♡3♡
*****SETAHUN BERLALU.
Mac 11,
ETANIAN COMMUNICATION CENTRE,
ETANIAN INDIPENDENT MORALIZE PARK,
MAXSUMANIA CITY,
ESTANIA.MAXSUMANIA City di pagi ini kelihatan agak suram sambil cuacanya pula sedikit joong suasananya. Walter, Gomez, Alberto dan serta juga Elberto mereka berempat sedang berada di sebuah Hotel terkemuka sambil di tengah tengah Ibukota Maxsumania City sekarang ini. Sambil memandang Walter memerhatikan ke segenap kawasan persekitaran ada di tengah tengah Bandaraya itu sambil berdiri di tepi jendela Bilik Hotel. Kebetulan Hotel Tall letaknya betul betul di tengah tengah Pusat Bandaraya Maxsumania City. Dengan ketinggian yang dimiliki oleh Bangunan Tall Tower yang setinggi 32 tingkat itu jelas dapat dilihat satu kemegahan ada terdapat pada mercu tanda di Hotel Tall tersebut. Walter agak tertarik pula dia sambil melihatnya. Hotel yang terletak di aras 25 itu sedikit memberi kebanggaan pula bagi dirinya di waktu ini. Terpancar wajah keriangan di seraut wajah Anak Muda itu ketika ini. Timbul pula sedikit hasrat dan impian di hatinya di waktu ini untuk ingin turut serta bersama membina sebuah Mercu Kemegahan di tengah tengah Kotaraya Kosmopolitan ini. Dia memerhati sekali lagi ke arah suasana di dalam Bandaraya itu sepuas puas hatinya. Kelihatan tersergam megah Menara TALL yang telah siap dibina kira kira lebih 2 tahun lalu. Menara setinggi 40m itu jelas dapat dilihat sungguh begitu mampu pula untuk menterjemahkan segala jasa dan pengorbanan Warga Kota di sini sebagai suatu hasil perjuangan mereka semua selama ini.
Ieter Corpact sedikit mendengus dia bila diberitahu anak buahnya mereka semua belum tiba ke mari. Walter dan kawan kawannya mereka semua masih berada di dalam perlajanan sekarang. Ieter Corpact menyelak sedikit tirai kaki jendela ada betul betul di belakang tempat duduknya. Masih tidak kelihatan juga mereka semua. Sejurus seketika kemudian kedengaran enjin sebuah kenderaan sedang kuat berbunyi sambil berada betul betul di hadapan bangunan pejabat itu. Ieter Corpact lalu lekas lekas dia berjalan menuju ke pintu pejabat di dalam bangunan itu. Sejurus tiba di muka pintu Ieter Corpact dapati sebuah kenderaan pacuan empat roda sedang berada di situ. Walter sejurus dia melihat kelibat gadis itu cepat cepat dia pergi untuk mendapatkannya. Lalu dia berkata kepada gadis itu dengan bertanya kepadanya."Sorry lambat sikit!"
"Dah lama awak menunggu?"Ujar Walter sambil bertanya pula. Ieter Corpact tersenyum saja dia mendengar pertanyaan lelaki itu. Sebentar Ieter Corpact pun berbunyi sambil berkata.
"Ha! Yalah! Pasal lambat?"
"Dah jam berapa sekarang?"Balas gadis itu seraya bertanya. Deras saja bunyi suaranya. Tidak padan dengan dirinya perempuan. Walter dia sambil terkulat kulat di situ lalu berpaling memandang kepada teman temannya yang lain. Sebentar dia pun berbunyi.
"Alah! Lama ke happanya! Baru jam 9.00a.m!"
YOU ARE READING
MY MESSAGE
Random@Qalby.com @HasanatulQalby.com prevent.com @prevention2008.com mokhtarbdullah@69gmail.com @idsideal.com @metoo.com @same2U.com SAME2U.COM # Deliver My Order. BAGAIMANA Matahari terbit dari Barat dan pula terbenam di waktu senja di sebelah Ti...