Kapitel 4

18 1 0
                                    

Kim tittar på när de släpar Dick ut ur rummet. Sedan tittar hon upp på vakterna som står framför henne och Kate. "Gör inget dumt," viskar Kate varnande till henne. Kim struntar i henne och reser sig upp samtidigt som vakterna tittar på när en av de stora dörrarna öppnas och deras mästare kommer ut. "Vad har jag sagt om fångarna!" Ryter kvinnan åt vakterna. De vänder sig då snabbt om mot Kim och slår en efter en mot henne. Hon lyckas komma undan de första två slagen men blir träffad på knäskålen av den tredje. Hon var beredd på ett slag och inte en spark. Det strålar med smärta i hela benet och hon faller framåt men träffas då han en knytnäve vid tinningen. "Ganska säker på att vi inte behöver testa denna ma'am," mumlar en av vakterna i rädsla för hans mästare. Och det är det sista Kim hör innan hon kollapsar.

Smärtan i högra knät är fortfarande kvar när Kim vaknar. Hennes händer är bundna och fastsatta i en metallring ovanför hennes huvud. Hon är i sittande ställning och hänger halvt framåt. Det är ett dunkelt rum och Kim kan inte se helt tydligt. Men hon ser fler personer längs väggen när hon vrider på huvudet. Personen bredvid henne har också vaknat och tittar runt omkring sig. Hennes bruna, korta hår faller bort från hennes ansikte när hon lyfter huvudet och tittar på sina bundna händer ovanför sig. "Åh Juni, vad har du gjort nu," mumlar hon. När hon möter Kims frågande blick ler hon bara. "Namn?" Frågar Kim flickan så tyst och enkelt som hon kan för att inte någon utanför ska höra. "Carmen Cortez." Flickan tittar noggrant runt i rummet på alla ungdomar som sitter vid väggarna. Tillslut stannar hennes sökande vid en av pojkarna en bit bort och ger ut en lätt suck. Kim gissar att det är Juni. Han har rött krulligt hår och är ganska spinkig. Testande rör Kim på händerna men upptäcker snart att de är för hårt bundna för att kunna glida ur. Pojken närmast dörren vaknar med ett ryck när den låses upp och öppnas. Sedan tar männen som kommer in och skär upp repen som är bundna runt hans handleder och släpar ut grabben. Dörren slås igen och Kim hör hur den låses igen. "KP." Hör Kim någon mumla tyst från andra sidan rummet. Kim vänder snabbt blicken dit. Där är ron med sitt lite rufsiga, blonda hår men med en stor blåtira runt ena ögat. Hon tittar oroligt på det. "Ron," viskar hon högt för att han ska höra att hon är där för honom. De möter varandras blick och Kim mimar fram ett 'förlåt'. Ett högt skrik hörs utanför dörren och fler personer vaknar av oljudet. Alla tittar med oroliga miner mot den låsta ståldörren och några tysta mumlanden hörs här och var.

Efter flera minuter öppnas dörren igen och hantlangare kommer in i det mörka rummet. Flickan som sitter längst ut mot dörren trycker sig hårt in mot väggen. Männen går fram till henne, skär loss repen runt hennes handleder och börjar släpa ut henne. Men hon lyckas på något sätt ta sig loss och springer längre in i rummet. En av männen drar fram sin pistol och skjuter mot henne. Kim ser att en liten röd pil sticker ut ur flickans kropp när hon faller mot marken. De går fram till henne och släpar ut henne. Sedan stänger dem och låser den stora dörren efter sig. Kim lutar bak sitt huvud och funderar över vad som hände med Dick efter att han hade blivit slagen medvetslös och dragen ut ur idrottshallen. Hon skakar lätt på huvudet. Hon stirrar ut i tomma intet och sjunker tillbaka i sina egna tankar.

Slutet av universum (fanfiction)Where stories live. Discover now