Den här berättelsen är i samarbete med Fjording så gå in och följ henne!!
-Mamma!! skriker Leoni. Mini har rymt! (Igen!!)
-Vi måste gå och leta efter henne, säger Karin. (mamman)
-Följer du med Martin? (pappan) säger Karin.
-Absolut, svarar Martin.
Mini är familjens nya shetis som brukar rymma. Dom har bara haft henne i en vecka och hon har redan börjat med den nya rutinen, rymma minst 2 gånger om dan. Nästan varje gång hittar dom henne i någons av granarnas trädgårdar.
-Då går vi, säger Leoni.
-Mini!! Var är du?! ropar Karin.
Efter en kvarts letande så ser dom äntligen ett litet rufsigt litet huvud sticka fram i mellan grenarna.
-Där är du ju Mini, säger Leoni
Mini kommer fram till dom med kvistar och löv i manen.
-Hon ser väldigt glad ut iallafall, säger Marin.
-Kom nu Mini så går vi hem, säger Karin
Men Mini vill inte als. Hon tar back öronen och vill inte gå en millimeter. Efter typ en timma har dom fått in henne i stallet. Hon surar fortfarande.
-Men Mini vad är det med dig, säger Leoni
Resten av dagen står Mini och surar i ett boxhörn.
-Hej då Mini och tack för idag, säger Leoni.
Det var första kapitlet det. Hoppas ni gillar den och vill fortsätta läsa.
Ps. Glöm inte att gå in och följa Fjording!!!
YOU ARE READING
En shetis på äventyr!
DiversosEn dag försvinner Mini från stallet!! Vad ska vi ta oss till?!