YAAS, nieuw hoofdstuk!
Enzo en Bas rijden in de dikke Jeep van Enzo naar het trampolinepark, waar ze hebben afgesproken met Boaz om effe lekker wilde en zieke acties te gaan doen. Bas bestuurd de auto, terwijl Enzo alleen maar aan Sok kan denken. De camera staat op het dashboard, maar geen van de jongens zegt iets, tot Bas het zat is en vol in de rem gaat voor een verkeerslicht. Enzo wordt uit zijn gedachte geslagen en kijkt Bas verbaasd aan. 'Gast, waar ben je mee bezig?' vraagt Enzo. 'Waar zit je met je hoofd? Normaal ben je hyper als een weet ik 't wat en nu zeg je geen woord!' Even is het stil in de auto. 'Tis Sok' zegt Enzo zacht, terwijl hij zijn rug naar Bas draait en uit het raam kijkt. 'Sok is al eens eerder een dag weg geweest, weetje nog?' probeert Bas Enzo te sussen. 'Ja, dat weet ik nog... Maar dit voelt anders...' Enzo weet niet goed hoe hij zijn gevoel moet uitleggen aan Bas, maar probeert het toch: 'Weetje, de vorige keer wist ik dat hij ergens in het huis moest zijn, maar nu-' Enzo wordt onderbroken door het geluid van een rinkelende telefoon. 'Enzo, neem mijn telefoon effe op' zegt Bas, terwijl hij met één hand het stuur vast houdt en met de andere in zijn zak frommelt. Twee seconde later drukt Enzo op opnemen en zegt: 'Telefoon van Bas, je spreekt met Enzo' Iemand aan de andere kant klinkt geïrriteerd en zucht. 'Waar blijven jullie?' vraagt Boaz. 'Ja, we zijn er bijna. Nog een kilometer ofzo' antwoordt Enzo, terwijl hij weer naar buiten kijkt. Bas trapt het gaspedaal in en de auto knettert hard weg, daardoor kon Enzo niet verstaan wat Boaz aan de andere kant zei. 'Sukkel die je d'r bent' zegt Enzo lachend tegen Bas, die een grijns op zijn gezicht heeft. 'Enzo!? Noem je me nou sukkel?' roept Boaz kwaad. 'Nee Boaz, ik-' weer wordt Enzo onderbroken. 'Laat maar' roept Boaz, waarna hij ophangt. 'Laat het me uitle-... Oke, laat maar...' zuchtend legt Enzo de telefoon van Bas neer en zet twee handen op zijn gezicht. 'En?' vraagt Bas, die de hoek om rijdt en de parkeerplaats van het trampoline park opkomt. Een zilveren auto wordt aan de andere kant gestart en rijd in volle vaart naar Enzo en Bas. 'Boas is nogal over stuur, zonder reden' zucht Enzo. Hij vindt zijn leven op dit moment echt zwaar klote; Sok kwijt, "ruzie" met Boaz en die vreemde Angeliek mag zeker niet ontbreken! Als de zilveren auto toeterend voorbij scheurt, heeft Enzo pas door dat het Boaz was. 'Shit hé. Wat nu?' vraagt Bas, die achterste voren Boaz zijn auto volgt. 'Ik weet 't niet man' zegt Enzo. Eigenlijk had hij al geen zin meer om te springen, liever zoekt hij Sokje. Als Sok is gevonden, dan komt alles weer goed, maakt Enzo zichzelf wijs. Ondertussen heeft Bas de auto gekeerd en rijden ze de parkeerplaats weer af. 'Nou dames en heren, dat wordt dus een niet zo leuke vlog als gehoopt...' zegt Enzo, zo positief mogelijk kijkend, in de camera. Hij drukt hem uit en pakt de camera van het dashboard. 'Enzo, ik ga wel naar mijn huis rijden, want ik heb wat dingen die ik moet regelen, dus dan moet je het laatste stuk alleen naar jouw huis rijden' informeert Bas. Enzo mompelt 'Goed' en staart wederom uit het raam. Dit is nou zo'n typische "niks-kan-goed-gaan-vandaag"-dag.
Wanneer Enzo de auto weer in de garage heeft gezet, loopt hij naar boven. Hij staat stil voor zijn deur en zucht. Eigenlijk wilt hij niet naar binnen. Het zou alleen leuk zijn als Sokje opeens door de gang liep, zodra Enzo de deur open deed. Hij heeft een sprankeltje hoop opgebouwd en doet zijn sleutels in de deur. Helaas. Geen Sok. Enzo dumpt zijn tas met sportkleren in een hoek en loopt fluitend, niet vrolijk, maar op een roepende manier, naar de woonkamer. Hij roept Sokje, maar natuurlijk komt ze niet naar hem toe. Dan ziet Enzo iets op de bank liggen, vlakbij het kussen waar Sok altijd ligt om gezellig te zijn, wanneer Enzo TV kijkt. Enzo loopt naar de bank en pakt een envelop op. "Enzo." staat erop. Nieuwsgierig, en een beetje bang, maakt Enzo de envelop open. Als hij het papier scant, voelt hij een zware brok in zijn keel en zijn hoofd begint te draaien. 'Dit kan niet waar zijn...'
JE LEEST
The Knockdown of EnzoKnol
Fiksi PenggemarIedereen kent Enzo wel, die YouTuber die elke dag de vlogcamera pakt en zijn leven aan meer dan twee miljoen kijkers laat zien. Enzo is verliefd op zijn werk, als het kon zou hij met YouTube trouwen. Het enige ding waar Enzo meer van houdt dan zijn...