MSB6

43 2 0
                                    

"Woi Haura!" Ayden menarik kuat tangan Haura sehingga mukanya tersembam ke dada tegap Ayden.

Haura mengangkat wajahnya yang berada di dada Ayden. Dia memandang wajah Ayden dengan muka yang bingung. Otaknya tidak dapat memproses apa yang terjadi sebentar tadi.

"Aku tahu lah yang kau ni tak makan lagi. Tapi janganlah sampai nak bergadai nyawa." Perli Ayden sambil menggelengkan kepala.

Haura pula menggaru kepalanya. Jap! Aku amnesia ke tadi?

"Dah jomlah makan. Nanti ada kang benda lain pulak jadi." Ayden terus memegang tangan Haura dan berjalan melintas jalan.

Haura memandang muka Ayden. Lelaki ini, walaupun dirinya seperti seketul ais yang berada di dalam freezer tetapi dia tetap dapat membuatkan hati Haura cair.

Muahahaha

Dengan jawline dia... Brown hair dia.. Bibir dia yang s-

Okay dah cukup! Dari haritu duk describe dia je.

Sampai sahaja di hadapan mamak, Ayden mencari meja yang berada di tepi sudut dan jauh dengan pakcik-pakcik,abang-abang dan adik-adik yang merokok dan mengevape (vape).

"Eh kenapa tak duduk dekat depan tu ha. Kat tengah tu pun ade." Haura menunjuk ke arah depan kedai mamak dan ditengah kedai mamak.

"Kang ada pula orang mengadu kesihatan dia dah terjejas." Ayden menjeling Haura. Amboi, tak macho langsung main jeling-jeling.

Haura tersenyum lebar. Haih, walaupun beku nak matey tapi dia tetap care pasal aku. Ni yang makin tergoda nih. Hiks!

Seorang pelayan mamak pun datang menghampiri mereka.

"Mau makan apa?" Soal pelayan tersebut.

"Ermm, saya nak mee goreng mamak satu dengan milo panas." Jawab Haura. Dia memandang Ayden dengan pandangan 'nak makan apa'.

"Nescafe panas and roti telur satu." Sebaik sahaja mereka memesan makanan, pelayan tadi pun beredar.

Ayden dan Haura hanya mendiamkan diri. Haura yang seperti awkward with the atmosphere melilaukan pandangan matanya ke seluruh kedai. Seperti biasa, memerhati reka bentuk kedai tersebut.

Ayden pula hanya bersandar pada kerusi dan berpeluk tubuh.
Selepas beberapa minit, makanan mereka telahpun sampai dan dihidangkan didepan mata.

############################

Selesai sahaja mereka makan, Ayden terus menghantar Haura pulang ke rumah. Yeah, thats it. A little bit dissapointed right?

Hari pula semakin gelap and the best part is there is no food to eat for dinner. So, Haura patut mencemar duli masuk ke dapur demi untuk sesuap nasi. Ceh ayat, dramatik sungguh.

Maka bermulalah pengorbanan Haura di medan perang.

Haura mematikan api gas dan memasukkan lauk yang sudah siap dimasak kedalam mangkuk. Dia terus meletakkan mangkuk tersebut di atas meja makan.

Memandangkan hanya dia seorang sahaja yang akan makan, jadi tak perlu lah masak banyak-banyak kan?

Tapi rasa macam bosan la pula kalau makan berseorangan. Nampak noh lonely dia. Rasa macam nak ajak Ayden, tapi dalam mimpi jelah!

Haura pun makan ayam masak merah bersama sayur campur bereseorangan. Selesai sahaja Haura makan makanannya yang sedap mengalahkan chef terkemuka, dia pun masuk ke bilik.

Dan tibalah masanya Haura untuk menyiapkan kerja sekolahnya. Ya, Haura memang rajin.

                    ¤♡¤♡¤♡¤

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 30, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Seductive Badboy[HIATUS]Where stories live. Discover now