(4)Perasaanku

60 3 0
                                    

Yenlin sedar semakin lama dia rapat dengan Kuanlin semakin dia menyayangi namja tersebut.Tapi apa yang boleh lakukan,Yenlin hanya ada masa sebulan lebih lagi sebelum pulang semula ke China.

Distudio..

Hot Boys sedang berehat daripada latihan yang memenatkan.Jam menunjukkan 12.30 tengah malam dan mereka masih lagi distudio.

Kuanlin: Korang rasa Yenlin dah tidur ke sekarang?

Jisung: Asal kau tanya macam tu?

Jinyoung: Kau rindu dia eh!!??

Kuanlin: Mana ada!

Daehwi: Kalau kau rindu dia,video call jelah.

Kuanlin: Sekarang?

Chenle: Eh taklah tahun depan!Sekaranglah sayang oiiiii!

Jisung: Amboi bersayang pula!

Jaemin: Adakah Park Jisung sedang Jealous?

Jisung: Kaki nak kaki?

Kuanlin hanya tersenyum melihat kawan2nya bergaduh.Dan dia mengambil Keputusan untuk membuat video call kepada Yenlin.Mudah-mudahan Yenlin masih belum tidur.

Kuanlin: Guys Yenlin jawab!

Semua: Hai Yenlin!

Yenlin: *senyum* Hai guys!Korang kat studio lagi ke?

Kuanlin: Haah,habis mungkin dalam pukul 2 pagi.Biasalah pementasan tu kan tak lama lagi.Kena practice lebih!

Jinyoung: Kitorang menggangu ke?

Yenlin: Taklah.Saya pun tak tidur lagi.Bermesej dengan Eunji.Jaemin,Eunji cakap awak lupa anniversary korang.Betul ke?

Jaemin: *Jaeshock* Wait!Hari nie berapa haribulan?

Jinyoung: 30 Mac!Matilah kau kena bunuh dengan Eunji nanti. *ketawa jahat*

Semua memandang pelik kearah Jinyoung kecuali Jaemin yang memberi jelingan maut kepada Jinyoung.

Jinyoung: Apa betullah kan?

Kuanlin: Jaemin baik kau settle kan bini kau tu.Emmm Yenlin,esok awak ada buat apa2 tak?

Yenlin: Macam2lah Jaemin tu.Btw,saya free esok.Kenapa?

Kuanlin: Boleh tak saya nak ajak awak keluar esok?Jangan salah sangka bukan kita berdua,yang lain pun ada sama.

Yenlin: *senyum* Boleh!Pukul berapa dan dimana?

Kuanlin: Pukul 2.30 petang ditaman.

Yenlin: Okay,korang jangan berlatih kuat sangat nanti jatuh sakit pula.

Kuanlin: Baiklah tuan puteri.Good night!

Yenlin mematikan panggilan dengan senyuman dipipi.Nampak gayanya malam nie orang tu akan mimpi yang indah.

Skip keesokkan harinya..

Yenlin sampai ketaman tepat pada waktunya dan menanti semua sampai.Tiba2 Kuanlin menegurnya daripada belakang sambil meluncur.

Kuanlin: Hai Yenlin,dah lama sampai?

Yenlin: Baru je sampai.Mana yang lain?

Kuanlin: Diorang tunggu kita kat depan sana.Jom kita pergi sekarang.

Kuanlin terus meluncur laju manakala Yenlin sudah kehabisan tenaga kerana mengejar Kuanlin.

Yenlin: Isshhhh dia nie,ajak aku keluar tapi sibuk dengan skateboard dia tu!

Kuanlin: *menghampiri Yenlin* Kenapa berhenti?

Yenlin: *dalam hati* Aku tengah penat nie dia boleh tanya soalan tu.Aku bagi penumbuk kang baru tahu.

Kuanlin: Gwenchanayo?

Yenlin: *senyum terpaksa* Saya okay!Lain kali tinggalkan saya lagi.Tinggalkan saya jauh2 sampai awak tak nampak saya!

Kuanlin: Neomu kyeowo!Okay..okay,saya tak main skateboard dah.Meh sini Yenlin ssi,saya temankan awak!

Ketika mereka berdua sampai,semua orang sudah menunggu mereka.

Daehwi: Lamanya jemput Yenlin.Pergi dating dulu eh?

Kuanlin: *mengetuk kepala Daehwi* Kau nie aku bunuh kang Jinyoung marah.Tapi memang aku nak bunuh kau pun.

Jinyoung yang sedang menikmati epal jus tersedak mendengar kata2 Kuanlin.

Jinyoung: Bahalol kau anak Lai!

Yenlin: Eunji..Jaemin happy anniversary!Semoga akan kekal sampai bila2.Jaemin,jaga Eunji baik2 tau.Kalau saya tahu awak buat Eunji menangis,saya kerat awak 14.

Eunji: Dengar tu Nana.Saya tak cakap tau.

Jaemin: Don't worry lah.Saya kan zodiak leo dan lahir bulan 8,seorang yang setia.

Jisung: Jjinja?Hari tu...

Belum sempat Jisung menghabiskan ayatnya Jaemin segera menekup mulut Jisung menggunakan tangannya.Kuanlin faham keadaan tersebut dan beralih kearah kek.

Kuanlin: Guys jomlah makan kek,nanti tak sedap pula kalau lama2.

Yenlin: Kuanlin,gomawo!

Kuanlin: *mengerutkan dahi* Sebab?

Yenlin: Sebab...tak ada apa2lah.Saja je.Hehehe

Eunji: Buat apa lagi tu?Jomlah makan!Nanti habis kek nie jangan salahkan kitorang.

Yenlin dan Kuanlin tersenyum sambil memandang antara satu sama lain.Cuaca yang cerah...hari yang indah dan kenangan yang terbaik.

TBC

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

Well no comment pasal episod kali nie.Apa yang terlintas itulah yang ditaip.Hope korang suka💗

Jumpa di episod seterusnya💖

Voment amat dihargai❤

Love you from MinHyunBin's daughter💕

Secret Hidden(Lai Guanlin)Where stories live. Discover now