Malaika Haura melangkah masuk ke dalam bangunan gah yang dikenali ramai.Bangunan sekolah yang hanya menempatkan orang orang kaya dan pandai. Tipulah kalau dia tidak merasa rendah diri kalau berhadapan dengan sekolah yang seperti ini.
Itu lah sekolah Violet High School.
Malaika Haura berjalan tanpa arah di dalam kawasan sekolah itu.Memandangkan hari ini hari pertamanya berada di sekolah itu,pihak sekolah membenarkan dia datang pada pukul 8:30 pagi.Tapi bila hari pertama jelah.Kedua ke ketiga ke takda maknanya.
Malaika Haura tiba di rooftop sekolah.Dia menghirup dalam dalam udara yang ada pada pagi itu.
Bestnya kat atas ni!boleh jadi port lepak lepak getus Malaika Haura.
Dia mula beredar dari rooftop itu dan berjalan menuju ke kelasnya iaitu 5Riffle.
Sesampainya dia di hadapan kelas 5Riffle,dia menjengukkan kepalanya kedalam manakala badannya diluar.
Cikgu yang berada di dalam kelss memandang pelik kearah Haura.
"Ya pelajar.Kamu nak apa?"soal cikgu tadi.
"Erm..Sebenarnya saya pelajar baru kelas ni."jelas Haura.
"Ouh kamu la pelajar tu ya?Ha masukla."
Haura melangkah masuk kedalam kelas itu.
"Hai assalamualaikum.Nama saya Nur Malaika Haura.Awak semua boleh panggil saya Haura."Selesai sahaja Haura memperkenalkan dirinya,Haura terus berjalan ke meja kosong di sebelah seorang gadis yang boleh dikatakan agak lawa.
"Err hai."sapa Haura sebelum duduk di sebelah gadis yang dikenali sebagai Nara itu.
"Hai."balas gadis tersebut sebelum kami berdua memberi tumpuan kepada cikgu yang sedang mengajar.
############################
Kringgg!!!
"Bangun!Terima kasih cikgu!"ucap Naim selaku ketua kelas di kelas 5Riffle itu.
"Terima kasih cikgu."sahut semua pelajar yang berada di kelas itu sebelum semua pelajar tersebut berpusu-pusu keluar dari kelas.
Haura mengemas alat tulisnya bersama buku dan meletakkannya di bawah meja.
Dia berjalan keluar dari kelas tersebut dan menuju ke kantin.
Haura beratur di tempat yang menyediakan mi sup.Dia berjalan berhati hati kerana takut mi supnya tertumpah.
Dia duduk di satu meja yang boleh menempatkan empat orang pelajar.Tapi dia sorang je ada disitu.
Selesai sahaja dia makan,loceng telahpun berbunyi menandakan waktu rehat sudah habis.
############################
Berpeluh-peluh Haura menunggu ketibaan bapa saudaranya di hadapan pagar sekolah Violet High School.
Mana pakcik ni..berkerut-kerut dahi Haura menahan panas.Mukanya yang putih menjadi merah dan peluh didahi diseka menggunakan hujung lengan baju kurung sekolahnya.
Haura berjalan menghampiri bus stop di hadapan sekolah.Dia duduk lalu mengeluarkan phone Iphone 7 plus yang berwarna rose gold
Dia mendail nombor bapa saudaranya.Selepas lima saat panggilan nya diangkat.
"Assalamualaikum pakcik.Erm pakcik tak ambil Haura ke?"soalnya berhati-hati.
"Waalaikumusalam.Pakcik minta maaf Haura.Ermm pakcik tak dapat ambil kamu sebab makcik kamu tiba-tiba beria je ajak pakcik keluar."
YOU ARE READING
My Seductive Badboy[HIATUS]
RomanceSecond romance by Koalashader //You're my knight in shining armor// Malaika Haura × Ayden Riyaz -Story yang datangnya dari kepala author sendiri. -Sebarang ke'tidakmasukakal'an adalah disebabkan author menulis ikut suka hati author je. -Dan peluang...