BAB 5

8.3K 173 31
                                    

FIRASH'S POV.........

AKU terjaga apabila dengar deringan jam lonceng....

Eh kat mana ni.. kejap ni tangan siapa lak ni. WAIT! WHAT!!! tangan... Aku terus pusing ke sebelah n korang teka lah apa beb? Adzhqil... omaigad what the h weh... Aku mengalih tangan dia ke tepi dan perlahan-lahan turun dari katil. Aku meluat tengok muka dia. Dasar manusia tak berguna.. Aku kena balik kat rumah sewa nanti kawan-kawan aku cari lak.... Aku baru nak bangun tetapi ada tangan yang menggapai tanganku..

"Kau nak pergi mana?" tanya Adzhqil. Tak hingin deh tengok muka dia... Aku terus rentap tangan aku..

"Aku nak balik.." Aku terus keluar dari rumah tu..

Aku keluar dan tak berpaling lagi.. Malas aku fikir lagi. Dia orang yang hampir ambik teruna aku kot. gila ah.
Dekat sejam aku berjalan hingga aku berada di depan sebuah mall. Aku masuk dalam Mall untuk tenang kan fikiran aku. tengah aku syok jalan n layan fikiran tu aq terlanggar someone..

"Eh sory weh. tak sengaja" ujar ku. Nampak macam perempuan yang elegen jugak eh.. Cantik. Tinggi macam model... langsing je body beb. orang ckp mantap ah babe.

"Eh takpe. bukan salah u pun. I pun salah gak jalan tak tengok kiri kanan. U okey?" kata nya

"okey je.. Maaf ye.." ujar ku pulak.

"Eh takpe. by the way nama I Emelin U pulak" ujarnya

"Saya Firash" kataku

"ermm k lah Firash I dah lambat. So ni kad I. U boleh ah contact ah kalau ada pape masalah" kata nya dan berlalu pergi.. Aku hanya senyum sahaja. Entah lah aku rasa macam Emelin ni boleh dibuat kawan....

.......................................

DI KEDIAMAN ADZHQIL...

"Hello ada orang tak.. Qil u ada kat dalam tak." ujar seorang wanita.

Pintu rumah terbuka dan keluarlah Qil..

"Eh Emelin. U buat apa sini" kata Qil.

(ermm author letak Qil je lah. Panjang sangat nak panggil Adzhqil)

"haishh takkan lawat cousin I pun tak boleh.. Ermm U tahu tak tadi dekat Mall I jumpa lelaki comel gila.. Cute ah muka dia. Rasa macam Fall In Love je hehehe" ujar Emelin.

" U ni semua orang U nak fall in love. Nasib baik U tak jatuh cinta nge I kalau tak merana lah hidup I" ujar Qil pulak.

"oi I ni menarik tertarik sehingga kan semua lelaki pandang I okey. Dah tepi I nak masuk ni" Ujar Emelin dan menolak badan Qil ke tepi. Qil hanya menggelengkan kepala dengan kerenah sepupu dia ni. Dia tak boleh bayang macam mana lah orang yang bercinta dengan playgirl tu.. Emelin seorang pemain lelaki. Tapi dia juga seorang yang tegas. Boleh kata semua yang dia buat semuanya sempurna.. Well itulah Emelin..

..........................

AUTHOR'S POV.....

Firash masih lagi berada di Mall. Dia rasa tenang bila dapat jalan di Mall ni. Sekarang dia berada di Baskin robbin.. hahaha Nak makan aiskrim.

Tengah syok makan tetiba ada yang menegurnya.

"Fir apa yang awak buat kat sini"

Firash terus berpaling.

"Lili silakan duduk. Saja nak rasa Aiskrim. Awak pulak?" ujar Firash.

"Ermm saya jalan-jalan Dengan Luqman tapi dia ada hal penting so saya sorang lah sekarang. Actually kiteorang nak tengok wayang. Ni wayang lakonan Nabilah huda n ajak. cerita Rempit Sampai Langit. Tapi dah luqman ada hal jadi saya sorang lah. Ermm apa kata awak teman saya tengok. Jom" ujar Lili.

Firash diam sebentar sebelum mengangguk. Lagi pun dia bukan buat apa pun hari ni. Mereka berborak kemudian pergi menonton wayang. Dekat pukul 7 malam baru lah Firash balik. Masa balik dia tengok takde orang Kat Rumah sewa dia. Malas nak fikir jadi dia terus masuk mandi n tunaikan kewajipan ..hehehe sembahyang lah..

..........................

"Lin U taknak balik ke. U tau kan I je kat rumah ni" Tanya Qil kepada Emelin.

"Ishh u ni. Nanti I balik lah sikit je lagi ni I nak tengok Tv" balas Emelin.

Qil hanya buat muka ek-eleh-minah-ni-macam-rumah-takda-Tv...
Emelin yang perasan riak wajah Qil hanya buat bodoh je. Ala macam tak kenal sepupu dia yang sewel ni. Sebenarnya dia tengah menunggu budak comel tu Mesej or Call dia.....

Tapi sampai sekarang Si Firash tu tak telefon dia..

................................

"nak telefon ke tak nak ye Emelin ni. Ermm ke nak Mesej je. Aduh peningnya. Eh jap asal aku nak kawan nge orang yang aku baru kenal ni" ujar Firash. Dia mengira sama ada nak tefon,mesej or taknak semua nya...

Dia rasa macam nak kenal dengan Emelin. Entah lah dia dapat rasa ada satu aura yang buat Emelin tu menarik di mata dia... Entah lah.. Tapi Qil pun macam buat aku tertarik gak..

....Eh kejap asal aku fikir pasal si gay setan tu... bisik hati Firash..

Dia menggeleng dan terus memejamkan mata. Biar lah malam ni memberi dia mimpi yang indah.........

.............................

OMAIGAD... Emelin tu sepupu Qil n Orang yang fall in love dengan Firash. Macam mana kalau Qil tahu... hehehhehehehe nanti sis rungkai kan k.. selamat membaca....

pabila bengkok vs straightWhere stories live. Discover now