Kasih Tuhan 1

2 1 0
                                    

Baru2 ni bulan 16hb April sehingga 23hb April kami mengikuti Syurga conference selama 4hari d luar negeri dan kami seramai 7org adalah angka sempurna tuk kami d perkuatkan menjadi menyala2 seperti api yg sentiasa berkobar2 dan tidak pernah padam.

18hb hri pertama sesi pasmeal dinner kmi ala Syurga mlmnya. Sblum itu pginya kmi pgi breakfast. Kmi pi kedai mkn d Dapur Syurga dan sa mahu ambil itu cucuk gigi sbyk 4 dan sa bgi kwn sa 5 kah. Kmi ambil smua yg d simpan d bekas cucuk gigi. Sa bila nanti boleh pkai lg klo teda cucuk gigi sebagai extra d simpan.

Nah cerita selanjutnya mlm itu, kmi menghadiri mkn mlm ala Syurga. Kami berpakaian grand. Smuanya cantik2 dgn sinaran cahaya emas. Dan kami jg sda bersedia, selepas ni apa mau buat ya. Kmi lihat tarian dan persembahan conference pembukaan sungguh2 memukau keadaan. Sangat2   menarik dgn kreativiti mereka yg cmpurtgn dgn tajaan Tuhan, kehendak Tuhan. Sa blum pernah menghadiri seperti itu.. dgn penuh tanda tanya. Yg mna mknan pertma kmi mkn anggur duluan sesudah d doakan oleh Pastor D. Baru lah roti ekaristi/hosti dan wain jg sda d berkati.

Selepas itu barulah mulai mkn pesta raja2 bersama Tuhan Yesus. Dlm kesaksian sa ni. Sekali lgi sa saksi bukannya dri org lain tetapi yg terjadi benar dan hidup dri sa sendiri. Dan sa tdk peduli sama ada org tdk percaya. Kita punya hak masing2. Maaf ya. Sbb kebykan org hanya menghakimi dan mcm2.

Seterusnya kami d jamu dgn jamuan luarbiasa tanpa mkn dging atau ikan tetapi dgn buah2an seperti pisang, epal dan anggur. Buah dates Dan roti kosong. Wah kami takjub dan sangat bersukacita wktu itu. Kmi ambil dan mkn secukupnya dan selepas itu ada sedikit kotbah dan nyayian.

Apabila sa ddk dan berdiam diri dan berdoa..sa d ketuk d dlm hati. KataNya kenapa ko ambil itu cucuk gigi" . Dia tdk berkata kenapa ko curi.. sbb d tmpt ibadah mereka sda declare setiap perkataan yg benar keluar. Wah sa malu dan terkejut bahawa perkara kecil ini adalah celah dosa yg membawa kpd yg besar. Sa tersungkur sa terus meminta mf dan berjanji mengembalikan pd keesokan hrinya. Sa renung dlm diri sa. Selama berbulan2 sa berpuasa separuh hanya tuk persediaan pergi conference ini dan sa terjatuh saat2 akhir. 1 detik itu 1 noda. Bgi Tuhan itu dosa bgi manusia menganggap biasa. Sedangkan hri biasa sa tdk pernah mengambil cucuk gigi lebih dri satu. Hanya 1 tuk keperluan sa. Sa menjaga adab dan tatatertib sa mengikut hukum Tuhan. Sa takut akan murka Tuhan. Sa mengikut setiap langkah Tuhan bgi didikan Tuhan biarpun pahit harus d telan dan d byr harga. Bukannya senang mengikut Yesus harus ada pengorbanan.

Sa terus menjga hati cara perckpan dan pakaian kerana Tuhan suka dgn org2 yg rendah hatinya dan suka bermurah hati dan mengikut peraturan yg Dia bgi.

Mlmnya kmi balik ke hostel dan beristirehat tuk bangun pgi awal. Seawal 3pgi. Kmi tdur dgn nyeyak sekali.

Bersambung....

Kemurahan TuhanWhere stories live. Discover now