PART 4 FINAL

1.5K 12 10
                                    

INSAF

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD : SHILAeiona_Dp94

REKAAN SEMATA MATA

PART 4

   Siapa tidak happy bila dapat melahirkan anak dalam keadaan comel , sihat walafiat . Memang tidak terkata kegembiraan saya , saya belum memberitahu pada si Danny yang saya selamat melahir kan ..
Keluarga la yang tolong saya , rawat saya semasa berpantang menolong menjaga baby . Dan saya rasa terkejut bila kedatangan seseorang yang saya rindu masa ni .. Iaitu bekas suami saya si Syarul bersama kedua orang anak saya . Saya tidak silap melihat siapa diorang ba kan .
Mama menjemput bekas suami naik ke atas rumah dengan keadaan yang kurus sudah . Anak - anak terus ke pangkuan saya memeluk saya erat sambil menangis , kenapa la saya sekejam ini sampai melukai hati anak saya yang masih kecil . Saya menyalam si Syarul yang hanya memandang saya dengan wajah yang sedih . Dia cuma menyentuh pipi anak saya dan meminta diri semula bercerita dengan bapa di luar beranda .
Anak - anak bermain dengan adik tiri diorang ,
Saya pula masih terkaku hanya mendiamkan diri sebap bukan saja malu pada diri sendiri tapi saya malu sangat untuk bertegur sapa apa lagi mahu bertanyakan kabar pada bekas suami ! Saya tidak pasti adakah patut saya menegurnya ' apa kabar ' ? Tapi saya takut kalau saya tiada hak mahu tanya tentang kehidupan dia lagi .  Saya prrhati anak - anak saya hasil cinta kami berdua . .

1jam lebih diorang di rumah saya , si Syarul sudah meminta diri untuk pulang ke bandar . Sebap sekarang ni saya tinggal bersama keluarga , .
Sebelum dia berlalu dia mengucapkan terima kasih sebap sudi mempelawa kami naik ke rumah . Kalau ikutkan hati saya sudah memeluknya tapi itu tekan terjadi .
Saya hanya menundukkan kepala tanpa membalas pun .

Syarul -" jaga diri baik - baik , tengok keadaan ko pun tidak teratur sudah . Kesihan baby tu bila mumy dia ikut stress sama . , saya balik dulu "

Lepas sahaja dia meminta diri pulang , saya ke tandas ! Disana saya lepaskan semuanya . Saya menangis sampai terasa sesak nafas sudah . Saya tidak tahu apa sebenarnya saya mahu dalam kehidupan saya . Mampukah saya lakukan semua ni dan melupakan  begitu saja .
..

5BULAN KEMUDIAN

Dimana anak saya si Clora sudah 5 bulan .
Tapi keadaan dia agak mengrisaukan bila dia selalu sakit - sakit sudah 3 bulan dia seperti itu , macam saya pun mahu giveup bila dibawa ke klinik , swasta ke hospital dan last sekali berjumpa dengan orang pandai tapi tiada penyakit atau sesuatu pada anak saya si Clora , bila malam suhu badan nya agak menaik sampai kan saya bawa ke kecemasan tapi tiada apa yang mengrisaukan dia bilang tu doktor ! Saya takut ..apa sudah terjadi ,
Saya mendapat panggilan dari seseorang .

Unknow -" sis Cindy , saya ni kakak si Danny . Saya harap ko dapat datang berjumpa dengan si Danny ?.. "

Saya masih tertanya - tanya ,sekian lama tidak la sampai setahun . Tiba - tiba dia muncul semula . Kenapa dengan dia ? Ingat kan dia tidak sudah mahu tahu tentang saya . . Macam mana saya mahu ke sana kalau dalam keadaan anak tidak sihat ! Pasti saya di tuduh lagi yang tidak pandai jaga anak .
Seminggu berlalu , saya masih belum berjumpa dengan si Danny sampai la saya dihubungi dengan kakak nya semula ..

📞 Kakak Danny -" Saya harap ko faham Cindy ! Kami tidak paksa ko untuk berjumpa dengan si Danny . Kami juga tidak memaksa kalau ko tidak mahu berikan anak itu pada mama saya . Tapi tolong la saya merayu sebelum terlambat si Danny mahu tengok sangat anak dia . "

Macam rasa bersalah pula bila terus - terus di hubungi tapi tidak datang ...saya membuat keputusan untuk datang berjumpa demgan dj Danny tapi saya bawa bersama kedua orang tua saya kalau la ada sesuatu terjadi . Tapi sepanjang dalam perjalanan pergi ke kampung si Danny . Terasa jantung saya tidak stabil saja macam perasaan takut tu tiba - tiba muncul . Bukan sebap bekas suami saya ada di sana .tapi saya takutkan sesuatu tidak pasti itu tentang apa . Tapi saya betul - betul merasakan pasti ada sesuatu akan terjadi . .
Saya memerhati anak saya si Clora yang sedang tidur ..anak saya pula seperti patung yang bernyawa lagi ..terlalu kurus ! Dan pucat .. kalau la boleh saya mahu mengantikan tempat dia sakit . Biar la saya yang sakit jangan anak ini . ..
Jauh juga perjalanan , bila sampai di kawasan rumah si Danny . Kakak si Danny yang saya sudah lama tidak jumpa turun dan memeluk saya ..saya keheranan apa sebenarnya berlaku .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 16, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

INSAF COMPLETEWhere stories live. Discover now