Sötét volt.
Az a fajta sötét, amiben semmi fény nincs, se hang, csak hideg némaság.
Már-már természetellenes volt eme fajtája a sötétnek, de akár az, akár nem, létezett, létezik és örökké lesz. Legalábbis addig, amíg lesznek rossz emberek a világon, lesznek, akik bántani akarnak valakit, akik más kárát akarják látni. Amíg lesznek ilyen emberek, addig ez a fajta sötét is lesz. Márpedig ilyen ember, talán egy, talán több, de mindig lesz. Sajnos.
Ebbe a sötétségbe burkolózott bele az a tisztás is, ahol állt az a bizonyos lány. Nem tudni, ki volt, hol élt, hány éves volt... Még a nevét se tudni. Azt se tudhatjuk már meg, hogy ki lehetett volna.
Mert eltűnt.
A tisztás (avagy rét, teljesen mindegy, hogyan nevezzük) , ahol utoljára látták, s ahonnan eltűnt, az Árnyak Rétje nevét viseli, és - ahogy neve is hangoztatja - nem túl jó hírű. Itt tanyáznak a kóbor lelkek. Azok, akik nem tartoztak földi mivoltuk során sehova, mert különböztek a többi embertől, s akik emiatt kitaszították őket. Csöndesen leélték az életüket, kitaszítva, és mindezt úgy, hogy soha nem tettek egy rossz cselekedetet sem. Viszont jót se, így nem tudták fölöttük ítélkezni a túlvilágon. Akármiben is hittek, egyszerűen nem lehetett megmondani, hova kéne menniük. Így hát inkább visszaszöktek az élők világába, de csak az látja őket, aki közéjük fog tartozni.
Így látta őket az a lány is.
Egy éjjel arra ébredt, hogy a Hold élesen besüt az ablakán. Próbált visszaaludni, de nem sikerült.
Hívta a külvilág, hívták a csillagok, a Hold, a szagok, a színek...
Ki akart menni.
Ki kellett mennie.
A kóbor lelkek súgták neki, hogy mire vársz? Itt senki nem fogad el, mert más vagy. Kövess minket, és mi elfogadunk! Egy lehetsz közülünk! Csak gyere, gyere most velünk!
A lány engedett a csábításnak. Követte a lelkeket, akik elvezették az Árnyak Rétjére. Ott ellepte a lányt a sötétség, és eltűnt.
De csak az élők számára tűnt el. A holtak tudták, hogy - habár meghalt - létezik, és mostmár tartozik is valahová.
Ő is kóbor lélekké vált.
YOU ARE READING
Novelláim
RandomIde a fejemből kipattant teljesen random novellának aligha titulálható irományaimat szánom kitenni. Hogy mi lesz ebből? Na igen... Talán majd ez is kiderül! Ihletet adta: hát... Úgy kb. az összes általam olvasott novellagyűjtemény írója, szóval el...