**Sya suggest kmu baca smbil dengar lagu yaa , baru best 😂
**Hujung episod sebelum ini adalah rahsia yang akan saya ceritakan di episod akhir nanti . Kalau nak tahu sangat , baca sampai episod akhir ok ! 💕
HARI KEESOKANNYA // PAGI
Baekhyun keluar dari biliknya dan menuju ke dapur. Langkah Baekhyun terhenti di hadapan pintu dapur , matanya terpandang akan sepasang selipar rumah , berwarna hijau dan mempunyai patung katak di atasnya.
" Siapa punya selipar ini ? Baik sya pakai.. " bisik Baekhyun sndiri lalu menyarungkan selipar rumah itu dikakinya. Kemudian , Baekhyun pergi membancuh kopi.
Pada waktu yg sama KRAAKKK ! Pintu dibuka ~ BASHHH ! Pintu ditutup semula. Min Ah berjalan turun ke pintu dapur.
" • • • • • • • • • (blank) " bisik hati Min Ah lalu mencari sesuatu yg spatutnya ada disitu. Baekhyun memandangnya dengan pelik.
" Mana yaa? Sepatutnya ia ada disini? Ya , sya letak kat sini kemarin , napa hilang pula ? Eh betulkah disini? " tanya Min Ah sndiri .
Baekhyun berjalan ke arahnya.
" Kau kenapa ? Mcm cari sesuatu ja..." tanya Baekhyun. Min Ah memandang Baekhyun dari atas sampai bawah , matanya terpaku akan sepasang lembaga hijau yang dicarinya.
" YAHHH !! " triak Min Ah lalu menginjak-injak kaki Baekhyun , sambil tangannya memegang pergelangan tangan Baekhyun ( keadaan mereka seperti berpeluk)
" Selipar sya ! Bagi balik.." pinta Min Ah
" Eh ! Eh ! Eh ! Apa nii pegang-pegang ?! " rungut Baekhyun. Min Ah memandang tepat wajah Baekhyun , kemudian dengan pantas dia melepaskan pegangan tangannya.
" Kau fikir sya ni suka-suka pegang kau ke ! " triak Min Ah. Baekhyun mendekatkan wajahnya. Memandang tepat bebola mata Min Ah~
" Tapi sya lihat dalam mata kau , kau memang suka pegang sya " balas Baekhyun. Min Ah mengalihkan tentangan matanya serta merta.
" Tolong sikit errr ~ sya takkan pegang or sentuh kau biar pun kau bgi free of charge..." sindir Min Ah sambil menjeling ke arah Baekhyun.
Baekhyun hanya tersnyum. Dia tunduk , mengambil selipar rumah Min Ah yg dia guna skrg lalu MEMBUANGNYA KE LUAR RUMAH ~ 😂
" Nah ! Ambillah balik selipar kau . Tak cantik juga..." ujar Baekhyun sinis. Baru sahaja Min Ah ingin menolak bahu Baekhyun , dan sepantas itu jugalah tangan Baekhyun memegang tangan Min Ah lalu meletakkan di dadanya ~ 😱
" Ini sentuhan pertama kau..." bisik Baekhyun sambil tersnyum. Min Ah memandang Baekhyun dengan tajam , tanpa sedar degupan jantungnya berdegup kencang.
Dengan pantas Min Ah melepaskan genggaman tangan Baekhyun lalu memalingkan badan berlari ke luar rumah utk mengambil seliparnya.
Ketika itu juga , fikiran dia tidak habis² mengingati kejadian itu.
" AHH !! ANIYAAHH !! " jerit hati kecil Min Ah. Dia menoleh sekilas kebelakang .
" Tidak mungkin sya FALL IN LOVE dngn pelanduk mcm dia... " sambung Min Ah lagi.
* * *SEMINGGU BERLALU // MALAMNYA
Tiada perkembangan mengenai Baekhyun dan Min Ah cuma mereka asal shaja brtembung mesti bergaduh , smpai perkara kecil pun nak gaduh dan begitulah sampai skarang.
Jam menunjukkan pukul 11.30 malam , masing-masing berkurung dalam bilik. Baekhyun sibuk dengan Instagramnya , Min Ah pula sibuk dengan assignmentnya. Tiba-tiba ,bunyi erangan tangisan memecah kesunyian mereka berdua.
Min ah keluar dari biliknya , pada waktu yg sama Baekhyun pun keluar dari biliknya juga. Mereka berpandangan satu sama lain.
" Bunyi apa tue ? " bisik Baekhyun.
" Enta , macam suara tangisan kan.." balas Min Ah lalu berjalan ke arah Baekhyun." Jom teman sya pergi tngok.." ajak Baekhyun. Min Ah memegang tangan Baekhyun.
" Kejap , sya ambil sweater dulu..." ujar Min Ah lalu bergegas ke biliknya semula.
"Sentuhan kedua kau..." bisik Baekhyun sambil tersenggih-senggih macam kerang busuk.
Beberapa saat kemudian , Min Ah keluar dari biliknya tersnyum dan berjalan ke tmpat Baekhyun lagi. Di tangan kanan Min Ah , ada sebatang pen yg di atasnya ada gambar kepala katak mainan dan springnya bergoyang-goyang.
UWAAAA UWAAA!! Suara tangisan berulang lagi.
Baekhyun dan Min Ah menuju ke pintu rumah secara perlahan-lahan.
" YAIII !! APA TUU ! EUW APA TU... " triak Baekhyun lalu menunjukkan bayang-bayang Min Ah.
" Bacon !! Hajimaaa !! " jerit Min Ah dengan cepat dia melompat ke arah Baekhyun dan tangannya memegang lengan Baekhyun.
" Tiga...." bisik Baekhyun tersenggih-senggih . Min Ah memandang muka Baekhyun dgn pelik.
" Apa yg tiga ? " tanya Min Ah . Baekhyun tersedar dari igauannya.
" Ermm tak de apa² . Tadi sya tngok jam tu macam jam 3 ... " jawab Baekhyun . Mereka meneruskan lagi langkahan mereka menuju pintu rumah. Satu per satu dilakukan secara perlahan.
UWAA !! UWAA !! Bunyi tangisan berulang. Langkahan mereka terhenti lagi , muka seperti meneliti bunyi itu betul-betul .
" Macam bunyi baby kan? " tanya Min Ah.
" Ish ! Kau ni bukan baby tue manatau keldai..." jawab Baekhyun . Min Ah mengetuk kepala Baekhyun menggunakan pen kataknya." Kau fikir keldai pandai menangiskah ? " tanya Min Ah .
" Pandai ...Hehooo!! Hehooo !! Begitulah " jawab Baekhyun sambil membuat bunyi Keldai dengan mimik muka hodoh.Min Ah menatap muka Baekhyun dengan serius . Kemudian dia mengetuk lagi kepala Baekhyun menggunakan pen kataknya. Baekhyun mencubit hidung Min Ah ~ 😊
" Itu pun mau percaya.." ujar Baekhyun . Min Ah memukul -mukul tangan Baekhyun mengunakan pen kataknya.
KRAKK !! Tombol pintu dibuka oleh Baekhyun dan mereka berdua terlihat sesuatu di luar , dalam keadaan berbungkus ~ Lalu mereka berpandangan silih berganti
//BERSAMBUNG//
YOU ARE READING
MY LITTLE BABY BOO !
FanfictionBang Min Ah atau lebih dikenali sebagai Min Ah adalah seorang mahasiswa di Universiti Kebangsaan Seoul (SNU) . 3 tahun tempoh dia belajar dan pada tahun semester akhirnya , dia terpaksa mencari rumah berdekatan SNU agar tidak mengalami apa-apa masal...