" 'Eh meneer...,' begon hij onzeker, 'wat ik de hele tijd wil vragen... Wat doet een Grijze jager eigenlijk?' 'In elk geval stelt hij geen onnozele vragen, jongeman!' antwoordde Halt. 'Hij houdt altijd zijn ogen en oren open, hij kijkt en hij luistert... en als hij niet te veel watten tussen zijn oren heeft, dan, op den duur, begint hij ook wat te leren!' 'O,' zei Will. 'Ik begrijp het.' Hij begreep er niets van, en hij wist heel goed dat het nu eigenlijk geen geschikt moment was om vragen te stellen, kon hij het niet nalaten enigszins brutaal te herhalen: 'Nou, ik vroeg me alleen af wat Jagers zoal doen, dat is alles, hoor.' 'Halt ontging niets, ook niet de toon waarop dit laatste uitgesproken werd. Hij draaide zich weer om en zei, met een vreemde glinstering in zijn ogen: 'Dan moet ik je dat misschien maar uitleggen. Wat Jagers doen, of liever gezegd wat leerling-Jagers doen, dat is poetsen en opruimen.' "
En dat is precies wat jullie leerling-Jagers nu ook gaan doen. Lekker ouderwets poetsen en opruimen. Jullie mogen de waterton vullen met vers water uit de rivier, de pannen en de potten poetsen, de vloer vegen, haardhout hakken en voor ik het vergeet, het kleed heeft ook een flinke klopbeurt nodig.
De opdracht is van deze training is: Schrijf een kort verslag over jouw poetsdag. Vertel kort iets over de verschillende klusjes en de bevelen die je hebt gekregen. Welke klusjes vond je echt verschrikkelijk, welke waren misschien nog wel leuk te noemen? Lever je verslag in in de reacties. Zet ook de naam van je personage erbij.
Heel veel plezier ermee.
YOU ARE READING
Grijze Jager training
AcakVoor je een echte Grijze Jager bent en het zilveren eikenblad in ontvangst mag nemen, moet je eerst een zware training van vijf jaar doorstaan. Je mentor en ik helpen je daar doorheen.