Chapter four.

50 1 0
                                    

"Deze kant op dames!" Jake wijst naar een grote grijze deur waarnaast een bordje hangt met 'Shawn Mendes'. Mijn ogen worden groot en omdat ik voorop loop duw ik de deurklink naar beneden en opent zich een grote, maar praktische ruimte. Langs de muur staat een grote bank met een tafel. Rechts valt mijn oog op het visagie gedeelte. Grote spiegels met lampen eromheen en een tafel vol met alle soorten merken make-up.

Links staat een kledingrek gevuld met kleding. Het valt mij op dat het allemaal dezelfde setjes kleding is. Waarschijnlijk voor als een setje kapot gaat of in de was zit.

Ik schrik op van een hand op mijn schouder. Shawn loopt langs mij naar binnen, kijkt me over zijn schouder aan en knipoogt.

"Oh mijn god! Zag je dat? Shawn fucking Mendes knipoogde naar me!", roept Lianne hysterisch. Een kleine zucht rolt over mijn lippen. "Oh my god! Ik zag het! Hij vindt je echt wel leuk!", zegt Sanne, of beter gezegd; gilt Sanne.

Ik kijk hoe Shawn op de bank neerploft en hij klopt uitnodigend naast zich op de bank. Ik loop met een glimlach naar hem toe, maar voordat ik ook maar de kans krijg, snelt Lianne langs mij heen en gaat naast Shawn zitten. Ik zie dat ze van haar blouse express een paar knoopjes heeft geopend.

Shawn kijkt me verontschuldigend aan. Ik wimpel het weg, alsof het niet erg is, maar van binnen voel ik woede opborrelen. Ook al heb ik al een moment met Shawn gehad, maakt het mij kwaad dat Lianne mijn moment met Shawn steelt. Ik glimlach gemaakt naar Lianne die mij aan kijkt alsof ik een stuk vuil ben.

Ik ga bij Kaylee staan en probeer mij in het gesprek te mengen, maar mijn gedachten en blik dwalen steeds af naar Shawn.

Na wat wel een uur leek te duren staat Shawn op. Hij loopt naar de deur en fluistert iets in Jake zijn oor. Jake knikt waarna hij ons de kleedkamer uit roept. Omdat vandaag Shawn zijn eerste concert is moeten we in het publiek zitten. Wat heel gaaf is, want we hebben stoelen op de eerste rij voor het podium.

Ik ga op mijn toegewezen stoel zitten en naast mij zit een jong meisje van rond de 14 jaar oud. Ze is helemaal gekleed is merchandise van Shawn en de tippen van haar haar zijn knalroze geverfd. "Ik kan echt niet geloven dat Shawn ons front row tickets heeft gegeven", zegt Kaylee tegen mij. Ik grijns. "Ik ook niet!"

"Hoe bedoel je Shawn die ze jullie gegeven heeft? Ik geloof er echt niks van!", zegt het meisje met roze haar naast mij. Samen met Kaylee schiet ik in de lach. "Wat lachen jullie nou?", zegt het meisje. Ik schud mijn hoofd. "Shelly! Zo kan je niet tegen mensen praten!", hoor ik haar moeder tegen haar zeggen. Ik grinnik zachtjes wat Shelly gelukkig niet heeft gehoord. Ik zie dat Shelly weer iets wilt zeggen maar het licht valt uit en het is opeens pikke donker. Iedereen begint als een gek te gillen en het doek wat voor het podium hangt valt naar beneden op het moment dat Shawn begint te zingen.

Ik kijk bewonderend naar Shawn en zijn blik gaat langs de eerste rij. Zodra hij ons heeft gespot grijnst hij, waardoor zijn stem overslaat.

"Bye guys! Heel erg bedankt! Ik zie jullie volgende keer!" Shawn zwaait en rent het podium af. Een beveiliger wenkt ons meteen om mee te komen. Terwijl ik op sta gaat het licht weer aan en begint iedereen door elkaar te praten.

Wanneer we backstage komen loopt Lianne met haar schouder tegen die van mij aan en loopt naar Shawn toe. Ze wisselen wat woorden, maar Shawn loopt haar voorbij en komt naar mij en Kaylee toe gelopen. "Je was echt zo geweldig, Shawn!", zeg ik en omhels hem. Shawn is helemaal nat van het zweet, maar het interesseert me niet. Ik voel zijn hand langs mijn rug strijken en een gevoel van kalmte valt over mij heen.

Shawn laat mij los. "Oh god! Sorry ik ben helemaal bezweet!", zegt hij en slaat zijn handen voor zijn mond. Ik lach en schud mijn hoofd. "Oh dat geeft niet! Ik ga straks wel douchen." Shawn glimlacht en geeft vervolgens Kaylee een knuffel.

Nadat hij iedereen van ons omhelst heeft pakt Shawn mij bij mijn pols vast en trekt mij mee naar zijn kleedkamer. "Wat doe je?", vraag ik verward. "Ik doe niks, jij gaat douchen", grijnst hij en gooit mij een paar handdoeken toe en geeft mij een duw richting de deur. "En jij dan?", vraag ik voordat Shawn de deur achter mij dicht doet. Ik krijg geen antwoord meer en draai met een grote lach op mijn gezicht de douche open. Een waterval van water valt naar beneden. Ik begin mij uit te kleden en leg mijn kleding netjes opgevouwen op de wastafel. Ik ga onder de douche staan en het warme water valt over mijn lichaam. Ik ga met mijn hand door mijn haar en sluit genietend mijn ogen.

Nadat ik klaar ben, afgedroogd en aangekleed loop ik de kleedkamer in. Ik vind Shawn op de bank met zijn telefoon in zijn handen. "Hey", zeg ik verlegen. "Hey!" Shawn springt op en laat zijn telefoon in zijn broekzak glijden.

Hij blijft even voor mij stilstaan en lijkt na enkele seconden te beseffen dat hij ging douchen. Hij doet de deur achter zich dicht en even later hoor ik hem Life of the Party zingen. Ik leun tegen de muur aan terwijl ik aandachtig naar zijn engelachtige stem luister.

On tour with Shawn Mendes || Shawn MendesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu