UWERTURA

305 28 9
                                    

Chłopak powolnym staccato składa na wargach kochanka drobne muśnięcia, ich usta grają wspólnie, cichutko.

~pianissimo

Po kilku taktach tych drobnych pieszczot sotto voce, pocałunki przybierają artykulacje portato, zmieniając wartości z malutkich szesnastek w ósemki, powoli przechodząc w ćwierć nuty. Teraz wspólnie grają legato, nadal pozwalając sobie na przerwy tak małe, wręcz nic nieznaczące, niczym pauzy szesnastkowe pomiędzy półnutami.

~piano

Na ostatnim dźwięku tej słodkiej melodii kładą fermatę, której żadne z nich nie chce przerwać.

Sensualna, wręcz oniryczna atmosfera otacza mężczyzn z każdej strony. Pomieszczenie wypełnione słodko-gorzkimi dźwiękami w tonacji b-moll, niczym marsz żałobny, powoli zaczyna przytłaczać rozpalone ciała kochanków.

~mezo forte

Teraz wspólnie grają con tutta la forza. Suita pocałunków, cichych pojękiwań i mlaśnięć nie przypomina już tej, którą skomponowałby Debussy, nie jest już tak delikatna i subtelna. W tym momencie grają suitę, będąca niczym połączenie twórczości Busoniego i Brahmsa: intensywną, silną i mocną, lecz przepełnioną namiętnością, pełną uczuć.

Są niczym para z „Pocałunku" Klimta: zatraceni, oczarowani, oddani, pełni namiętności, agresywnej pasji i pożądania. W tym wszystkim, w tym całym zgiełku intensywnych uczuć, nie tracą swej delikatności, czułości, czystości. W całości oddają się sobie, wzajemnie się w sobie zatracając.

~forte

Tak jak para namalowana przez mistrza Klimta, wydają się być zamknięci w swoim własnym, bezpiecznym sacrum.

Wyobcowani, pogrążeni we własnym ostracyzmie i mizantropii.

Niezdolni do asymilacji.

Zrośnięci, stworzeni, by istnieć razem.

Wydają się znajdować w zupełnie innym wymiarze, na własnej planecie.

Nie egzystują w żadnej realnej przestrzeni.

Istnieją jedynie we własnym, metafizycznym świecie.

Istnieją jedynie w sobie nawzajem.

W każdym oddechu, w każdej myśli, każdym tęsknym, rozmarzonym spojrzeniu. W swojej krwi.

Są na własnej polanie, porośniętej sensualnością i oniryzmem, na wspólnym krańcu świata,
na skraju przepaści, gotowi by za moment runąć wprost w objęcia seksualnej rozkoszy.

~fortissimo

Gotowi by pogrążyć się w pasji i doznaniach.

Gotowi by pogrążyć się w obrzydzeniu i nienawiści.

Gotowi by pogrążyć się w swojej ambiwalencji i bipolarności.

W ich końcu świata, w zagładzie, we własnej, prywatnej apokalipsie.

Gotowi by pogrążyć się w chaosie, bezładzie, entropii.

Gotowi by spłonąć.

By przepaść.

By stracić.

By ginąć.

By niknąć.

By mierzchnąć.

Gotowi by kochać

~fortissimo possibile

____________________________________

Bardzo nie podobał mi się poprzedni prolog oraz pierwszy rozdział więc napisałam je na nowo

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Bardzo nie podobał mi się poprzedni prolog oraz pierwszy rozdział więc napisałam je na nowo. Rozdział pojawi się niebawem. Zmieniłam kilka faktów, cech etc. z poprzedniej wersji. Mam nadzieję, że spodobają wam się moje żałosne wypociny. Proszę was bardzo o szczere (jednakże kulturalne oraz z zachowaniem należytego szacunku) wytykanie wszelakich błędów, powtórzeń, literówek etc.
Au revoir, do następnego

____________________________________

WYTŁUMACZENIE TERMINÓW MUZYCZNYCH:

*uwertura- wstęp do opery, oratorium, baletu, kantaty lub innego większego dzieła muzycznego jak i również dramatów teatralnych

*staccato- technika artykulacji w grze na instrumentach muzycznych, w której kolejne dźwięki są grane oddzielnie,

*sotto voce- półgłosem

*portato- sposób artykulacji dźwięku muzycznego. Pośredni między legato a staccato, polegający na oddzielnym, wyraźnym, lecz nie ostrym wykonywaniu kolejnych dźwięków.

*legato- sposób artykulacji w grze na instrumentach muzycznych, w której kolejne dźwięki są grane płynnie, bez najmniejszych przerw między nimi.

*fermata- zwiększa czas trwania nuty lub pauzy o dowolną długość, w zależności od interpretacji wykonawcy.

*tonacja b-moll- tonacja w której skomponowana została sonata b-moll op. 35 Chopina (marsz żałobny)

*con tutta la forza- z całą siłą

• Mystery of Love •  ᵀᵃᵉᵏᵒᵒᵏOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz