(Dalam Perjalanan Ke Kantin)
"Korang,korang nak tahu tak? Iviy bertanya kepada rakan rakannya."Nak,amende,kenape?"Jihan bertanya kepada Ivy dengan penuh panasaran. "Mama saya beri saya RM 2 ringgit sahaja pada hari ini hahahaha....." Jawab Ivy dengan senang hati sambil ketawa kerana dapat mengenakan rakannya (Jiyah)."Bodoh"Kata Jihan kepada Ivy "Hahahahaha! Berhenti! Berhenti Rowdy ia menggelikan" Kata Ivy kepada Rowdy kerana Rowdy menggeleteknya.
"Jihan! Jihan!" Irul memanggil Jihan "what the.....Ya?" kata Jihan sambil mencari siapa yang memanggil namanya. Irul berlari sambil melambaikan tangan kepada Jihan (Pipi Jihan merah) "Jihan boleh tolong pegangkan dompet saya sementara saya ada aktiviti?Saya takut ia akan tercicir dan hilang nanti"Tanya Irul kepada Jihan."Uh? Boleh, tiada masalah" Jawab Jihan kepada Irul. "Awaklah yang terbaik" Irul berkata dengan senang hati sambil memberikan dompetnya kepada Jihan lalu berlari pergi.(Semasa Irul berlari pergi dia tersenyum dan pipi nya merah)
Jihan melamun sementara."Hoi!, Daydream looks nampak" Rowdy teriak di telinga Jihan."Ah?, tak lah Rowdy...dia cuma nak saya jaga dompet dia je" Kata Jihan kepada Rowdy sambil menepuk-nepuk dompet Irul."oh ...perlukah kau tepuk-tepuk dompet tu?😑"Jawab Rowdy kepada Jihan."Tak lah Rowdy aku dengan Irul biasa-biasa je" Kata Jihan kepada Rowdy sambil memegang pipi Rowdy."Ah! aku tak cakap apa-apa pun pasal Irul tu, dah jangan picit pipi aku, sakit!" Kata Rowdy kepada Jihan "Ah !!!" Teriak Rowdy kuat,kerana pipinya di jubit oleh Jihan lalu lari.
Rowdy mengejar Jihan hingga ke kantin."Wow!Wow!Wow!Kejap mana yang lain?"tanya Jihan kepada Rowdy. "Tah,aku pun tak tahu"Rowdy menjawab pertanyaan Jihan. "Entah-entah, dorang kena makan hantu kot...hahahah" Kata Jihan sambil ketawa."Hahahaaaakakak..hei tak nak join ketawa ke?" Tanya Jihan kepada Rowdy. "Tak" Jawab Rowdy😑😑
Tiba-tiba......
"Wei dah lah" "Bodoh!" "Kau pahal ?" Suara orang bergaduh . "Dari mana suara bergaduh tu?" Tanya Jihan kepada Rowdy. Secara mengejut Rowdy memegang erat tangan Jihan lalu berlari ke arah suara tersebut.....
YOU ARE READING
Teen Silent Scream
Roman pour AdolescentsTujuh remaja sahahat baik hidup gembira selama ini, tetapi beberapa kejadian yang tidak diduga telah menimpa nasib malang mereka... "Arin telah dibuli di sekolah barunya?.....Bagaimana keadaannya? Dengar cerita dia ditolak jatuh dari tangga. "I...