Twilight Orb merupakan Bola kuasa yang dikatakan mempunyai kuasa yang hebat dan menjadi rebutan ramai. Ada legenda mengatakan bahawa Twilight Orb sebenarnya bola dewa yang diberikan kepada rakyat Celestial untuk melindungi nya dari kuasa jahat.
Kini , Twilight Orb dikawal rapi oleh Celestial Guards iaitu Kaja, dan abangnya Uranus. Mereka menjaga keamanan Celestial Palace juga. Dengan bantuan Tigreal Dan Rafaela , mereka dapat mempertahankan Celestial Palace dengan baik. Celestial Palace dan negeri sekutunya diperintah oleh Raja Nazar iaitu King Estes. Negeri negeri naungan ini dikawal ketat supaya ancaman dari negeri luar tidak berlaku.
Antara negeri naungan Celestial Palace ialah MoonLight Forest , Minoyan , Dark Forest dan Western Expanse. Negeri negeri ini di bawah kawalan Celestial Palace kerana tidak beraja. Negeri yang beraja seperti Western Desert dan The Abyss tidak mendapat naungan kerana mempunyai Rajanya yang tersendiri dan mereka berperang antara satu sama lain.
Di satu tempat di Negeri Abyss
Aldous :Aku dah rancang penyerangan kita ke Celestial Palace untuk merampas Twilight Orb.
Balmond :Kau dah pikir masak² apa yang kita buat ni...raja tak marah?"
Aldous :Aku penolong raja...Aku taulah ape nak buat!
Balmond : Hmmph!
Leomord datang ke markas mereka.
Leomord : Dah siap semua?
HellGuards : D-dah Tuanku.
Leomord : Bagus...hantar General Helcurt untuk jejak arah.
Balmond : Baik Tuanku!
Di Celestial Palace
Kaja : Hmm...nampaknya Kita dah semakin maju ke hadapan.
Uranus : Ya adikku...tapi kita tak boleh selesa sangat...Kita ni Guards..Kita kena jaga Twilight Orb cam nyawa kita sendiri.
Kaja : Hmm yelah *angguk*
Tigreal : Korang dh pergi berehat?
U & K : Belum...
Tigreal : Oh...kalau macam tu pergilah rehat dulu ..perintah dari Raja.
U & K : Ok..
Sedang Tigreal duduk di atas tower guard...tiba tiba muncul satu asap hitam dengan suara yg seram...
Helcurt : HAHAHAH...TREMBLE!!
Tigreal tersentak dan terus bangun dan dapatkan pedangnya.
Helcurt : Wooo...tenang dulu...hehehe
Tigreal : Apa yang kau nak haa??!
Helcurt : Aku hanya sampaikan pesanan maut....hahahaha..bersiap sedialah...menghadapi kejatuhan yang BESAR! Celestial Palace akan runtuh! HAHAHAHA
Tigreal : Aah! Diam lah kau! Pergi dari sini!
*Tigreal melibas pedangnya...lalu Helcurt pun hilang*
Tigreal : S*al!
Uranus dan Kaja datang...
Uranus : Kenapa ni Tig?
Tigreal : H-helcurt ...dia datang...dia cakap....Celestial akan runtuh..
U & K : Haa?
Kaja : Berani dia datang!
Uranus : Dia nak lancarkan perang!
Tigreal : Kita kena bagitau Rafaela dan Raja!
Kebetulan Diggie lalu disitu...
Diggie : Kenapa ni? Perang apa?
Tigreal : Diggie! Kau Jester Kan? Kau pergi menghadap Raja dan bagitau yang negeri Abyss nak perang!
Diggie : Ha??
Bersambung....
YOU ARE READING
Legends Of Dawn
FantasyKetenangan dan keamanan Land Of Dawn tergugat apabila Hellguards dari Daerah Abyss mula menguasai dunia dengan kegelapan. Demi mempertahankan Land Of Dawn dan menghalang Hellguards mendapatkan Twilight Orb , pelbagai cabaran diharungi yang melibatka...