bab 3

12 1 0
                                    

. . .

Audi R8 milik Alya meluncur laju keluar dari perkarangan rumah mewah milik keluarganya.

Dia perlu datang lebih awal ke hotel papanya jika dia mahu bertemu kekasihnya itu kerana pada pukul 5 petang, kekasihnya akan bertolak ke Penang untuk urusan kerja di sana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia perlu datang lebih awal ke hotel papanya jika dia mahu bertemu kekasihnya itu kerana pada pukul 5 petang, kekasihnya akan bertolak ke Penang untuk urusan kerja di sana.

Setelah 30 minit perjalanan, Alya tiba di Prince Haider Hotel iaitu hotel milik papanya dan merupakan hotel yang terkemuka di Malaysia.

Bukan itu sahaja, hotel papanya itu juga mempunyai banyak cawangan di seluruh negara sedikit sebanyak Alya sedikit bangga dengan pencapaian ayahnya walaupun dia sedikit pon tidak berniat untuk meneruskan legasi pengurusan hotel tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bukan itu sahaja, hotel papanya itu juga mempunyai banyak cawangan di seluruh negara sedikit sebanyak Alya sedikit bangga dengan pencapaian ayahnya walaupun dia sedikit pon tidak berniat untuk meneruskan legasi pengurusan hotel tersebut.

Baginya apa class nk urus  hotel bagai euwwww tak  berjiwa muda langsung !

Alya melangkah masuk ke dalam hotel yang megah itu dan terus menuju ke lif untuk ke pejabatnya. Tiba-tiba

Bukkk

Alya telah melanggar seseorang yang turut tergesa-gesa untuk keluar dari lif berkenaan.

"What the hell are you doing !!! You langgar I ? You ni nak mati awal ke ? you don't know who I am !" Alya berasa bengang apabila dirinya dilanggar oleh seorang housekeeper yang bekerja di situ.

"Maafkan saya cik, saya nak cepat ni. Urgent !" Adrian yang tidak tahan mahu membuang air besar berhajat meninggalkan gadis cantik yang sedang marah kerana dilanggar oleh nya.

Malas mahu layan kerana hajatnya itu lebih penting. Sebab dah hujung hujung ni woi !

Belum sempat Adrian melangkah pergi, terasa tangannya di rentap kuat

"Mana you nak pergi? Our business are not done yet. You dah langgar I, you nak blah macam tu je ? No way!"

"Weh cik kak oi, saya dah minta maafkan apa nya yang susah sangat  ni. Nak saya sujud kaki awak dulu ke apa?" Adrian yang mula hilang sabar dengan gadis genit di hadapannya.

"Why you're so rude !!!!!! kenapa papa I ada pekerja macam you!!! erghhhhhhh tak tahu hormat orang !!!!!!! Bitchhhh" Alya yang menjerit kerana Adrian tidak mahu mengalah dengannya.

Adrian yang tidak tahan itu terus berlari meninggalkan gadis tersebut sebelum gadis itu mahu menyambung amarahnya.

Alya yang melihat Adrian berlalu pergi begitu saja itu membuatkan kemarahan Alya membuak-buak.

"I will make you suffer, bitch!" sebelum Adrian hilang dari pandangannya.

"Lantak kau lah, aku dah hujung-hujung ni. Takde masa nak layan kau perempuan oii" bisik Adrian dalam hatinya sebelum melangkah masuk ke dalam toilet untuk menunaikan hajatnya.

. . .

Alya menghempas badannya di atas sofa lembut yang berada dalam ruangan papanya setelah memasuki masuk ke dalam pejabat mewah itu.

"Dasar lelaki hodoh! tak guna! menyusahkan aku je! erghhhhh" Alya mengomel sendiri kerana terlalu geram dan marah dengan kejadian yang menimpanya sebentar tadi

Papanya yang melihat, tercuit hati melihat gelagat anak tunggalnya yang seorang itu.

"Kenapa ni sayang? period ke? Papa nak bincang hal penting dengan Alya ni" Dato Seri Tengku Ahmad Shah bersuara lembut untuk menarik perhatian anaknya itu

"Alya geram dengan pekerja papa yang tahu adab langsung bila bercakap dengan Alya. Papa patut pecat je pekerja macam tu. Menyusahkan betul !!! Oh, by the way apa perkara penting yang papa nak bincangkan tu?" 

"Hahaha comelnya anak papa ni. Sebenarnya papa nak kamu berhenti uruskan butik kamu tu dan mula fokus untuk uruskan business hotel papa ni" pinta Dato seri Tengku Ahmad Shah dengan lembut sekali.

"Hell no! Alya tak nak berhenti dan tak akan ambil alih business papa ni" Alya sudah mula tidak senang dengan permintaan papanya. Dia sememangnya tidak minat untuk menguruskan hotel papanya itu.

Dato seri tidak berputus asa untuk terus memancing puterinya itu. Kali ini dia harus berjaya

"Kalau macam tu, papa nak Alya kahwin. Biar laki kamu yang uruskan business papa ni. Tapi kalau kamu tak dapat cari suami dalam masa 5 bulan, papa akan stopkan semua dana untuk butik kamu dan kamu kena uruskan business papa. Faham?"

"What????? Nooooo!!!!" Alya sungguh terkejut dengan permintaan papanya itu. Kahwin dalam masa 5 bulan? The hell?? tak kan la dia nak tamatkan zaman bujang dia secepat ini?

"Take it or leave it. Papa tak nak ada bantahan. Full stop." ada ketegasan dalam percakapan Dato Seri Tengku Ahmad Shah itu.

Alya yang sudah bengang itu terus berdiri untuk keluar dari pejabat papanya itu. Geram sungguh gadis itu apabila dipaksa-paksa oleh papanya.

Apa-apa pun dia harus memujuk Adam untuk segera bernikah dengannya. Alya mengeluarkan Iphone X miliknya dan menaip pesanan ringkas untuk buah hatinya itu.

"Sayang, I ada hal penting nak bincang dengan you. Kita jumpa di butik I"

Alya melangkah keluar dari hotel papanya itu dan menuju ke arah kereta mewah miliknya.

Banyak mata yang memandang  semasa dia ingin melangkah keluar dari hotel kerana terpegun melihat kejelitaan yang dimiliki olehnya . Alya yang sedar tentang mata-mata yang memerhati hanya tersenyum bangga.

The TroublemakerWhere stories live. Discover now