YA BİRDE UMUT OLMASA |1|

233 27 102
                                    

~BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM~

Uzaktan sev dedi üstadım,
Uzaktan sevki Aşkın imana dönüşsün...

~Hikmet Anıl Öztekin ~

~~~EFSUNKÂR~~~

Ya birde umut olmasaydı, ya hiç yürekler beklemeye, umut etmeye alışmasaydı.Bunca Umutsuzluk içinde yüreğe derman olan küçük bir umut olmasaydı. Kalpler yanlız bir hana dönseydi,gönüler boş kalsaydı. Kırık kalpler umut etmeseydi..

Gönül virane olduğunda ya birde umut olmasaydı !..

'Umut' Size ne ifade ediyor?
Beklemeyi mi ?
Sevmeyi mi ?
Vazgeçmemeyi mi ?
Hayal kurmayı mı ?
Umut neydi ki gönül kafesimizin kapısını açan, açtıktan Sonra temiz hava gibi içerisine sinen.
Yeniden O kafese hayat veren..
Umut hayatmıydı? Yoksa hayal mi ?
Hem hayal kurduran, hemde hayata bağlayan..
Ya umut diye bir şey olmasaydı. O güzel his O güzel duygu, Olmasaydı.

Hocanın dediği gibi;

"umut barındırmayan bir kalp virane bir eve benzer, umut dolu bir kalp, kapısı kapalı bir saraya benzer., O kapıyı bir tek Allah açar. Umut öyle güzel bir lütüftur ki içinde olduğu her kalbi yeniden yeşertir.

Ya peki umudu bize verene nasıl şükür ediyoruz, " Elhamdulillah çok şükür Allahım kalbime bu güzel duyguyu verdin" diyormuyuz?

ben cevap vereyim Hayır!
Peki neden?
biz sınanırken, bir köşeye sinip sessizce ağlarken, içimizde bin bir vesvese geçerken, hayatın en ağır imtihanına bile tabi tutulurken, herşey bitti sanırken.
Kalbimizde aniden bir duygu peyda olur, bir his oluşur ta derinden, haa işte O his ki insanı tekrar hayata bağlayan O his ki 'hayat devam ediyor ' dedirten, O his ki ' Benim Rabbim benden vazgeçmez' dedirten. İşte O his Umut..
Ve umut olmasaydı halimiz nece olurdu bir Allah bilir... "

****


~İstanbul ~

"Baksana şu yıldızlara Ne kadar güzeller " dedi küçük kız genç cocuğa bakarak.
Genç çocuk, küçük kıza dünüp tebessüm etti " Evet Çok güzeller tıpkı senin gibi " dedi.
Küçük kız kızaran yanaklarını saklarcasına Gözlerini genç çocuktan çekip Yıldızları seyir etmeye devam etti..

***
2020
~Eskişehir~

Sabah namazına Onun güzel sesiyle uyanmıştım, Namazımı kıldıktan Sonra kahve yapıp, pencerenin karşına geçip Dışarı seyir etmeye başlamıştım. Öyle muhteşem bir manzaraya bakmıyordu ama rengarenk çiçeklerle dolu Olan küçük bir bahçeye bakıyordu Odamın psnceresi.
Baktıkça huzur doluyordu içim, baktıkça bakasım, uzaklara çok uzaklara gidesim geliyordu. Bu bahçeye bakarken yılar önce yaşadığım şaşalı evim ve hayatım geliyordu gözlerim önüne, İçimde kocaman bir burukluk oluyordu, Şaşalı hayatımı Özlediğimden falan değil fakat O evde yaşadığım anılar ve O zaman ki arkadaşlarım geliyordu aklıma, içime bir acı his oluşuyordu.
O his acıtıyordu kalbimi,benliğimde bir eksiklik hissettiriyordu.

Elimde ki kahveden bir yudum daha aldım, Sabahın ayazında ki soğuk yüzüme vururken bir yudum kahve içimi ısıtıyordu, İyi geliyordu.

Aklıma hocanın geçen gün ki sohbeti geldi, tebessüm ettim. Kahvemden bir yudum daha alıp başımı göğe kaldırdım, Caminin minaresine baktım, içimde öyle güzel bir his Oluştu ki "Çok şükür " döküldü dudaklarımın arasından.

Ne güzel demişti " Kalp umutla yeşerir, biz müslümanların En iyi silahlarından biri umut'tur, bir müslümanın içinde her zaman umut Olmalıdır.

asla 'ben bunu yaptım bunun geri dünüşü yok 'gibi bir düşünceye kapılamamalıyız. Çünkü bu umutsuzluktur, vazgeçmektir. Ne kadar günah işlemiş Olsak da tevbe etmesini bilmeli, içimizde Umut barındırmalıyız.
Önce duâ, Sonra Umut ve Sonra da hayal etmeliyiz..


Umut yüreklere Su serinliği veriyor değil mi ?
hepimizin içinde umut vardır. beklerken, giderken, severken, ağlarken bile umut ederiz.
Umut Gönüller'e Huzur kalplere Sabır verir..." demişti.

İçimde ki umudu sevdim, hemde çok ve ben umudumuda Ömrümüde bir beni yaratana bağlamıştım...


#SİYAH İNCİ

EFSUNKÂRHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin