Günümüzde bilgisayarlar daha çok kişisel olarak kullanılmakta,tabi şirketlerde kullanılan bilgisayarlar da var.Bu konuda güvenliğin ne kadar önemli olduğunu bilgisayarınızın güvenliğinin ne kadar güvensiz olduğu hakkında bilinçlendirmek istiyorum.
Gündelik hayatınızda bilgisayarı sıkça kullanıyorsunuzdur elbet fakat bilmeniz gereken birşey var. Siz internette dolaşırken yeni yöntemlerle bilgisayarda güvenlik açıkları geliştiriliyor.
Bunlara karşı önem almak zorundasınız,bilgisayarınız kişisel olduğu için size ait bilgileri de barındırmakta mesela sizin fotoğraflarınız,videolarınız,oyunlarınız,kimlik bilgileriniz vb.
İnternette gezinirken her siteye uzantısını kontrol etmeden veya sitenin adını sanını bilmeden giriyorsanız sıkıntı büyük demektir.
Bilgisayarınıza güçlü şifreler koyun .
123456 gibi ya da 123456yedi gibi şifreler artık güvenli değil.
Hesap şifrelerinin yüksek güvenlikli olması (büyük harf, küçük harf, sayılar ve diğer karakterlerden oluşan parola kullanımı, en az 8-10 karakter)
Sistem Yazılımlarını güncel tutun. Güvenebileceğiniz bir antivirüs programı indirin ve bir haftada bir tarama yapın.
İnternette gezinirken dikkat edilmesi gereken şeyler ;
-Sitenin Güvenilir olması
-Sitenin uzantısının kontrol edilmesi
-Sitelerde kimlik bilgilerini erişme isteyi veya bir mesaj gelirse cevap verilmeden siteden çıkılması.
Siz siteye giriş yaptığınızda Bilgisayarınızın İP Bilgileri alınıyor olabilir
İP NEDİR ? Diye sorucak olursanız.
IP adresi, interneti ya da TCP/IP protokolünü kullanan diğer paket anahtarlamalı ağlara bağlı cihazların, ağ üzerinden birbirleri ile veri alışverişi yapmak için kullandıkları adres.
Adblocker gibi internet eklentileri kullanın ki internette Pop -Up denilen reklamlara denk gelmeyin.
Peki Pop -Up nedir ?
Pop-up'ı isim olarak bazılarımız bilmese de aslında internet kullanıcılarının devamlı karşılaştığı şeylerden biri olduğunu söyleyebiliriz.
Bir web sitesini açtığımızda bazen ek olarak bir pencere açılır genellikle de reklam amaçlı olarak. İşte bu pencerelere "pop-up" diyoruz. İnternet dünyasında reklam aracı olarak sıkça kullanılmaya başlanılan bu pencereleri pek de hoş karşılamak mümkün değil aslında. Ayrıca bilmediğimiz bir internet sitesinin bir anda açılması bilgisayarımızın güvenliği açısından da bir tehdit oluşturmakta. Bu tehdidi önlemek amacıyla artık web tarayıcıları kendi içlerinde pop-up engelleyiciler bulundurmaktadırlar.Bunun dışında siz de bu pop-up engelleyici programları kurabilirsiniz. Ancak şunu da belirtmek gerekir ki bazı siteler ise reklam amaçlı olarak kullanmazlar bunları. Bu siteler örneğin bir şey download edeceğiniz zaman downloadı yeni açılan pencere üzerinden başlatır. Böyle bir durumda "bilgisayarınız açılır pencerelere izin vermiş olmalı" gibi uyarılar da alabilirsiniz. Eğer güvendiğiniz bir web sitesi ise sadece o web sitesine izin verebilirsiniz.Böylelikle herhangi bir amaç için girmiş olduğunuz web sayfasında size ihtiyacınız olan bilgiyi daha hızlı ve parçalanmamış bir şekilde sunmak için geliştirilmiş bir argümandır.
Bilgisayar Güvenliği içinFirewall Kullanın.
Firewall nedir? Firewall, yazılım ile kodlanıp internet üzerinden herhangi bir sisteme yapılan girişleri kısıtlayan bir güvenlik sistemidir. Firewall genellikle ağın içerisinden gelen tehditlere karşı koruma sağlamaz. Fırewallar virüsler için de bir güvenlik sağlamaz çünkü; internetten indirilen yada e-mail ile gelen paketler içinde virüsler kolaylıkla şifre edilebilirler veya sıkıştırılabilirler. Bu yüzden antivirüse ek olarak firewallinizi kurmayıda göz ardı etmeyin.
Mail kutunuza gelen herşeyi açmayın,belki aynı ad ile farklı birinde gelen bir mail ile bilgisayarınıza bir yazılım korsanı (hacker) sızabilir. O yüzden Güvenlik duvarı (Firewall) kullanmak önemlidir
Bilgisayarınızın Açık Portlarını Kapatın.
Port nedir? Port, bir bilgisayarla dış aygıtlar arasındaki kablo ile iletişimi sağlayan veri kanalı. Bu veri kanalları açık olmasından kaynaklanan sızmalara karşı bilgisayarınızın açık portlarını kapatmanız gerekmektedir.
Hacker ne demek? (Bilgisayar Korsanı)Şahsî bilgisayarlara veya çeşitli kurum ve kuruluşlara ait bilgisayarlara ve ağlara izinsiz olarak giriş yapan kişi. Daha geniş ve tarihsel bir ifade ile, elektronik veya mekanik otomat sistemlerine girilmesi gereken bilgi, jeton gibi doğru anahtarın kullanıldığını kontrol eden anahtar yuvası olan filtreyi kopya anahtarlar ile geçerek hizmet verici sistemi yanıltan kişi.Bilgisayar programcılığı alanında, bir hacker bir exploit'e bir dizi düzeltme uygulama ya da varolan kodları kullanma yoluyla bir amaca ulaşan ya da onu 'kıran' bir programcıdır.
Size anlattığım yöntemler hackerlardan korunmak içindir,bu arada bundan sonraki kitabım
hack ve hackerlar hakkında olacak onların yaptığı yöntemleri sizde yapacaksınız ama kendinizi savunmak için.
BİLGİSAYARINIZI KALE GİBİ KORUMANIZ ÖNEMLİ SİBER KORSANLAR GÜN GEÇTİKÇE YENİ YÖNTEMLER ÇIKARTIYORLAR, BUNLARA KARŞI BİLİNÇLİ OLMANIZ GEREK .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Nedir Bu Bilgisayar ?
Fiksi UmumBilgisayar icat edildiğinden beri dünyada büyük değişimlere yol açmıştır. Bir ev kaplayacak bilgisayarlardan cebimize kadar küçülen yada sadece masanızın üstüne sığabilen bilgisayarlar geliştirildi. Bilgisayar her alanda kullanılmaya başlandı, iş se...