Firash menggunakan cuti hanya dengan mengelilingi mall.. Hari ni Adzhqil cutikan semua orang dan katanya untuk rehat setelah penat lelah kerja selama ni.. alasan je tu..
Firash masuk ke setiap tempat jualan untuk lihat je sebab tu je mampu maklum lah Gaji tak masuk lagi. Sedang dia jalan tetiba terlanggar seseorang menyebabkan barang nya dan orang tersebut jatuh
"Maaf.. maaf saya tak sengaja..."ujar Firash dengan rasa bersalah.
"Eh takpa aku pun mintak maaf sebab terlanggar kau" balas lelaki tu..
"Eh bos.. bos buat apa kat sini" ujar Firash terkejut.. ye lah dia jalan-jalan tapi terjumpa bos dia pulak kt sini. Tetapi yang membuat firash heran kenapa bos dia ni mcm tak kenal dia..
"Eh awak.. buat apa kat sini" tegur lelaki itu dengan reaksi yang terkejut.
Sejak bila bos aku bersaya awak ni..... Batin firash..
"Eh bos sejak bila bersaya awak ni... Hahahahaha lawak lah bos ni" ujar firash..
"Eh sorry aq terkejut... Dah tetiba ternampak kau.. kau buat apa kat sini..." Ujar lelaki tu terkejut namun cuba untuk tenang..
"Eh alang-alang kau dah ada kat sini jom ah teman aku jalan.. bosan doh" ujar lelaki tersebut dan terus menarik lengan firash tanpa persetujuan dari Firash..
Mereka terus berjalan sampai pukul 12 malam lepas tu 'bos' dia tu hantar dia balik rumah...
....................
Keesokkannya firash ke pejabat lebih awal.. ye lh semalam bos dh belanja jadi kenalah tunjukkan contoh pekerja yang baik lak...Krek...
Bunyi pintu dibuka mengejut firash dan dia melihat bos nya masuk dengan santai sahaja.. ye lah takkan nak masuk dengan pecahkan pintu lak mahunya nanti habis duit nak ganti pintu tu..
"Ermm bos saya dah susun fail kat atas meja tu and hari ni bos ada meeting dalam pukul 3 petang sahaja.. "ujar Firash dengan lembut.
Itu yang membuatkan Adzhqil heran.. dah kenapa budak ni tetiba je cakap lemah lembut ni..
"Kau ni ada minum air ketum ke tadi. Tetiba tegur aku lembut lak.. biasanya kau menyampah tengok muka aku ni.." ujar Adzhqil pula.
"Takpe saja je ye lah saya kan nak jadi murid teladan.. okey lah saya g kat tempat kerja saya pulak ye.. bye bos and thanks sebab belanja semalam.." ujar firash dan berlalu pergi meninggalkan tanda tanya buat adzhqil lagi.
"Eh bila masa pulak aku belanja dia semalam...atau jangan2................... Alamak takkan dia berjumpa dengan budak tu kot... Eh tak boleh jadi ni.. aku kenakan hati2 and kena awasi si firash ni.. buat dia datang and ganggu firash macam mana"
Adzhqil berfikir tentang seseorang yang mungkin akan mengancam hidupnya dan hidup orang sekelilingnya.. dia kena hati2 lagi selepas ni..
...............................
"Hai babe u dah lama tunggu i"tegur seorang perempuan elegen tersebut..
"Tak i baru je sampai... U balik sini ni sebab nak jumpa Qill ke.." ujar si dia...
"C'mon Qal, u tahu kan i balik sini just untuk adik kembar u tu aje..."ujar si wanita tu lagi..
"Sebab dia dah kaya kan tu sebab u terhegeh2 nak kat dia balik... But i tak kesah pasal tu tapi can u help me... I akan tolong u dapatkan Qil but u kena tolong i something boleh kan Rai" kata Qal lagi atau lebih tepat kembar si Adzhqil....
"Boleh tapi pertolongan macam mana yang u nak i tolong"ujar Rai atau Raisya...
" I nak u tolong ................."bisik Qal si telinga Rai dan akhirnya mereka sama2 menunjukkan seringaiannya..
..................................
Adzhqil hanya termenung memikirkan apa yang patut dia buat untuk selamatkan orang2 yang berada dekat dengan dia..
Sesungguhnya si dia itu amatlah licik dan kejam orangnya..
...........
TBC
Sorry guys aku lambat update... Aku sibuk dengan assigment... Assigment aku bertimbun and ni banyak lagi tak siap ni... Ni aku curi masa sikit untuk up dkat korang ye lah manalah tahu ada yang rindu dengan karya tak seberapa aku ni... Again saya betul2 mintak maaf ye guys kalau ada yang lama menunggu... So jangan lupa tekan bintang dan komen ye guys
YOU ARE READING
pabila bengkok vs straight
Romantikmengisahkan tentang Firash yang berstatus straight berhadapan dengan majikannya a.k.a kawan sekolah a.k.a musuh dia iaitu Adzhqil.. Manakala Adzhqil pula jatuh cinta pada Si firash.. pelbagai cara yang dibuat Adzhqil untuk mendapatkan hati Firash na...