"Macam mana ini boleh terjadi?Hah!!" amarah Encik Rosli kepada dua beranak didepannya."Awak tak jaga dia betul2 ke?Atau awak ada apa2kan dia?"soal encik Rosli curiga.Puan Wani tergagap2
menjawap soalan suaminya."A..apa abang ni.Tak..kan Wani nak buat bukan2 dkt Chem.".Encik Rosli memandang isterinya atas bawah."Bukan boleh percaya sangat awak ni."kata Encik Rosli sinis.Puan Wani hanya memuncungkan mulut selepas terkesan dgn kata sinis suaminya."Pagi esok kalau Chem tak balik juga,kita buat report police.Chem takkan lari rumah tanpa sebab.Siapa yg buat dia akan terima padahnya."kata Encik Rosli sambil melontarkan pandangan keluar tingkap.Encik Rosli mengempalkan tanganya dgn amarah.Puan Wani hanya menelang kesat liurnya.Moga rancangannya tak terbongkar.Bisik Puan Wani dlm hati.**************************
Nikkun membawa air suam yg diambil didapur ke dlm biliknya.Dia mendekati katil dan meletakkan air suam di dlm besen keatas meja yg berada dibirai katil.Nikkun mengambil kain lalu dimasukkan kedalam besen.Dia memerah kembali kain tuala kecil itu lalu disapukan ketangan gadis yg masih tenang tidur,tidak sedarkan diri yg ditemuinya beberapa hari lalu."Siapa kau sebenarnya?kenapa kau boleh berada dlm sungai tu.Sedangkan tempat itu jauh dari kawasan manusia."(dialog thai) kata Nikkun sambil mengelap tangan gadis itu.Sesudah tangan.Nikkun mengelap pula tapak kaki gadis itu.Nikkun memandang wajah pucat gadis itu."Aku harap kau cepat sedar.Ini bukan tempat kau."(dialog thai).Nikkun bangun lalu menutup semula badan gadis terbabit dgn selimut.Dia mengangkat besen tadi dan dibawa keluar dari bilik .
-2hari kemudian-
Chem membuka matanya yg masih samar2 .Dia bangun dari pembaringannya.Lalu dia memfokuskan lagi pandangannya agar kelihat jelas segalanya .Sesudah dh jelas,dia melihat sekeliling.Dia berada di sebuah bilik yg agak luas dan terlihat bergitu santai deko nya.Chem berdiri namun dia jatuh terduduk kembali kerana berasa lemah dibahagian lututnya.Untuk beberapa saat dia mencuba kembali utk berdiri.Dia memaksa kakinya utk berjalan menghampiri tingkap yg terbuka luas.Tingkap itu dihiasi langsir putih yg jarang.Chem menyelak langsir yg ditiup angin itu lalu melontarkan pandangannya keluar tingkap.Ya Allah cantiknya permandangan diluar .Bisik hatinya.Diluar dihiasi dgn tasik yg besar dan disekeliling tasik pula terdapat pokok yg tumbuh menghijau.Terukir senyuman manis dibibirnya."Adakah aq berada disyurga?".Chempaka melihat baju yang dipakainya."Erm.?.kat dlm syurga pon pakai baju kemeja putih lelaki ka?"Chem melihat seluar yg dipakainya pulak."Boxer?"Chem membuat muka pelik."Lantaklah asalkan aq dh masuk syurga."katanya tidak ambil pusing.Chem termenung dan berasa sedih setelah teringat kembali kejadian mak Wani menolaknya.Air matanya menitis."Ayah,maafkan Chem! Chem dh janji taknak tinggalkan ayah setelah ibu pergi,tapi...Chem mati."dia mengesat air matanya kasar."Chem takkan maafkan mak wani dan abang Faiz sampai bila2!"kata Chempaka amarah.Namun Chempaka dikejutkan dgn suara garau yg menjerit dialog asing."Aikk,bunyi menantang apa pulak dkt luar sana tu?" kata Chem pelik.Dia berjalan menghampiri pintu bilik lalu dibukanya dgn perlahan.Dia menjenggukan kepalanya keluar pintu,mencari punca bunyi xdi.Namun tiada apa2 yg diliatnya selain ruang rumah yg bergitu indah.Walaupun seluruh rumah dibuat dgn kayu,namun sangat cantik.Kelihatan tenang dan santai sekali.Chem keluar menghampiri tangga kayu yg berpusing ke bawah."Wah,dasyat gila rumah ni.Tangga jenis berpusing."Chem menuruni tangga selepas sampai ditingkat bawah matanya semakin membulat melihat dekorasi ruang tamu.Di tgh terdapat satu meja bulat kayu dan tiga sofa kayu yg disempurnakan dgn kusyen putih. Di bahagian kiri pula terdapat dapur yg tak berapa besar namun cantik.Dibelah kanan terdapat meja makn kayu yg berbentuk segi empat.Di penjuru dinding terdapat satu rak kayu yg sederhana besar dan menempatkan satu radio kecil dan beberapat ukiran kayu.Tangga yg dituruninya xdi berada di penjuru kanan meja makan manakala rak berada di penjuru kiri.Tanpa Chem sedar ada sepasang mata sedang melihatnya."Kau dah sedar?"(dialog thai)Nikkun menyandar sambil memeluk tubuh di dinding yg berada berdekatan slinding door.Chem yg memandang kearah gerangan suara itu menjerit histeria apabila mrlihat lelaki sado yg separuh bogel berada tidak jauh darinya."Arggggghhhhh!!! Dkt syurga takkan bidadara separuh bogel!!"kata Chem lantang sambil menutup matanya.Nikkun yg terkejut terus menekup mulut Chempaka yg menjerit sebelum menyedarkan beruk2 yg sedang tidur tghari.Kesian beruk tu nanti terkejut sbb mendengar suara pekitkan Chem."Diamlah,bukan aq ni gorilla pon."(dialog thai)kata Nikkun geram.Chem menjauhi Nikkun."Kau siapa?!!kenapa kau boleh ada dlm rumah syurga aq?"kata Chem amarah.Nikkun mengerutkan dahinya."Dia bukan org thailand?"(dialog thai) katanya perlahan."Hah,kau carut apa lak tu?Kau jangan mcm2."amaran Chempaka sambil menunding jarinya."Ouh,kau org Malaysia ya? Igt org tempatan tadi."kata Nikkun yg fasih berbahasa Malaysia.Chempaka membuat muka blur selepas mendengar kata2 lelaki didepanya sekarang."Apa?Aku tak faham."kata Chem blur.Nikkun mengangkat sebelah keningnya." Aku ckp bahasa Malaysia pon tak faham lagi?.."namun percakapan Nikkun dipotong Chem."Tak..tak maksud aq.Kau kata org Malaysia bukan org tempatan?Tu maksudnya aq dkt mana?aq belum mati lag lah?"kata Chempaka ingin tahu.Nikkun mengeluh berat."Kau kat Thailand.Sawadikap.".kata Nikkun sambil merapatkan kedua tapak tangannya kearah Chem dgn wajah datarnya.( 🙏 )
Mata Chempaka membulat tak percaya."Mustahir!"Nikkun menganggukan kepalanya setuju dgn kata Chempaka."Betul tu.Mustahir kau boleh hidup lag.Sedangkan sungai yg aq jumpa kau tu banyak buaya.Tapi kau okay je."kata Nikkun yg sudah duduk di sofa.Chem menelang liur.Wthekk...banyak buaya.Mak Wani betul2 taknak aq hidup."Mcm mana kau boleh lemas?" tanya Nikkun datar.Chem menggaru pipinya yg tidak gatal."Anu..itu sbab..sebab.."kata Chem ragu2.Nikkun memutarkan bola matanya."Sebab apa si gagap?!"kata Nikkun datar.Chem membulatkan mata geram."Woi, sedap je ko panggil aq si gagap.Aq ada nama lah!" kata Chem, mrah.Kalau boleh nmpk asap yg keluar dari telinga Chem mungkin dah beruap dh seluruh rumah ni."So sebab apa?Lantak kau la.Aq tak nak ambil kesah.Kalau boleh aq nak ko crpat2 kluar dari rumah ni.Aq tak selesa dgn org asing."kata Nikkun datar.Chempaka menyempetkan matanya.Tak selesa kunun.Dah la separuh bogel.Chem melihat six-pack yg agak mengiurkan lelaki separuh bogel didepannya yg sedng duduk sambil memejamkan matanya.Nikkun menjeling gadis yg masih berdiri tidak jauh darinya yg sedang melihat perutnya dgn muka kemerahan."Kau tgk apa pempuan gatal?" kata Nikkun datar yg mengejutkan lamunan Chempaka.Chem yg sedar dari lamunannya terus berlari menaiki tangga dengan menjerit."PAKAI BAJU LAH TAKGUNA!!"Nikkun memutarkan bola matanya."Lantaklah.Ni rumah aq."(dialog thai)katanya perlahan.Ya sememangnya Nikkun hanya memakai boxer dari tadi.
YOU ARE READING
Cinta Agung
FantasyLisa hidup dalam keluarga yang bahagia. Namun hidupnya menjadi gelap setelah kehilangan ibunya akibat kemalangan jalan raya.Sebulan setelah kepergian Puan Salma,Encik Rosli iaitu ayah Lisa telah mengawini seorang janda anak satu yang berasal dari Ra...