Dick Grayson lyfter försiktigt upp sina bundna händer till sin vänstra axel. Det svider till när han nuddar vid sitt brännmärke. Han ryser till vid tanken på hur det uppkom. Kedjan som sitter mellan hans fot och väggen rasslar till när han rör på sina ben igen för att de inte ska domna. Han får en frågande blick från grabben som sitter mittemot. Samma grabb som han hade sett i ett annat rum. Det rummet där en flicka, som han inte ens visste namnet på, blev mördad. Dicks ögon börjar tåras och han sväljer tungt. Han stirrar på pojkens axel. Samma brännmärke som han själv nyss fick, finns där. Det är en cirkel med vad som ser ut som ett öga och ett F i sig. Pojkens tidigare väldigt vackra, röda jacka är också bränd och lite av tyget sitter fast i pojkens hud. Dick vet att han inte kan sitta och ödsla tid, hans läromästare skulle bli galen om han fick reda på att Dick sölade såhär. Det känns som ett tomt hål i Dicks huvud när han börjar tänka på sin läromästare. Han vet att han lärde sig nästan allt han kan från honom. Men han kan inte minnas hans namn. Inte kan han komma ihåg någonting om hans utseende heller. Det är tomt i hans minne enda fram tills att Dick började på internatskolan. Han vet inte ens varför han började. Tankarna far fram i huvudet så snabbt att Dick inte hinner märka vad som händer runt omkring honom.
Han vaknar plötsligt till ur sin dagdröm när någon låser upp hans fotboja och knuffar honom framåt. Strax efter att Dick börjar se tydligt blir han sparkad på revbenen. En stark strålande smärta sprider sig genom hans kropp. Han skakar på huvudet. Locket för öronen släpps och Dick hör hur någon skriker åt honom. "Upp då, ungjävel." Dick sätter sig på ett knä. När han sedan börjar resa sig till stående går en våg av smärta genom hans kropp och han vinglar till. Mannen som hade sparkat honom knuffar in honom mot väggen och ännu en våg av smärta går genom Dicks kropp. Han biter hårt ihop tänderna då mannen trycker sin hand mot Dicks brända axel. Mannen tar sedan fram vad som ser ut som ett hundhalsband fast gjort av en tjock metall. Detta sätter mannen fast runt Dicks hals. Det känns kallt och obehagligt men Dick hinner inte tänka mer på det förens han blir utknuffad från rummet. Rummet de nu kommer in i är rymligt och i ena kanten står en till av kvinnans hantlangare med en pojke runt 10 års åldern. Mannen håller en kniv mot killens hals. "Gör som vi säger annars börjar vi döda ungdomarna." Orden som kvinnan hade sagt till Dick innan hon mördade en oskyldig flicka ekar i hans huvud.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Slutet av universum (fanfiction)
FanficSlutet av universum är nära och olika karaktärer från olika världar måste rädda hela universum. Men till vilket pris? --------- Tänk på att detta är en fanfiction alltså karaktärerna är inte mina.