EPISOD 3 ( S1 ) 👨‍👩‍👧

15 2 0
                                    

        Baek Hyun dan Min Ah berpandangan silih berganti. Alangkah terkejutnya mereka apabila ternampak ada baby berbungkus dalam bakul. Tepat di depan pintu rumah mereka ~

" Hmmm baby siapa kat luar ni ? Kenapa dia ada disini ? " tanya Baek Hyun.

" Kau pula tanya saya , manalah saya tahu..." jawab Min Ah.

" Apa kena buat , biarkan jelah dia.." ujar Baek Hyun , dia baru sahaja ingin memusingkan badannya tapi Min Ah menahannya. Baek Hyun memandang Min Ah dgn snyuman sinis , ya macam biasa " sentuhan Min Ah kali ke- 4 " .
Muka baby itu seperti menahan tangisan. Min Ah menghiraukan muka buruk Baek Hyun , dia lebih rela melihat wajah baby itu. 

" Tak bole , kesian dia . Lagipun kalau jiran lain nampak , kau nak kena cakap apa..? " tanya Min Ah lalu cuba untuk mendekati baby itu.
" Kau ambil dia laa ~ Manatau ada jin tu tarik kau terus " ujar Baek Hyun. Min Ah terdiam.
" Jin? Kau laa ambil dia...! " teriak Min Ah.
" Tak nak... " balas Baek Hyun lalu memalingkan mukanya ke arah lain.
" Jom laa...! " ajak Min Ah kemudian menunjukkan pen kataknya kepada baby itu.

" EH ! APA TU ?! HIJAU HIJAU....!! " teriak Baek Hyun sambil menudingkan jarinya ke arah kepala patung katak yang tertancap di atas pen Min Ah.
" Bacon !!! Hajimaaaa !! " jerit Min Ah sambil melompat-lompat ketakutan . Baek Hyun hanya mengeleng-gelengkan kpala melihat kelakuan Min Ah yg mengalahkan budak tadika. * padahal dia sendiri pun sama ja 2 kali 5 sahaja *

Baby itu melihat ke arah pen katak yang sedang dipegang oleh Min Ah , kemudian perlahan-lahan dia merangkak keluar dari bakulnya dan mendekati Min Ah. Kelakuan baby itu membuatkan mereka berdua terdiam ~

" Lihat dia suka pen katak saya nie... " ujar Min Ah dengan bangga. Dia memberikan pen kataknya kepada baby tu , lalu mendukungnya

" Bacon ambil bakulnya masuk " pinta Min Ah.
" Nama saya Baek Hyun , bukan Bacon ! " jerit Baek Hyun smbil membawa masuk bakul baby , lalu menutup pintu rumah dan berjalan ke tempat Min Ah.
" Bagus sangat laa tue , kau yang jaga baby tu " ujar Baek Hyun. Min Ah terdiam seketika.
" Baek , baby siapa ni ? " tanya Min Ah .
" Entah , mungkin ada manusia tak berhati perut buang dia kali ~ " jawab Baek Hyun.
" Esok temankan saya ke balai polis . Kita kena buat laporan mengenai ini... " ujar Min Ah lalu memberikan baby itu kepada Baek Hyun , tiba-tiba sahaja tangan baby itu menarik rambut Baek Hyun.

" Owww ! Owww ! That's hurt...! " jerit Baek Hyun yg sdg menahan kesakitan.
" Tarik lagi ~ Tarik lagi rambut dia ~ " bisik Min Ah di telinga baby itu.

Baek Hyun menyanyikan lagu untuk baby tersebut tetapi baby tu mulai menangis dan bukannya gembira. Min Ah cuba meraba paha baby tersebut. Mukanya 100% berubah apabila dia terpegang sesuatu cecair ~ dengan segera Min Ah mencari sesuatu dalam bakul baby tersebut.

" Baby ni kencinglah ~ Kesian mungkin tu sebab dia cry cry seja . Kejap ia harus ada sini...  " kata Min Ah.
" Patutlah dia menangis , saya fikirkan suara saya yang sumbang sudah tadi " bisik Baek Hyun sendiri .
" Alright ~ Ada sudah . Bacon bawa sini baby tu " pinta Min Ah.  Baek Hyun memberikan baby tu kepada Min Ah , kemudian Min Ah membaringkan baby itu di sofa lalu membuka lampin baby tu yang basah akibat kencing.  Min Ah terkesima sejenak melihat baby tu ~

" Baby girl.... " ujar Min Ah tapi Baek Hyun tidak mau menoleh ke arah baby itu.
" Baby girl~ " bisik Baek Hyun.
" Mari kita berikan nama untuk baby ni , kesian dia tiada nama " ajak Min Ah
" Kalau baby girl , mesti nama dia nama girl juga kan ? " tanya Baek Hyun. SHIUNGGG !! Min Ah terus membuang lampin baby tu yang basah ke arah Baek Hyun.

" Ya laa ! Sudah saya cakap baby girl kan , nama girl laa ~ Takkan nak bagi nama lelaki " balas Min Ah.
" EHH ! YUCK !! Tahu kah itu basah ! EUW ! " teriak Baek Hyun.
" Padan muka kau , wangikan ~ " ejek Min Ah . Baek Hyun hanya menjeling tajam terhadap Min Ah.

Sunyi ~ ~ ~ Min Ah memandang muka Baek Hyun dengan pandangan yg sangat tajam.  Seolah-olah ada lagi kesalahan Baek Hyun kepada Min Ah. Baek Hyun tidak senang hati jadinya gara-gara kelakuan Min Ah ~

" Kenapa kau pandang saya begitu ? " tanya Baek Hyun.
" Baby ni tiada bilik....." jawab Min Ah. Baek Hyun menghela nafas berat ~
" Baby tu kan girl , dia tidur sama kau sahajalah. Easy. Simple. " ujar Baek Hyun. Min Ah agak tersentak dengan ayat Baek Hyun.
" Mana bole...! Tidak adil..! Nanti kalau dia terjaga , sya sejalah tu yang kena bangun ~ " balas Min Ah sinis.

         Baek Hyun mendiamkan diri . Dia tiba-tiba berdiri dan berjalan meninggalkan Min Ah sndiri brsama baby tu. Min Ah mulai menyumpah dalam hati prkataan tak baik sebab perangai Baek Hyun .

" Kau nak pi mana tue ? " tanya Min Ah . Baek Hyun memasuki bilik tidurnya.

Tidak lama kemudian , Baek Hyun kembali dengan membawa tilam dan selimut . Kemudian , dia membentangkan tilam tersebut di tengah ruang tamu lalu meletakkan selimut dekat dgn Min Ah.

" Nah , kau dan baby tu tidur kat tilam . Saya akan tidur di sofa. Malam ini kita berdua jaga baby ni ~ " ujar Baek Hyun selamba. Bibir Min Ah mengukir senyuman tanda puas hati atas cadangan Baek Hyun .

" Okay . Itu baru adil... " balas Min Ah sambil mengangkat baby tu berbaring di tilam. Dia kemudian menepuk-nepuk lembut belakang baby tersebut supaya terlena. Tidak sampai beberapa minit , baby tu pun terlelap ~ dan Min Ah fokus memandang baby tu.

" Kenapa kau tengok baby tue begitu ? Macam kau mahu makan tu baby pula..." tanya Baek Hyun.
" Ahh ! Aniyaa !! " jerit Min Ah lembut sahaja , dia takut nanti akan mengejutkan baby tu dari tidurnya.  Mereka berdiam diri lagi ~  Sekali lagi Min Ah merenung wajah Baek Hyun .

" Kenapa kau tengok saya lagi? Mcam kau mahu makan saya pula lagi ni... " sambung Baek Hyun lgi yg merasa tidak selesa akan kelakuan Min Ah.
" Apa nama baby ni ? Kesian pula tiada nama ~ "  tnya Min Ah . Mereka berdua berdiam diri lagi ~
" Kita namakan baby ni Boo , sbb dari tadi dia asyik cakap boo~ boo~ boo~ " ujar Min Ah. Baek Hyun ketawa kecil.
" Comel pula kau buat begitu " puji Baek Hyun lalu menghembuskan nafas lega .

" 🤗 My Little Baby Boo " sambung Baek Hyun lagi . Min Ah menjelirkan lidah.
" My Little Baby , kononnn ~ "  ejek Min Ah . Baek Hyun hanya memandang ke arah siling rumah. Kipas berputar dgn kelajuan yg sederhana. Dia tersenyum. Min Ah pula sedang mengusap-usap lembut pipi Baby Boo.

" Sya rasa mcm sempurna dalam rumah ni , ada omma , ada baby dan ada appa ~ Saya lah tuee ~ ~ ~ ~ " ujar Baek Hyun ( sunyi ~ ~ ~ ) Baek Hyun melihat ke arah Min Ah , tetapi Min Ah sudah pun tertidur.

" Rupanya saya bercakap sendiri " bisik hati Baek Hyun. Dia bangun dari sofa , mengambil selimut lalu menyelimuti Min Ah dan Baby Boo. Kemudian dia melihat wajah Min Ah dan Boo silih berganti ~

" Dua- dua pun cute ~ Especially yang ini . Hmmm "  puji Baek Hyun. Dia pun kembali berbaring di sofa , dan tidur.
                                                                                                           
                                       BERSAMBUNG

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 06, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MY LITTLE BABY BOO ! Where stories live. Discover now