PART 5

6.7K 239 4
                                    

Lepas sahaja pergi klinik

"Sakit lagi ke awak punya tu?"soal Lia untuk meminta kepastian."Boleh la tkpe la nanti makan ubat elok la tu"balas Aedrian sambil membawa kereta."Nasib saya sepak slow ini kalau kuat mahu awak mandul kan"kata Lia dengan lega.

"Kalau bakal suami kau ni mandul macam mana nk buat anak"tanya Aedrian dengan nada nakal."erkk dah la cerita pasal benda ni seram pula saya"."La apa nak seram nanti kita kawin malam tu jugak aku NGAP kau! tau"usik Aedrian.

Lia mendengar sahaja perkataan ngap itu terus berdiam diri sehinggalah sampai di depan rumahnya."Terima kasih tolong hantarkan saya"ucap Lia sambil tersenyum."Ala ini kan tugas bakal suami"bangga Aedrian.

"Saya masuk dulu Assalammualaikum"."waalaikumsalam"balas Aedrian sambil melihat pergerakkan Lia memasuki rumah.Setelah Lia memasuki rumah terus dia pergi.

**********
"Assalammualaikum ayah"..."ha waalaikumsalam macam mana dah jumpa dah Aedrian?"Soal Engku Kamal."Dah ayah Lia tengok boleh la jugak Aedrian tu"komen Lia."Lia suka ke?"soal Engku Kamal sekali lagi.

"Erm 50/50"balas Lia."sikitnya"terkejut Engku kamal."Ala ayah ni nanti naik naik la"gelak Lia."Hmm yolah nak"."Lia naik atas dulu tau nak bersihkan badan dah kepam dah baju ni"kata Lia sebelum menaiki tangga dan memasuki biliknya.

Lia pun menggambil tuala di atas sidaian dan memasuki tandas.selepas sahaja membersihkan diri dan memakai baju..

"Hensem juga Aedrian tu tapi gatal"Lia kertawa halus."tapi kan ah takkan aku dah jatuh cinta pada pandang pertama hmm ya Allah jikalau dia jodohku kau permudahkanlah ya Allah...Aminnn..."selepas Lia berdoa dia terus menutup lampu dan tidur sehingga masuk ke alam mimpi yang indah.

Besok sahaja...

"Selamat pagi abang"ujar Lia sambil duduk di sebelah Rayyan."selamat pagi juga adikku sayang"balas Rayyan."Ha tak pergi kolej ke?"soal Rayyan sambil menyuapkan roti ke dalam mulutnya."tak hari ni Lia cuti dengan esok"kata Lia.

"Baguslah tu kejap lagi pukul 2:00 petang nanti Aedrian jemput Lia tau"."nak pergi mana pula abang?soal Lia dengan pelik."Ala pergi mana lagi beli baju perkawinan korang la ha kad,persiapan,catering jangan risau itu uncle Othman sediakan"terang Rayyan panjang lebar.

"Hmm okay tapi kan bila pernikahan Lia?"."Lagi tiga hari je "balas Rayyan dengan simple."ti-tiga hari!"terkejut Lia."Yups tiga hari dah lepas makan Lia terus siap siap faham".

"Faham".

Lepas sahaja siap tepat je pukul 2:00

pin! pin!

"Ha tu Aedrian dah sampai"."oh ok lia pergi dulu Assalammualaikum"kata Lia."waalaikumsalam".masuk je kedalam kereta.

"Jadi kau nak beli baju kat mana?"tanya Aedrian."hmm itu saya ikut awak je"balas Lia."kalau macam tu jom aku bawak kau ke satu tempat yang paling best confirm kau suka pakaian kat sana"terang Aedrian.

"Okay jom"balas Lia dengan suara yang amat teruja."cute jugak eh budak ni dah la sopan,cantik,budi bahasa,Ya Allah terima kasih kerana kau hadirkan seorang bidadari yang tiada nilanya"bisik hati Aedrian.

SUAMIKU ENCIK MAFIAWhere stories live. Discover now