Episod 2

41 8 0
                                    

Tigreal : Diggie...kau jester kan? Pergi menghadap Raja dan bagitau yang negeri Abyss nak perang!

Diggie : Ha??

Kaja : Ya! Aku akan temankan kau ke Istana.

Uranus : Pergilah...Aku akan panggil yang lain untuk bersedia.

K & D : Baiklah.

Mereka pun bergegas ke Istana Celestial. Alucard , The Demon Hunter dari negeri Minoyan pun ada di Istana.

Diggie : Tuanku! Patik ada pesanan untuk Tuanku.

Kaja : Benar Tuanku...ini adalah penting. Eh? Alucard? Apa yg kau buat kat sini?

Alucard : Aku nk laporkan yg Ada serangan berlaku di kampung adik angkat Aku...Harith. Kat Dark Forest.

Kaja : Ha? Serangan ?

Estes : Sudah...haa apa dia Diggie?

Diggie : Negeri Abyss nak lancarkan perang!

Estes : Apa??!

Alucard : Mereka nak serang Celestial Palace jugak??

Kaja : Ha? Maksud kau...negeri Abyss yang serang Dark Forest?

Alucard : Ya..

Estes : Ergh...apa yang mereka rancang ni? ... Aaah! Aku tau...Twilight Orb!

Alucard : Diorang mengincar Twilight Orb! Keji betul..

Estes : Ketatkan pertahanan! Pastikan semua rakyat di evakuasi supaya selamat dari kawasan perang!

Kaja : Baik Tuanku!

Rafaela : Tuanku! Berita terkini...Hellguards telah menghantar sekumpulan ahlinya serang Minoyan!

Alucard : Ergh! S*al diorang ni!

Estes : Alucard , pergi! Selamat Kan kerajaan kamu!

Alucard : Baik!

Alucard pun berlalu pergi dgn menggunakan arrivalizion.

Mereka pun bersurai dan pergi ke pertahanan masing².

....

Di pasar Ascur, Celestial.

Granger : Hm? Kenapa ni?

Askar Celestial : Semua di Minta pergi ke kawasan Aldruja untuk pengevakuasian! Kita akan menghadapi perang! Tetapi tetaplah tenang!

Semua penduduk bergegas berlari ke tempat yg di tetapkan.

Granger : Perang? Dgn negeri? Tapi Kenapa? Sebab Twilight Orb ke? *sambil memandang Celestial Palace*

Bersambung....

Legends Of DawnWhere stories live. Discover now