Deel 2: Sokje?

46 3 0
                                    

'Hey Enzo?' zegt Bas opeens. Enzo was afwezig naar zijn brood aan het staren en zat te denken aan Angeliek. 'Zie jij Sok ergens?' vraagt Bas, terwijl hij serieus kijkt. Wat nu weer? denkt Enzo. 'Nee, niet zo snel' zegt Enzo luchtig, waarna hij opstaat en onder de bank kijkt. De moeder van Enzo is tien minuten geleden al vertrokken. Ze had niks neer te zeggen en wilde snel weg, dus gaf ze Enzo een kus en vertrok. 'Zie je iets, Bas?' vraagt Enzo, terwijl hij in de kast van de slaapkamer kijkt. Bas roept met volle mond 'Nee!', vanuit de keuken. Enzo stapt de woonkamer in en kijkt Bas droog aan, wanneer hij zijn bord, leeg, in de handen van Bas ziet 'Hoe krijg je voor elkaar nú vier boterhammen te eten, als we naar Sokje zoeken?' vraagt Enzo een beetje boos. 'Ik heb honger' snauwt Bas. 'Dat heb je altijd' mompelt Enzo, terwijl hij weer zuchtend de gang op loopt. Het zal toch niet zo zijn als de vorige keer? Sok was toen een hele dag weg... Waar zat hij ook al weer? vraagt Enzo zich af. 'Onder het kapotte bed!' zegt Enzo, waarna hij de stinkende slaapkamer inloopt waar Bas heeft geslapen. Hij haalt het deken eraf en kijkt overal, ook onder het bed en er half in, Sokje is nergens. Enzo pakt een beetje teleurgesteld zijn camera en verteld zijn fans het verdrietige nieuws: 'Dus nu ben ik Sok alweer kwijt...' even is hij stil. Enzo weet niet meer wat hij moet doen, als Sokje steeds zo blijft verdwijnen. 'Maar lieve jongens en meisjes, net als de vorige keer; Die komt wel weer terecht!' zegt Enzo opeens super vrolijk, alsof er niks aan de hand is. 'Vandaag gaan we weer eens trampoline springen en natuurlijk neem ik daar weer geweldige beelden van op, want ik weet dat jullie dat leuk vinden' zegt Enzo nog, waarna hij zijn hand op de lens legt en de opname stopt. 'Let's go' zegt Bas die vlak achter Enzo staat, waardoor hij schrikt. 'Ja...' zucht Enzo een beetje, waarna hij zijn autosleutels pakt en samen met Bas het huis uitloopt. Even kijkt Enzo nog om, omdat hij het gevoel heeft dat er iets of iemand is. 'Sokje?' vraagt hij, maar er komt geen enkel geluid als antwoord. Enzo zucht en loopt de hal op, waarna hij de deur op slot doet. 'Kom Enzo, straks zijn we te laat' zegt Bas, die al bijna onderaan de trap staat. 'Coming'

Kort hoofdstuk, maar heel cruciaal voor het verhaal. Tot snel!

The Knockdown of EnzoKnolWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu