INSAF
BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD 🆔 : SHILAeiona_Dp94REKAAN SEMATA - MATA
PART 1
Saya berkawin dengan suami pada umur yang sangat muda . Dimana lepas sahaja spm kami terus di ikat dengan ikatan sebagai suami isteri , dan di persetujui oleh kedua keluarga disebapkan percintaan kami juga dari sekolah rendah dan masing - masing mahu meneruskan hubungan yang ada ikatan.
Saya bersama suami Syarul yang saling mencintai telah di kurnia kan dua orang anak yang comel ,
Kisah INSAF ini bermula dimana suami membawa saya pulang ke kampung nya dan tinggal bersama mentua ketika itu. Mentua juga seorang yang baik ,
Dan saya bersyukur sangat yang saya berjumpa dengan suami yang baik ..kami tidak perna bergadu , mungkin juga kami saling mengenali sejak dari zaman persekolahan lagi dan saling memahami di antara satu dengan yang lain . Bila ada pergaduhan di antara kami , kami akan berbincang dengan baik - baik tanpa membesarkan masalah .Tapi , apakan daya bila saya telah terjatuh cinta dengan seorang lelaki yang lepasan spm dan tengah stay di kampung .. tanpa pengetahuan semua orang termasuk suami kami menjalinkan hubungan dalam diam . Berjumpa bagaikan seorang yang tiada punya keluarga dan tanpa bersalah pun atas perbuatan kami berdua .
Nama saya Cindy Amelina, berumur 25 tahun seperti yang saya cakap saya berkawin dengan suami dasar cinta , suka sama suka ! Dan kami berkawin semasa lepasan spm . So sekarang sudah ada dua orang anak lelaki dan perempuan , manakala suami pula bekerja di bandar ..jarang - jarang bercuti ..
Nama suami Syarul , anak pertama kami Ebon yang sudah 5 tahun umurnya manakala anak kedua seorang perempuan Eby dan juga berumur 4 tahun .Selepas sahaja berkawin saya masih bekerja sebagai cashier di sebuah supermarket di kota kinabalu , sehingga la saya di sahkan mengandung anak pertama ketika itu dan meminta kepada suami meneruskan pekerjaan nya dan saya stay di kampung saja . Tapi waktu tu belum ada rumah lagi , saya tinggal bersama kedua orang tua saya dan empat orang adik beradik . Waktu tu suami pun bersetujuh dan hanya mengirimkan duit untuk kami beli belanja .
Sampai la suatu masa suami balik ke kampung saya dan bercerita seperti biasa . Dia meminta pendapat agar membuat rumah kecil saja yang penting ada . Apa lagi saya tidak berapa ok dengan mama saya jadi saya pun bersetujuh walaupun dia cakap mahu buat di tanah dan kampung nya . Tanpa banyak cakap saya bersetujuh so selama rumah di buat saya pula dan anak - anak tinggal bersama mentua saya .Syarul -" saya mahu buat rumah di kampung nanti . Nanti ko stay sana la lagipun di sana dekat dengan kk .Boleh la saya tengok - tengok kan kamu semua , lagipun dekat bila saya mahu bercuti . "
Saya -" Eya bagus juga idea macam tu dear ..sebap dear sendiri faham saya tidak suka bila banyak benda yang di ungkit . Saya malas tinggal dengan mama saya tu "
.............................
Suami mengumpul duit untuk membuat rumah kecil yang penting ada , so sementara tu saya pula tinggal bersama mentua .
Dan ada dua orang biras di dalam rumah juga . .
Saya memang sekejap mesra dengan orang dan mungkin itu juga la sebap nya saya sekejap ramai kawan di kampung .Suami bercuti dalam sebulan hanya sekali , manakala saya buat kebun kecil - kecilan di tanah suami . Boring memamg boring . Apa lagi anak sudah besar ,
Perkenalan saya dengan seorang lelaki remaja di kampung suami di mana ada sebuah majlis hari keluarga di sebelah rumah mentua . .
Bukan saya saja mala biras - biras saya juga turut serta , so biasa la . Waktu tu ramai sangat orang . Selama saya di kampung suami saya tidak perna berjumpa dengan nya . Ini adalah pertama kali .
Kedua biras saya memang pandai minum , apa lagi dengan saya sebap keturunan kami memang semuanya kuat peminum . So tiada hal bagi saya masa tu . Tapi dalam keadaan mabuk , lagi pun kena bagi green light sama mentua anak- anak juga saya tidak berapa risau sebap sudah besar .
Saya berabis minum malam tu , dan last - last satu kumpulan tanak wagu duduk di depan kami . Masa tu saya belum perasaan lagi .tapi biras - biras saya sedang bercerita sudah . Sama macam saya suami diorang bekerja di singpore kecuali suami saya .kami tinggal bersama mentua dan jaga anak saja la ..Sedar - sedar saja saya sudah bercerita dengan seorang tanak wagu masih muda kama ..memang kebudak budakan . Dia yang duluan tegur saya .
Kusai -" Sis , ko orang mana gea tidak perna nampak di sini pun ? "
Saya -" haha saya pun tidak kenal ko , saya isteri si syarul . Tapi sekarang saya tinggal sama mentua saya . "
Kusai -" Ohh begitu .. sudah kawin rupanya ingatkan belum . Hehe ..."
Saya -" haha eya , sudah kawin ni .. ko orang mana ni "
Kusai -" Deii sini - sini juga kampung saya . Tapi saya baru balik dari tempat kawan . Saya lepasan spm ..apapun salam berkenalan , saya danny ."
Saya -" Ohh gea , mudah masih tu . Saya Cindy .. "
Kami cerita macam dunia kami sendiri sudah , saya ke tandas dan balik ke rumah mentua sekejap tengok kalau anak saya sudah tidur . Ada ipar saya menjaga lagipun kedua - dua nya sudah tidur .
Saya ke tandas semula , bila syaa keluar saya terkejut bila ada seseorang menarik saya ke belakang tandas .. takut la ba apa lagi dalam keadaan mabuk dan kawasan gelap .
Saya mahu teriak sudah tapi bila dia bersuara terus saya diam .Danny -" uik Cindy saya la ni si Danny . Haha .. ko ba lama , ada sesuatu saya mahu cakap . "
Saya -" uikkkk naaa , nanti kena nampak kita ., cepat la apa tu ? "
Danny -" jangan ko risau ba , semua orang mabuk sudah ...minta saya nombor telefon ko .. senang la saya hubung ko nanti "
Saya bagi juga dia nombor telefon saya , tidak tahu apa saya fikir masa tu . Sebap ada perasaan aneh .. cia saya memang suka si Danny tapi kena sedar diri apa lagi sudah berumur . Dia pula masih mudah dan status kami tidak sama . .
Sejak dari itu kami cuma berhubung melalui whatsap . Dan bermula la kisah kami berdua dimana kami masing - masing meluah perasaan terpendam sejak dua minggu yang lepas ,,
Jadi sah la kami menjadi sepasang kekasih !
Tapi sebelum saya menerima nya kami perna berbincang tentang status sebenar kami . Dia pun kenal suami saya juga . .Danny -" Saya tidak kisah . Saya tidak tahu mahu buat apa , saya betul - betul suka dengan ko sudah . Lagipun kalau kita tidak bising mana orang akan tahu terutama sekali suami ko tu "
Saya -" eya betul juga tu ... ba eyalah .. saya harap hubungan kita ni tiada orang akan tahu .. "
SATU BULAN KEMUDIAN
Saya dengan si Danny masih meneruskan hubungan seperti kekasih , tanpa bersalah dan sedae diri saya berani kan diri untuk berjumpa dengan nya .. mentua pula tidak perasaan apa yang saya buat di belakang diorang . .
Dulu saya tidak berani ke kebun suami di kebun getah sebap jauh . Tapi sekarang saya berani kan diri ke sana sebap mahu berjumpa dengan si Danny saja .. suami balik pun , kadang eya kadang tidak saya mahu melayan nya . . Anak - anak juga kadang saya abaikan kebajikan diorang . Mentua jarang keluar rumah sebap masih ada anak kecil 2 tahun ..tapi tidak ketara sangat la , kadang tidur malam pun saya tidak dapat melelap kan mata di sebapkan terlalu rindukan si Danny ..
Si Danny sangup tidak mahu keluar dari kampung sebap mahu luangkan masa bersama dengan saya saja.. sampai la suami pulang le tempat kerja tiada yang dia curiga pasal gaya saya , cuma saya selalu cakap yang saya penat saja . .
Lagipun saya kena lakukan juga potong getah atau buat sesuatu kalau - kalau kena tanya tiap hari ke kebun tapi tiada hasil . So si Danny la yang akan menolong saya .
Seolah - olah saya terlalu bahagia bila bersama dengan si Danny ..Betul - betul saya merasa bahagia bersama si Danny , dan tiada rasa bersalah pada suami dan anak pula ... sebap terlalu di manjakan .. sehingga la kami berani melakukan sesuatu . Dan itu membuat saya ketagi ! Belaian nya , pelukan nya dan ciuman nya membuat saya gila . . Saya betul - betul rasa terharu .. hubungan kami juga berlanjutan beberapa bulan . Sehingga la rumah kecil yang suami suruh buat juga sudah siap ,
Saya tinggal bersama anak saya dua orang , bila diorang ke sekolah atau mahu tidur bersama adik ipar saya . Saya cuma seorang di rumah saya tidak akan lepaskan peluang untuk berjumpa dengan si Danny . Dan saya sendiri menyuruh nya agar dia datang ke rumah dan tidur bersama .. tiap hari bersama , tiap malam .
. Dan kami perasaan tiada orang tahu hubungan kami ..
Biasa la kalau kampung semua orang akan turun ke ladang . So tiada orang ., masa itu juga kami akan bersama . .. macam suami isteri , suami pula saya tidak ingat sudah . Anak - anak kadang mengadu dengan nenek diorang yang syaa kadang masak kadang tidak . Syukur la masa tu juga tidak kedapatan ! Sebap hubungan kami melebih - lebih sudah ...selama 5 bulan bersama sebagai kekasih gelap .. tiada yang mengetahui ...BERSAMBUNG
YOU ARE READING
INSAF COMPLETE
Short StoryKisah seorang ISTERI yang telah mencurangi suami nya dalam diam , si Suami yang bertungkus lumus mencari wang untuk menyerah anak dan isteri nya , malahan Suaminya pula tidak mengetahui apa sedang isteri nya lakukan di belakangnya selama dia bekerja...