Gatotlaca : Hari kehancuran? Heh..Tu dulu..sekarang kerajaan Celestial lebih bersedia...jumlah askar kau pun tak mampu menandinginya!
Aldous : Kau pasti? Kali ni....Kami diketuai Raja "Tyrant" ! Dia adalah dominan!
Gatotkaca : Hmm? "Tyrant" ??
Tiba - tiba Minsitthar datang...
Minsitthar : Aldous!! Kau buat apa kat sini hah?!
Aldous : Heh?! Raja dah sampai? Buang masa kau sahaja! Hahaha!! Kehancuran dah tiba! Kau raja takkan dapat buat apa Apa lagi!! Raja telah mendominankan Land Of Dawn!
Gatotlaca : Kurang ajar!!
Gatot melompat ke Arah Aldous...tetapi Aldous sempat mengelak.
Aldous : Huh! Merimaskan!
Dengan satu hentakkan..Gatot terpelanting.
Minsitthar : Gatot!!
Gatotkaca : Urgh...
Tiba - tiba seluruh tempat menjadi kelam.....kesuraman tiba tiba menyelubungi seluruh negara itu...
Segerombolan pasir gelap menyelubungi Istana tersebut....
Kelihatan seekor ular menjalar mengelilingi mereka.Dengan pandangan yang tajam dan menyeramkan...Dia mengelilingi Aldous Dan konco konconya.....
Tanpa disangka...ular tersebut berubah menjadi seorang lelaki...mereka terkedu..
Minsitthar : Apakah....
Rupa - rupanya...lelaki tersebut ialah Khufra!
Khufra : Heh...Apa Khabar?
Aldous : Tuan...
Aldous tunduk hormat kepada Khufra.
Khufra : Hmm....ini sahaja Yang kau mampu buat dari tadi?
Aldous : Erk? Kami dah dominasi Dark Forest..adakah itu cukup?
Khufra : Belum cukup lagi!!! Aku nak kau cari Dia!! Bukannya buang masa macam ni!
Aldous : ....
Khufra : Oh? Lihat Di sini....sang legenda..Gatotkaca....Dan raja dormant..Minsitthar..bagus juga kalian Ada Di sini..
Minsitthar : Apa Yang kau nak hah?
Khufra : Aku? Aku nak cari Dia!
Gatotlaca : Siapa? Cuba kau jelaskan...Dan bukankah kau dah lama.mati? Bagaimana?
Khufra : Heh...berkat Twilight Orb...Aku hidup...tapi dengan kuasa Yang lebih hebat! Mungkin..inilah masanya..Aku balas dendam...pada isteri Yang mengkhianatiku!
Minsitthar : Isteri? Kau...Ada Isteri?
Khufra : Aku tak mahu bercakap lagi...bagitaju Aku...Apa kau kenal dia?
Gatotlaca : Kami tak kenal mana mana perempuan asing..
Khufra : Dia juga dari Western Desert..Sama seperti Aku.
Aldous : Erk..Tuan..Kenapa bagitahu mereka tentang Apa Yang Tuan cari? Dan..bagiku...ini tiada kaitan dengan Apa Yang Kita mahukan..Kita mahukan Twilight Orb!
Khufra : Akan Aku bagi apa yang kau nak...bila Aku jumpa Apa Yang Aku nak dahulu.
Aldous : Esmeralda?
Khufra : Namanya juga Aku sudah lama tidak mendengar.
Gatotkaca : Nanti...Esmeralda? Sang Penilik Astronomi?
Khufra : Nampaknya begitu lah kerjayanya...namun..dia akan sampai ke hujung juga...
Gatotkaca : Apa Yang kau nak buat dengan dia?
Khufra : Sudah! Kau bukan Siapa Siapa untuk Aku bagitahu...Apa Yang Aku nak lakukan...
Minsitthar : Akan Aku halang kau!
Khufra : Beranikah kau?
Minsitthar : Heh?
Minsitthar memulakan serangan dengan melemparkan lembingnya Dan keluarlah gelombang kuasa legenda yang menyerang Khufra.
Bersambung....
YOU ARE READING
Legends Of Dawn
FantasyKetenangan dan keamanan Land Of Dawn tergugat apabila Hellguards dari Daerah Abyss mula menguasai dunia dengan kegelapan. Demi mempertahankan Land Of Dawn dan menghalang Hellguards mendapatkan Twilight Orb , pelbagai cabaran diharungi yang melibatka...