ביקורת 11- בריחה

61 3 5
                                    

אז הלו RotemMilo, הבה נתחיל בביקורת, הלו כן?

טוב אז קודם כל, היי~
ודבר שני: אני ממש מצטערת לומר את זה, אבל מהרושם הראשוני לא התלהבתי מהספר, אז סביר להניח שיהיו פה כמה וכמה דברים לא נעימים לקריאה.

ביקורת על הכריכה:

אז אני אגיד את זה במשפט אחד קצרצר:הכריכה הזאת דורשת החלפה

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

אז אני אגיד את זה במשפט אחד קצרצר:
הכריכה הזאת דורשת החלפה.

נתחיל בכך שזאת לא באמת כריכה, פשוט לקחת תמונה מפינטרנסט  (אני גם משתמשת באפליקציה הזאת, אני מכירה).

בנוסף, שם הכריכה, שם הכותבת, או כל מילה שלא שייכת למעצב המקורי שלה- לא נמצא פה, אני מציעה לך לפנות למעצבת כריכות בוואטפד, יש פה רבות כל כך ומי יודע, אולי אחת מהן תכין לך את הכריכה הטובה שלך.

אין הרבה מה להגיד על התמונה הזו, כי היא לא באמת משדרת לי סוג של ז'אנר ספרותי שאליו אפשר להתאים את סוג הסיפור, או... אפילו כריכה, זו פשוט תמונה שאמרת; היא אומנותית, אז לקחתי אותה.

ביקורת על התקציר:
" ברחתי מזמן ממקום אפל הייתי עושה את זה עוד 1000 פעמיים אבל בלי לקחת בחשבון שהם יחפשו אותי בואו לברוח מהמציאות לכמה זמן... "

אני אגיד זאת שוב; דורש החלפה.
נתחיל בכך שאי אפשר להבין פה משהו, אני פשוט מסתכלת על התקציר וכל מה שיוצא לי להגיד זה; וואט?
אז נגיד את זה כך, לא יהיה פה הרבה על התקציר כי אין לי עם מה לעבוד פה.

נתחיל בכך שאין פה סימנים, אני מציעה לך לשים פסיקים אחרי:
1. "ברחתי מזמן ממקום אפל"

2. "הייתי עושה את זה עוד 1000 פעמים" -פה כמובן, לשים נקודה ולא פסיק.

3. "אבל בלי לקחת בחשבון שהם יחפשו אותי" גם, פה תשימי נקודה.

עכשיו, אחרי שעברנו על סימני הניקוד, נדבר פה על המלל:
1000, נופ! אלף, כן!
במקום לכתוב במלל תכתבי במילים, זה ראוי יותר בכתיבת ספרים.

ועכשיו, נדבר בכלליות;
שום דבר פה בסדר! את מדברת על חוויה, לא באמת סיפור- אין פה עלילה, דמויות שונות, עולם, פרטים, כל דבר שיכול לספק באמת תקציר ולא סתם חוויה חסרת טעם שגורמת לקורא להסתכל על זה ולעבור מיד לספר הבא כדי לא לקרוא את זה.
הכול פה משעמם, משאיר טעם רע בפה וגורם לקורא לחשוב שזה סתם ספר שלא שווה לבזבז עליו את הזמן.
אבל לכל כותב יש את הסגנון שלו, ואם את רוצה להגיע לכתיבת ספרים אמיתית, את צריכה לדעת את הדרך הנכונה לסגנון שלך, ולא סתם ספר שסביר להניח שמישהי שנכשלת בלשון תכתוב.

אז אין לי באמת מה לעשות עם התקציר, אין פה עם מה לעבוד, אבל כן אתן לך כמה טיפים:

1. תיצרי עולם לפני שאת כותבת תקציר, תחשבי על הדמויות, על העלילה, על הרוע, ותפרטי יותר, כי תקציר בעל ארבע שורות זה דבר מעפן ולא באמת מסקרן.

2. את צריכה לדעת יותר על זמנים, מלל, סימני פיסוק וניקוד. אני מציעה לך להגיע לספר הטיפים לכתיבה של אמורה, שם השגתי המון ידע.

3. חשוב מאוד לתת לקורא חוויה מסקרנת, שהוא ירגיש כאילו הוא באמת בורח מהמציאות בעזרת הספר שלך, שהוא לא יסתכל על זה ויחשוב שזה סתם ספר.

4. אני מציעה לך לרכז את כל הטיפים, ולחזור אליי או ללכת למבקרת אחרת ולתת לה את הגרסא המוכנה -והמפורטת יותר, שנותנת יותר פרטים מעניינים ועסיסיים.

ביקורת על הכתיבה:
אז אחרי שעשיתי ביקורת על התקציר והכריכה- חייבת להודות, לא באתי בריגושים או ברצון לקרוא, כי התבאסתי כבר מההתחלה.

ואז כמובן, הגעתי לקטע הקריאה, ושוב, כמו בתקציר, העברתי את עיניי לאט וברור כדי שאבין מה קורה פה בדיוק.
זה לא היה מובן, או שזה סיכום לכל פרק או שזה הפרק? אני לא הבנתי, חוץ מזה, פרק הוא לא כמה שורות בודדות, הוא בעצם שורות על גבי שורות שבהם יש את העלילה.
אני לא הבנתי שום סיכום פרק שכזה, פשוט הסתכלתי וחשבתי לעצמי;
על מה לעזאזל אני מסתכלת ומה אני קוראת?! אז אני בעיקרון מציעה לך לעשות סדר, שהקוראים יבינו אם אלה חידות בפרקים, או הפרקים עצמם.
אני אישית, לא אוכל לקרוא פרק כה קצר, אבל היי, לפחות השתמשת בפסיקים ונקודות.

אז לא הבנתי דבר, הסתכלתי והסתכלתי וקראתי שוב ושוב עד שהרגשתי שהראש שלי מתפוצץ!
אם את התכוונת לעשות הקדמה לכל פרק, אז זה לא עבד, מפני שאמורות להיות בכל ספר הפתעות, וזה נורא הרס.
בנוסף לכך, לא הבנתי מה הרעיון הכללי של העלילה, לא הבנתי מי היו הדמויות הראשיות ומה קורה בעולם הזה.

לסיכום:

בנוגע לכריכה אני מציעה לך לפנות למעצבת, יש רבות כל כך שאני אישית מכירה והן יכולות ליצור לך כריכות טובות. את לא יכולה להמשיך עם הכריכה שלך כי היא לא באמת מושכת את העין.

בנוגע לתקציר, הוא נוראי, אי אפשר להבין פה כלום וכמו שהזכרתי קודם לכן- משאיר טעם רע מאוד בפה. התקציר לא עניין אותי, אפילו להיפך, אפילו לא רציתי להתקרב אליו אחרי זה. פשוט הרגשתי שחשבת על רעיון לספר ולא באמת חשבת על הסיפור ועל התקציר שאת רוצה לספק.
התקציר נורא חשוב, כי חוץ מהכריכה זה מה שרואים לפני שבאמת מתחילים לקרוא, אם התקציר שלך לא טוב, אני לא רואה סיבה לקרוא.

ובנוגע לכתיבה, זה עולם ומלואו של משהו נוראי, לא ברור, מבלבל, ויותר מכל: לא באמת עונה למילה "פרק".

_________________________________________
הביקורת הזאת הייתה קצרה מאוד וזה לא דבר טוב, אני מקווה מאוד שלמדת וגם שמי שכותב כמוך למד.
אני מאחלת לך בהצלחה עם שכתוב הספר מחדש וסידור הפרקים.

נתראה בביקורת הבאה~
~פינגווין אנג'ל

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 10, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

פינגווין מלמדת Where stories live. Discover now