Yenlin mahu pulang selepas habis waktu persekolahan namun dihalang oleh Nayeon,Jihyo dan Mina.Mereka bertiga memang dikenali sebagai pembuli atau lebih sebagai peminat obses Hot Boys.Atau dalam mudahnya HBS(Hot Boys Saseang)
Sesiapa saja yeoja yang rapat dengan Hot Boys akan dibuli kaw2.Macam mana dengan Eunji?Dia lain sebab Eunji pernah belasah mereka bertiga.Ganas kan yeochin Jaemin nie?
Mina: Kau budak China yang baru datang sini kan?
Yenlin: Saya ada nama dan nama saya Yenlin.
Jihyo: Loyar buruk kau nie!Kitorang nak warning kau jangan rapat dengan Hot Boys lebih2 lagi Kuanlin.Dia aku punya.
Mina: Jinyoung aku punya!
Nayeon: Jisung aku punya tapi lebih baik kau jangan rapat langsung dengan Hot Boys!
Yenlin: *smirk* Kalau aku rapat juga?Korang nak buat apa?
Jihyo: *Siram air atas kepala Yenlin* Rasakan!Lain kali jangan tunjuk lagak depan kitorang!
Tiba2..
??: YA KORANG BUAT APA TU?
HBS: *terkejut* KUANLIN!
Kuanlin: Korang nie memang tak ada kerja lain ke selain buli orang!
Mina: Mana ada kitorang buli!Kitorang just lindungi awak daripada yeoja tak tahu malu nie.
Kuanlin: You know what?Yeoja yang tak tahu malu tu sebenarnya korang bertiga!Kalau aku nampak korang buli yeoja2 kat sekolah nie lagi,siap korang!
Kuanlin menarik tangan Yenlin dan terus berlalu meninggalkan HBS.Kemudian,Kuanlin mengeluarkan sapu tangan dan memberikan kepada Yenlin.
Kuanlin: Nah!Lap muka awak tu.
Yenlin: Gomawo Kuanlin!Kalau tak awak,saya tak tahu nak buat apa.
Kuanlin: Mmm,lain kali kalau terserempak dengan diorang lagi bagitahu Eunji atau saya.
Yenlin: Na..nae!Gomawo lagi sekali!
Kuanlin hanya memandang kosong kearah Yenlin.Yenlin melihat Kuanlin pergi dengan skateboardnya.5 saat kemudian,Yenlin menepuk dahinya sendiri.
Yenlin: Aku lupa minta nombor telefon dia!ARRRGGHH!Takkan aku nak minta dengan kawan2 yang lain nanti apa pula yang diorang cakap.Pandai sangat Yenlin!Kau memang pandai!
Skip hari sabtu dirumah Yenlin..
Yenlin berguling-guling diatas katilnya kerana kebosanan.Lucas keluar bersama kawan2nya Mark,Jihoon dan Woojin, dia sempat meninggalkan Yenlin dengan nota sebelum keluar.
Oppa keluar dengan kawan2..mungkin oppa balik malam or maybe tengah malam sebab kitorang ada latihan.Kalau lapar pergilah kafe depan.Basikal ada dalam stor...jangan tunggu oppa ok
Your oppa
Lucas yang handsomeYenlin mengulingkan matanya.Nak taknak terpaksalah dia keluar mencari makanan.Satu penyesalan Yenlin adalah menyesal tak belajar memasak dengan Kun.
Mujur saja kafe tersebut tidak terlalu jauh,kalau menunggang basikal hanya dalam 10 minit je.
Ketika Yenlin sedang meletakkan basikalnya ditempat letak basikal,dia ternampak Kuanlin duduk berseorangan sambil mendengar lagu.Mulalah muncul idea jahat Yenlin.
Yenlin masuk kedalam kafe tersebut dan menarik headfon yang dipakai oleh Kuanlin.Jangan tanyalah tuan badan dah macam mana.
Kuanlin: YA NAK KENA KE?
Yenlin: *buat tanda peace* Mianhe,saya kacau awak ke?
Kuanlin: Taklah,ingat ke budak mana yang cari gaduh tadi.Awak buat apa kat sini?
Yenlin: Daaa~dah nama pun kafe,datang sini nak makanlah.
Kuanlin: Okay.
Yenlin: *dalam hati* Betullah cakap yang lain,pendiam sangat dia nie.Tapi alang2 dah jumpa nie berbuallah jelah dengan dia.Mana tahu dia layan.Hehehehe!
Kuanlin: Yenlin,awak tak apa2?Kenapa senyum sorang2?
Yenlin: Apa?Tak ada apa.Ingat MLM semalam.Awak selalu ke datang sini sorang2?Kenapa tak ajak yang lain sama?
Kuanlin: Setiap hujung minggu mesti datang sini.Biasanya hari sabtu macam nie Jaemin dan Eunji pergi dating,yang lain tak bangun lagi.Biasalah hari cuti,lagipun saya taknak kacau diorang sebab penat latihan semalam.
Yenlin: Oh macam tu! *dalam hati* Apa lagi Yenlin mintalah nombor telefon Kuanlin!
Kuanlin: Awak,saya nak nombor telefon awak.
Yenlin: *jungshock* Hah? *dalam hati* Dia boleh baca fikiran aku ke?
Kuanlin: Saya nak nombor telefon awak.Boleh ke tak?
Yenlin: Nae mestilah boleh kita kan satu kelas. Nombor saya 011XXXXX.
Kuanlin menelefon nombor tersebut dan berbunyilah telefon Yenlin.Lagu 'Boomerang' habaq hang.
Kuanlin: Tu nombor saya.
Yenlin menahan daripada menjerit kegembiraan.Malulah nak menjerit depan crush.Eh dah jadi crush ke?
Yenlin: Saya..saya balik dululah.Takut oppa saya balik awal.
Kuanlin: Okay.Emmm Yenlin kalau awak nak tengok kitorang berlatih menari esok datanglah kat studio.
Yenlin: Okay.Saya balik dulu.Jumpa awak hari Isnin nanti.
Yenlin meninggalkan Kuanlin dengan hati yang berbunga-bunga.Sampai saja dirumah,Yenlin terus masuk kedalam biliknya dan melompat atas katil.Mujurlah Lucas masih belum pulang.
Yenlin: YAAAAAHHHOOOOOOO AKU DAPAT NOMBOR TELEFON DIA!!!!!WAAAAAAAAAAAAA INDAHNYA DUNIA!!
Selepas penat menjerit akhirnya Yenlin tertidur kerana kepenatan.
TBC
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰Hehehe Yenlin gila kejap😂Seronok bukan main sebab dapat nombor telefon crush😙
Juju nak tanya siapa yang pernah hantar mesej kat crush and crush korang reply?Juju pernah sekali itupun sebab tanya pasal homework😅
Jumpa di episod seterusnya💖
Voment amat dihargai❤
Love you from MinHyunBin's daughter💕
YOU ARE READING
Secret Hidden(Lai Guanlin)
FanfictionKisah cinta sekolah tinggi yang paling ditunggu diabad iniヽ('▽`)/ Ceh ayat langsung tak boleh belah ヽ(^0^)ノ Bacalah ya😹 Enjoy💗