INSAF
BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD : SHILAeiona_Dp94REKAAN SEMATA - MATA
PART 2
Setahun berlalu dimana hubungan saya dengan si Danny masih di teruskan tanpa pengetahuan sesiapa , akhir nya berakhir bila saya di sahkan mengandung ...
Kami bergadu besar dengan suami . Bila dia mengetahui yang saya sedang mengandung sedangkan jelas - jelas dia jarang menyentu saya . Apa lagi dalam keadaan bila saya tidak mahu di sentuh ...Syarul -" Siapa tu lelaki ???? "
Saya -" Apa ba ko ni menuduh saja kerja ! Ko ada bukti ka ?? ....ko bukan di kampung mana la ko tahu apa saya buat gea . Jadi ko tidak mahu mengaku yang anak dalam perut saya ni bukan anak ko la !! . "
Syarul -" saya bukan tidak percaya ba Cindy ! Cuma ko kira betul - betul ....jelas - jelas ba sebulan yang lalu saya tiada sentuh ko ..ko sudah lupa ko sendiri tidak mahu saya menyentuh ko ... "
Eya matai la , saya lupa tentang itu . Apa lagi usia kandungan saya baru sebulan dan jelas sekali kami tiada bersetubuh dengan suami selama tiga bulan . Memang dia merasa pelik dan bertambah curiga bila saya tidak mahu di sentuh ! .. hampir gila saya mahu mencari bukti dan tutup kesalahan saya . Sampai la suatu masa mama si Danny sendiri berjumpa dengan suami dan membagitahu pasal hubungan kami ... gila !! Suami mengamuk sangat waktu tu , sampai saya mahu dibunuh nya ...
Syarul -" Ko sedar ka Cindy !! Ko tu sudah ada suami dan anak ! Tapi sangup ko buat macam ni di sebapkan perasaan gila ko tu saja ! "
Saya hanya mampu mendiamkan diri tanpa mencelah ketika itu . Perasaan takut ! Sebap belum perna melihat nya marah sedemikian , apa patut saya lakukan memang saya bersalah tapi pada masa yang sama saya terlalu sayangkan si Danny . Tapi saya juga takut kehilangan suami saya .
Dan itu adalah pertama kali saya di pukul oleh suami , anak - anak dia hantar dirumah mentua saya dan membawa saya pulang ke rumah ,
Sampai saja di atas rumah suami bertanyakan soalan yang saya tidak mampu jawap , dan itu la perkara yang saya takut kan ..Syarul -" saya bukan orang jahat Cindy , saya tidak mahu memisahkan anak dalam kandungan ko tu dengan ayah nya . Saya sedia undur diri dan saya sangup menjaga anak - anak saya . "
Saya menangis macam sakit bila dia cakap pasal tu , apakah saya seorang yang tamak !! Kedua - duanya saya mahu tapi saya takut ..
Saya sayang si Syarul walaupun sejak satu tahun yang lalu hubungan kami tidak semesra dengan si Danny . Saya keliru apa saya patut buat ..
Saya melutut dikaki suami dan merayu ..Saya -" jangan ceraikan saya Syarul , saya merayu .. saya masih sayangkan ko dan anak - anak ..tolong la "
Syarul -" saya juga tidak mahu memaksa ko untuk memilih Cindy ! Kalau benar apa yang ko cakap sayang kan saya dan anak - anak . Kenapa sampai perkara macam ni yang sepatut nya kita elak dan sudah berjanji ! .. kenapa ? Itu persoalan saya dengan ko Cindy ? ... apakah saya tidak perna memberi apa yang sepatut nya ? "
Saya -" Saya minta maaf .. tolong la jangan ceraikan saya , saya merayu ..."
Syarul - " tapi Cindy . Saya juga tidak mahu bertangungjwap anak dalam kandungan ko , jelas - jelas itu bukan anak saya .. saya tidak mahu nanti di belakang hari kena cakap pilih kasih bila saya terlalu pilih kasih antara anak itu sama anak saya . , fikir la yang terbaik ..."
Saya stress bila suami juga macam lepas tangan , apa patut saya lakukan .. Danny ? Saya kena jumpa dia .. sejak kami kedapatan mama dia selalu marah - marah si Danny sampai dia keluar dari rumah ..
Saya whatsap si Danny , belum sampai satu minit dia sudah typing membalas chat saya.💌 Danny -" Cindy .. saya takut dan tiada keberanian untuk bersemuka semua ni , saya malu denga diri saya sebap tidak dapat control ! Tapi saya mahu juga bertangungjawap dengan anak saya tu .. tapi saya juga tidak tahu apa keputusan ko dengan si Syarul "
Saya menangis teresak - esak bila si Danny sangup bertangungjawap ! Dan memang patut pun dia bertangungjawap ! Tapi , saya takut kehilangan suami saya . Saya juga tidak mahu berlaku kejam untuk menyalahkan anak dalam kandungan saya . ...
Masa ni suami juga ada di rumah , pasti dia dengar saya tengah menangis . Saya bersyukur walaupun saya sudah kedapatan bersalah dan tidak layak untuk di maafkan , mama mertua saya tetap menyokong dan tidak mahu masuk campur urusan rumah tangga kami . . Tapi mama si Danny tidak puas hati dengan saya sampai datang ke rumah membawa parang . Sampai la si Danny datang ke rumah kami untuk berbincang dengan suami .. saya yang gila sudah sebenarnya ni .. semua saya mahu ! Tapi saya tidak sedar semua orang saya sudah sakitkan hati diorang ... ohhh tidak !!Masa ni kami hanya bertiga , terasa kekok bila kedua - dua orang yang saya sayang ada di depan mata dan kedua orang itu juga la yang saya tidak mahu lepaskan , Saya bersyukur juga kedua - dua diorang matang untuk berbincang sebap masing - masing mahu selesai kan hal ini .
Saya hanya mendiamkan diri dan menundukkan kepala tanpa memandang mereka berdua apatah lagi saya sedang di perhati kan ..ohh tidak ! Memang malu la ba di tengok ,Syarul -" saya tidak tahu mula dari mana , dan perkara ni juga saya sudah bincang dengan si Cindy . Pasal kandungan dia ? ...umm "
Danny -" saya pun sebenarnya tidak tahu mahu cakap macam mana , saya memang mahu bertangungjawap ke atas apa yang berlaku saya dengan di Cindy . Tapi saya takut kalau perkara ni boleh menyebabkan seseorang rasa sakit hati lagi .. saya senantiasa mahu undur diri . Tapi boleh ka saya minta keiizinan untuk menjaga si cindy sampai la anak itu lahir dan saya mengambil nya .. "
Apa !! Mahu ambil tidak mungkin , jangan la ..tamaha nya saya ..
Saya -" arhh .. ambil ? Kenapa Danny ? Saya mahu juga anak saya .. "
Syarul '" Cindy jangan ko lupa apa yang saya cakap dengan ko tu .. saya tidak akan bertangungjawap anak dalam kandungan ko . Dan apatah lagi ayah dia sendiri mahu bertangungjawap , dan ko kena ingat saya bukan la kejam sangat mahu memisahkan anak dari ayah dia . , cuma sekarang ni walaupun saya dalam keadaan marah saya juga masih ada perasaan .. saya tidak mahu memaksa . Apa yang terbaik untuk dilakukan sekarang ni .. ?"
Saya sama si Danny berpandangan ! Walaupun saya cintakan dia tapi saya tidak tahu kenapa saya tidak mahu berpisah dengan si Syarul , apa patut saya lakukan . Mustahil kedua - dua nya saya mahu ambil . Kalau la saya terima si Danny sebagai ayah dalam kandungan saya ni . Dan tinggalkan si Syarul sangup ka saya ? ...
Sudah seminggu berlalu dimana perbincangan kami berakhir . Saya masih dalam keadaan bingung mahu keputusan yang mana . Sebap saya sendiri tidak mahu kehilangan kedua - dua diorang , tolong la jawapan apa yang sepatut nya saya kena buat .. kadang makan minum saya juga tidak teratur . Si Syarul juga sudah berhenti bekerja di sebapkan hal ini saja . Rasa bersalah , sebap dia bersusa paya menjaga kami masa dulu tapi apa yang saya balas .... Syarul , lelaki yang saya cintaii dari dulu sampai la sekarang . Tapi di sebapkan terlalu bodoh ! Saya buang kebahagian saya sendiri .. Kalau saya tidak terima si Danny , dan kalau la benar apa yang dia cakap anak dalam kandungan saya dia mahu ambil .. saya kena bekorban sesuatu ! Kalau tidak pun kedua - dua diorang saya tidak mahu . Sebap itu membuat ketiga - ketiga hati kami sakit .. kalau saya terima si Danny pula pasti si Syarul juga merasa kecewa atas perbuatan saya dan atas perpisahan kami ..tapi kalau saya terima si Danny pula ... apakah saya sangup bila saya menjaga anak dalam kandungan saya selama 9bulan dan melahirkan sendiri .. apakah saya sangup memberi anak ini kepada si danny ... saya gila sudah ni ! Betul - betul gila ,,,
Tidak sangka kebahagian yang saya rasa dengan si Danny akan jadi macam ni ...BERSAMBUNG
YOU ARE READING
INSAF COMPLETE
Short StoryKisah seorang ISTERI yang telah mencurangi suami nya dalam diam , si Suami yang bertungkus lumus mencari wang untuk menyerah anak dan isteri nya , malahan Suaminya pula tidak mengetahui apa sedang isteri nya lakukan di belakangnya selama dia bekerja...