han ser hur Kate släpper bågen och tar fram händerna då någon av hantlangarna binder ihop dem. Sedan går hon tillbaka till Dick och Kim och sätter sig emellan dem med road blick. 

De sitter kvar vid väggen ett par minuter till medan männen drar ut pilarna som Kate satte dit. "Dick Grayson, din tur" hör han en röst säga. Han tittar oroligt upp när han hör sitt namn.

Slutet av universum (fanfiction)Where stories live. Discover now