"KRING!!!"
Jarum jam di atas meja menunjukkan sudah hampir pukul lima pagi.Hari ini,Hari yang paling gembira buat Lia.
"Lia"panggil seseorang.Dia tersentak apabila namanya dipanggil oleh Engku Kamal."ya,ayah"jawab Lia serba salah."Lia tahu kan hari ni hari apa?"soal Engku Kamal."Ingat hari ni,kan hari jadi ibu".
"Lia dah sedekahkan Al-Fatihah untuk ibu?"soal Engku Kamal buat kali kedua."Dah ayah"balas Lia sambil tersenyum nipis."Baguslah dah Lia pergi siap-siap dulu ya nanti lambat pula nak solat subuh"nasihat Engku Kamal sambil mengusap kepala anaknya itu.
**********
"Selamat pagi,abang"ujar Lia."Selamat pagi juga"."Macam mana dengan kerja baru abang okay?"Lia bersuara tiba-tiba."Okay je,nah ambillah!"pelawa Rayyan.Tanpa berlengah,Lia menyambut huluran roti tersebut dari tangan Rayyan.Sesaat.Dia terus menjamah roti itu tanpa segan silu."Abang pergi kerja,bila?"soal Lia."Pukul lapan nanti ha Lia tak masuk kolej ke dah pukul berapa sekarang ni".
"Eh..."sempat juga Lia melihat jam di tanganya."Alamak,Lia dah lambat erm okay la abang Lia gerak dulu Assalammualaikum"kata Lia."waalaikumsalam"
**********
"Mana Lia ni,lamanya"runggut Luna sambil menungu di cafe tempat biasa mereka."sorry lambat"termengah-mengah Lia berkata."Lama tahu tak,aku tunggu"omel Luna."Ala maaflah nanti Lia berlanja Luna makan ya"pujuk Lia."hmm...okay".
Di class
"Ni Lia"panggil Luna."Ya ada apa?"soal Lia yang masih lagi tekun membaca buku itu."Hari ni,tak silap aku kan ada pelajar baru tau lelaki pula tu"."iye"Lia tergelak halus."Kau kenapa?".
"Takda apa-apa,Lia sebenarnya tak boleh imagination la kalau Luna suka budak baru tu"terang Lia."Kalau hensem Luna on je"ujar Luna dengan nada mengusik."Eee gatal"mendengar kata-kata Luna itu membuatkan Lia ketawa.
Seketika kemudian,Prof Zahar melangkah masuk ke dalam class.Selepas mengarahkan duduk,Prof Zahar membuat satu penguguman.
"Baiklah,saya nak umumkan sesuatu pada pagi ini,hari ni kita ada dua murid baru silakan masuk ya"arah Prof.
Murid-murid di dalam bilik itu memberi perhatian.Ada yang tertanya-tanya.Kelihatan dua orang lelaki melangkah masuk ke dalam bilik tersebut dengan gaya yang amat COOL.
"Kacaknya"terlopong mulut Luna."Baiklah,sila perkenalkan diri ya"
"Terima kasih Prof,hai semua nama saya........"
YOU ARE READING
SUAMIKU ENCIK MAFIA
Adventure"Hey sayang kenapa ni hmm??? merajuk ya..."Soal Aedrian kepenatan sambil duduk di sebelah isterinya itu. "Ish tepilah sebuk je"Lantas Lia menolak Aedrian supaya jauh darinya. "Alololo jangan la merajuk sayang"Pujuk Aedrian. Lia yang mendengar pujukk...