"bos hari ni kita nak g mana" soal firash..
"Hari ni aku ada meeting dengan galeri dato hasyim..." Ujar Adzhqil dan firash hanya ikut sahaja kata Adzhqil itu. Mereka terus bergerak ke galeri.
........................
"Jom aku belanja kau minum dulu... " Ajak Adzhqil dan Firash hanya ikut sahaja... Lagipula dia cuma kuli je kan... Mereka m
Minum sambil berbincang tentang syarikat.Ketika hendak memasuki kereta tetiba Firash merasa kepala nya bagai berputar 360 sahaja.
"Kau okey tak.." tegur Adzhqil apabila melihat firash seperti orang mabuk je.
"Okey cuma entah lah bos tetiba je saya rasa pening kepala je" ujar firash..
Tanpa melengahkan masa adzhqil menolong firash masuk ke tempat penumpang dan dia masuk ke tempat pemandu untuk memandu..
Tanpa disedari perbuatan tersebut telah diperhatikan seseorang..
"Hahahaha masuk perangkap lah kau kali ni Qil. Aku akan jatuhkan kau perlahan demi perlahan" kata seseorang itu sambil menyeringai....
............................................
Sampai sahaja di vila Adzhqil turun dari kereta dan pergi ke tempat penumpang lalu mengangkat firash dan di bawa masuk ke dalam rumah.
Dia membaringkan firash di atas katilnya dan kemudian menefon seseorang..
"Datang rumah aku jap... Tolong tengokkan keadaan kawan aku jap.."
Setelah selesai dia duduk di tepu katil dan memperhatikan firash yang bagai terlelap dengan damainya itu.. sebenarnya dia sedikit risau kerana di dalam kereta firaah langsung tak sedarkan diri dan dia memanggil nama lelaki itu berkali-kali namun tidak direspon oleh lelaki itu...
Dia tak tahu nak bawa lelaki tu ke mana dan hanya terfikir olwhnya di rumah nya sahaja.Ting tong
Bunyi loceng rumah mengejutkan qil dan dia turun ke bawah untuk menyambut tetamu tersebut...
"Kawan aku ada kat atas cepatlah" kata qil..
Dia menjemput kawannya yang juga seorang doktor untuk memeriksa firash..
Doktor tersebut melakukan tugasnya dengan baik dan ada kalanya dia berkerut dahi mungkin ada yang membuat dia merasa pelik...
"So apa yang berlaku dengan kawan aku ni Roy" tanya qil..
"Kawan kau overdose ubat tidur tapi dia dah tak apa-apa sebab aku dah suntik dia dengan ubat pencegah ubat tidur tersebut dari merebak... Kenapa dia boleh ambik ubat tidur yang terlajak ni."ujar roy kawan qil..
"Aku pun tak tahu. " Ujar qil perlahan.
Dr tersebut kemudian berikan resit ubat untuk firash tersebut..
"Pergi tebus dekat klinio or hospital dengan resit tu.. okey lah aku pergi dulu.." kata dr tersebut..
Qil hanya diam di sisi firash memikirkan kenapa firash boleh overdose ubat tidur.. ini mesti ada kaitan denga kedai yang mereka pergi tadi dan qil akan pergi esok untuk tanya tuan restoren tersebut.
Tanpa disedari qil ada yang memerhatikan dia dari tadi di sebalik pohon di dekat rumah qil
"Wau hebat nampaknya budak tu pun boleh diperguna untuk hancurkan kau qil... Hahahaha" seringainya dan berlalu pergi..
............
TBC
Sebenarnya saya betul2 dah tak tahu macam mana nao sambung cerita ni.. sebab dah terlampau lama tinggal so memang saya kosong dah pasal cerita ni... Nanti apa2 saya cuba untuk update lagi ye... Sorry kalau cerita ni makin lama makin tak menarik dam membosankan.. saya tak kisah kalau sudi baca kalau tak pun tak apa.. sesuai janji bulan 7 akan update jadi saya usahakan sikit ni... Nanti ada masa saya sambung lagi sebab saya betul2 dah kosong pasal cerita ni.. sorry kalau makin lama makin tak menarik dan membosankan ye... Hope enjoy it ..
YOU ARE READING
pabila bengkok vs straight
Romansamengisahkan tentang Firash yang berstatus straight berhadapan dengan majikannya a.k.a kawan sekolah a.k.a musuh dia iaitu Adzhqil.. Manakala Adzhqil pula jatuh cinta pada Si firash.. pelbagai cara yang dibuat Adzhqil untuk mendapatkan hati Firash na...