"Done checking me out?" selamba Ayden berkata seraya tersenyum sinis.
Haura yang baru tersedar apabila mendengar suara Ayden terus mengalihkan pandangan. Pipinya mula kemerahan. Telefonnya dikeluarkan dan dibelek seperti tiada apa-apa yang berlaku.
Ayden mula tersenyum tapi cepat-cepat disembunyikan. She is damn cute tho!
"Here you go, mocha and latte." Hariz tiba dengan air yang dipesan Haura dan Balkish tadi. Perlahan-lahan dia menolak air tersebut ke arah Haura dan Balkish.
Balkish terus menyedut minumannya. Hariz tersenyum dan membelai rambut Balkish. Haihh Hariz ni manjakan betul si Balkish.
"So,kita nak buat ape kat sini?" soal Ayden sambil bersandar pada kerusi dan memeluk tubuh.
"Alahai sialnya soalan kau Din." balas Hariz dan mengejek nama Ayden.
Ayden yang mendengar nama nya diejek terus menepuk kuat kepala Hariz berkali kali.
"Nama aku Ayden.Bodoh!Ayden!!" jerit Ayden ditelinga Hariz.
"Aduh pekak telinga aku babi." rengek Hariz sambil menggosok laju telinganya.
"Serve you right, dude!siapa suruh kau ejek nama aku." balas Ayden sambil menyedut air Espresso.
"Shut up guys! korang ni kenapa? kebudak-budakan sungguh! Btw,kita akan pergi tengok wayang nanti. Tiket aku dah beli. This story is a romance genre and really cheesy. So, be prepare!"kata Balkish seraya menghulurkan dua keping tiket kepada Ayden.Ayden pula memberi satu tiket kepada Haura.
"What the fuck! Asal kau bagi aku couple seat?!" ujar Ayden tidak berpuas hati. Dia menggaru belakang lehernya.
"So what? aku dapat murahla." balas Balkish selamba. Dia menghirup airnya.
Haura yang dari tadi menjadi pendengar setia hanya berdiam diri.
"Dah tak payah nak bergaduh. Jom gerak!" balas Hariz. Sakit kepalanya asik memdengar orang bertengkar. Kalau tidak dengan Hariz mesti Ayden akan bertengkar dengan Balkish.
Mereka terus bangun dari duduk dan menuju ke panggung wayang.
############################
Haura masuk ke dalam panggung wayang selepas dia keluar dari tandas. Balkish,Hariz dan Ayden sudah berada didalam panggung wayang.
Haura perlahan-lahan menuju ke bahagian hujung dimana tempat Ayden berada.
Yup, dia dan Ayden duduk di couple seat. Kurang ajar betul si Balkish ni.
"Nah." Ayden menghulurkan air minuman yang dipesan Haura tadi. Sebenarnya dia pesan pada Balkish.
"Popcorn saya?"
"Just share it with me." balas Ayden seraya menghulurkan popcornnya.
"Thank you." Haura menyeluk tangannya masuk ke dalam kotak popcorn.
Semasa cerita yang dijalankan ditayangkan,Haura dan Ayden hanya berdiam diri.Haura tekun melihat pelakon yang berada di depan mata.Bukan apa,pelakon tu handsome sangat!
Ayden pula sesekali mengerling ke arah Haura.Mungkin dia berasa tidak selesa?tapi...auch!janganla pandang macamtu..Tau la muka kita ni macam kentang.
Apabila tiba di part yang you know... when a man and a lady... just two of them... romantic scenes... aduyaii susah betul nak explain,yang kiss scenes tu!ha!
YOU ARE READING
My Seductive Badboy[HIATUS]
RomanceSecond romance by Koalashader //You're my knight in shining armor// Malaika Haura × Ayden Riyaz -Story yang datangnya dari kepala author sendiri. -Sebarang ke'tidakmasukakal'an adalah disebabkan author menulis ikut suka hati author je. -Dan peluang...