PART 4

6.8K 232 3
                                    

Besok tu...

"Ayah,Lia pergi dulu dengan abang ya Assalammualaikum"kata Lia sambil mencium tangan ayahnya itu."hmm iyelah hati-hati jangan bawa kereta laju sangat tau ingat ya Rayyan!"pesan Engku Kamal Kepada Engku Rayyan.

"Ayah jangan risau abang bawa slow slow je"balas Engku Rayyan sambil membuat 'thums up'."ok cantikkk".

Dalam kereta...

"Abang, siapa suami Lia?"soal Lia sambil membetulkan tempat duduknya."Salah tu dik, bukan SUAMI tapi BAKAL SUAMI ye kenapa adik tanya?ke adik tk sabar-sabar"balas Engku Rayyan dengan senyuman nakalnya.

"Ish abang ni, mana ade la saja je adik tanya ye la rasa berdebar-debar pula."Ala adik takyah la risau positive je ok no negative negative ha dah sampai... ni belajar elok-elok tau sampai cerdik sikit otak tu "kata Engku Kamal sambil nasihat kepada Lia.

"Amboi sempat perli lagi hmm ok la adik pergi dulu bye".

Di class...

"Weyh Lia kau dh siap kerja prof?"soal Luna tak tentu arah."Dah kenapa nak tiru ke ha kalau nak tiru ambil je dalam beg Lia"."Alright thanks Lia cayang kau mmuah"balas Luna dengan suara yang amat gedik."eyyy geli la"ruggut Lia.

Tk lama kemudian...

"Assalammualaikum bakal kakak ipar"sapa Rian di depan meja Lia."waalaikumsalam"balas Lia sekilas."Wait oi Rian aku nk tanya sapa bakal ipar kau ha tetiba je masuk-masuj bakal kakak ipar lak.."bebel Luna yang masih lagi ligat membuat kerja prof Zahar.

"La takkan kau tk tahu bakal kakak ipar aku dengan Raid sebela-"belum sempat Rian menghabiskan kata-katanya."Dah dah  bekas kakak ipar bukan penting pun baik korang duduk diam-diam ataupun buat kerja prof yang mana lagi tk siap dah pergi"potong Lia sambil membuat suara yang amat geram tapi dia tk pon geram saja je nak takut- takutkan.

Mendengar saja arahan Lia terus mereka duduk di tempat masing-masing."sooo interesting Lia"bisik hati Rian..

Skip

"Ahhhh mana abang ni lambat betul dah lewat dah sekarang ni"gumam Lia sambil melihat jam di tangannya beberapa kali.Beberapa minit kemudian,tiba-tiba datang sebuah kereta berjenama mahal berhenti di depan Lia.

"Eh siapa ni tkkan penculik kot uish kayanya ya Allah apa aku fikir ni....ya Allah tolonglah selamatkan aku ya Allah....Amin...."Lia berdoa di dalam hati selebihnya dia berserah kepada tuhan untuk melindungi dirinya  ada juga dia belajar taekwando tapi itu sudah lama selepas arwah ibunya meninggal dunia..

Sambung ya😉

Seorang Lelaki berpakaian sut hitam keluar dari kereta itu lalu mendekati Lia."En-encik ke-kenapa ya tolong ja-jangan apa-apakan saya"jerit Lia.tapi malangnya lelaki itu tidak mendengar kata-kata Lia dan mendekati dengan lebih rapat.

"En-encik...encik....encikkk!!.....KEDEBUSHHH!!!!!"Ouch sakitnya arghhh!"raung lelaki itu."saya dah kata dekat encik jangan dekat dengan saya"marah Lia."Eyyyy aku ni bakal suami kau la!"dengus lelaki itu.

"Ha! Bakal Suami saya jadi.....encik ni aedrian anak tengku Othman la ye"soal Lia dengan terkejut."iyelah aku la tu ka-kau tahu tk abi suruh aku ambil kau last-last kene penyepak SENAK TAHU TK SENAK"ruggut Aedrian.

"Sorry sorry ok jom kita pergi klinik ya"ajak Lia."kau fikir aku boleh bangun ke tolong la!"marah Aedrian."Ahhh lupa pula sorry😅"kata Lia sambil senyum bersalah...

SUAMIKU ENCIK MAFIAWhere stories live. Discover now