När Becky vaknade på morgonen var Fredric inte kvar.. Hon undrade varför han varit så knepig igår kväll och att han nu hade lämnat hennes hus medan hon sov var ännu konstigare. Han hade inte ens tagit sig tid att väcka henne och tala om att han skulle röra sig hemåt.
Det var torsdag och imorgon skulle festen vara, Becky hade fortfarande inte gett något svar på om hon skulle komma eller inte. Jenny var fortfarande inte speciellt glad på Becky när hon inte tänkte gå på festen.
Becky steg i alla fall upp ur sängen, hon tog några steg in i badrummet och började göra sig i ordning. Hon drog på sig ett par rosa jeans och ett svart linne. Hon kände att det blev en för enkel look och drog då även på sig en massa färgglada armband på båda armarna. Det tog lång tid att platta hennes långa bruna hår, det var tjockt och jobbigt att fixa med.. Hon lät ofta bli att sminka sig, men idag så drog hon på lite eyeliner och mascara.
Hon gick ner och åt frukost, men när hon satt och åt frukosten så plingade hennes mobil, det var Katja.. Hur Katja hade fått hennes nummer visste hon inte, hon hade nämligen inte själv gett ut sitt nummer till Katja. Det kunde inte heller vara Rosita som gett Katja numret då hon heller inte fått något nummer.
”Hej, tid att hänga med mig och Rosita till köpcentret senare idag?” stod det i sms:et.
Men varför skulle Katja och Rosita vilja ha med Becky till ett köpcentrum i eftermiddag? De hatade henne mer än allt annat. De hade någon hake med det hela, det visste Becky.. Hon svarade med att hon gärna hänger med om Jenny också hakar på.
Till Beckys förvåning så får hon tillbaka svaret:
”visst, men säg inget till Jack.” av Katja.
Men varför skulle Becky inte säga något till Jack? Allt verkade helkonstigt. Becky litade inte alls på vad Katja sa, så hon kunde rent av inte låta bli att ta upp mobilen och slänga iväg ett sms till Jack om det hela.
”kul” fick hon tillbaka efter några få sekunder.
Jack i princip bodde i sin mobil, eller så var det inte förr, det var något han hade börjat med nu på senaste tiden. Det hade han aldrig gjort förr, det var dessutom väldigt sällan han och Becky sågs nu mera. Fast hon kände att hon kan ju inte klaga då hon inte tag itinitiativ till att försöka hitta på något hon heller.. Det var ju heller inte så konstigt med tanke på hemligheten hon kände att hon inte kunde berätta för någon. Fler och fler hemligheter blev det dessutom då hon och Fredric pratade mer och mer, Fredric verkar dyka upp i opassande lägen och skapar opassande situationer som igår kväll tänkte hon. Hon kunde absolut inte berätta något för Jack om att Fredric sovit hos henne en natt, om han nu stannade hela natten då han inte var kvar på morgonen.
Många tankar vandrade som vanligt genom Beckys huvud där vid frukostbordet.. Hon insåg snart vad klockan var och att hon kanske skulle komma försent. Hon skyndade sig att dricka upp det sista av juicen hon hade kvar.
Becky tog sin väska och gick ut genom dörren, hon sprang till skolan.
När hon kom in genom skolans portar och fick syn på klockan insåg hon att hon var försenad trots att hon sprungit hela vägen. Hon var dock bara tvungen att gå på toa innan hon skulle skynda iväg till sin lektion.. Men när hon skulle svänga kring hörnet där toaletterna låg så hörde hon röster..
Den ena kände hon igen mycket väl, den tillhörde en kille. Den andra rösten gjorde henne osäker, hon hade inte någon vidare koll på vem rösten egentligen tillhörde, den var kvinnlig och rätt gäll.. Det var inte någon i hennes klass i alla fall..
YOU ARE READING
I skuggan av månskenet
WerewolfDenna berättelse handlar om Becky som är en förvirrad 17 åring.. Som en dag efter en middag blir överfallen och där efter sker konstiga saker och Becky får lära sig leva ett nytt liv som varulv. Saker och ting blir mer komplicerat än vanligt.. Det...