Chapter one.

61 2 0
                                    

Met één klik op de knop en verstuur ik mijn aanmelding voor de wedstrijd om met dé Shawn Mendes op tour te gaan. Een tinteling trekt door mijn lichaam. Ik heb al zo vaak mee gedaan aan een wedstrijd om iets te winnen, maar op de één of andere manier voelt het deze keer heel anders. Ik klap mijn macbook dicht en pak mijn telefoon die naast mij op het bureau ligt.

"Ik heb mee gedaan met de wedstrijd, wel heel jammer dat je geen twee kaartjes wint als je gewonnen hebt."

- stuur ik als sms naar mijn beste vriendin Kaylee. We zijn beide enorme Shawn Mendes fans en dit is een grote kans om een band met Shawn te kunnen opbouwen.

"Ik hoop echt dat we winnen! Hoe vet zou dat zijn?"

Ik lach en stop mijn telefoon in mijn broekzak. Vervolgens klap ik mijn laptop weer open en ondanks ik weet dat de uitslag nog lang niet bekend is, check ik mijn mail.

• 2 weken later •

"Hoe is het met jou?", vraagt mijn moeder wanneer ik uit school thuis kom. "Goed hoor! Was een rustige dag gelukkig", zeg ik en pak wat te drinken uit de koelkast.
"Heb je al je mail gekeken?", zei mijn moeder met een grote grijns op haar gezicht. Ik haal mijn wenkbrauw op en kijk haar verward aan. Ik pak met trillende handen mijn telefoon uit mijn broekzak en open mijn mail.

'Gefeliciteerd! Jij en 2 anderen zijn de grote winnaars van de actie. Volgende week 28 augustus zien we jou op het adres! Je mag een vriend of vriendin meenemen! Let op dat je 4 maanden op tour zal zijn met dé Shawn Mendes!'

Ik gil hard en sla huilend van blijdschap mijn armen om mijn moeder heen. "Oh my god, mam! Ik heb gewonnen! Ik ga Shawn freaking Mendes ontmoeten!", schreeuw ik enthousiast. Mijn moeder lacht en geeft mij een knuffel terug.

Ik pak snel mijn telefoon wanneer ik mijn moeder los laat. "Wat ga je doen schat?" "Ik mag iemand mee nemen! Ik ga Kaylee mee nemen!"

Ik bel Kaylee op en schreeuw door de telefoon. "Wij gaan met Shawn op tour!!"
Kaylee is even stil. "Hoe bedoel je wij? Je mag toch niemand mee nemen?" Ik lach en schud mijn hoofd. Ondanks ze dat niet kan zien. "Jawel! Ik kreeg een mail waarin stond dat ik iemand mee mag nemen! We gaan 28 augustus weg!"

"WAT? Maar dat is al over drie dagen!!", roept Kaylee enthousiast. "I know!" We praten nog een tijdje met elkaar en over hoe enthousiast we zijn. Ik besluit uiteindelijk samen met mijn moeder alvast mijn koffer in te pakken aangezien we voor een lange tijd weg gaan. Hoe krijg ik in godsnaam kleding voor 4 maanden mee in 1 koffer?

Ik weet niet hoe, maar het is mij uiteindelijk toch gelukt om een hele boel kleding mee te kunnen nemen.

On tour with Shawn Mendes || Shawn MendesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu