Bez mobilních telefonů, počítačů a automatických kávovarů si leckdo nedovede život ani představit. Technologie takřka ovládly moderní svět. Je to ale dobře?
Dle mého názoru jsou přístroje úžasným výdobytkem. Lidé vzdálení klidně i několik tisíc kilometrů jsou nám hned bližší, snáz se dorozumíváme, učíme, ale hlavně si neuvěřitelně usnadňujeme život. Bohužel nám bytí ulehčují tak moc, že se z nás stávají tučné koule závislř na televizi sedící na gauči s telefonem v ruce.
Avšak ještě více než samotné stroje je v dnešní době vyvíjena a testována umělá inteligence. Dle různých internetových videí soudím, že se jí daří a že by mohla lidstvo zbavit těžkých a nepříjemných povolání, jako jsou například skladníci či horníci. Ale jako všechno ostatní mají i moderní technologie svou stinnou stránku. Co když se nám to vymkne z rukou?
Při představě, že si roboti s pomocí umělé inteligence vyvinou vlastní jazyk, naučí se vzájemně stavět a opravovat, mi běhá mráz po zádech. Nechtěla bych v takovém světě žít a domnívám se, že pokud tato situace někdy nastane, dojde k zániku lidské rasy. Ve chvíli kdy nás stroje nebudou potřebovat, pro ně budeme představovat přítěž, tak se nás logicky zbaví.
Abych si odpověděla na hlavní otázku této úvahy, ne, nemyslím si, že nám technika přinese záhubu, i přesto, že tu tato možnost existuje. Avšak je nezbytně nutné je mít pod kontrolou, což souvisí i se závislostí na nich. Jsem zastánce toho, že pár dní bez telefonu by měl bez problémů zvládnout každý. Vývoj může být úžasný i smrtící. Je jen na nás, jakou možnost zvolíme.
ČTEŠ
Gazetčiny úvahy
No FicciónÚvahy řadové osoby na různá světová i osobní témata. Můžete se mnou souhlasit, můžeme spolu debatovat v komentářích. Cílem jsou nové úhly poznání. Čím chceš jednou být?-březen 2018 Moderní technologie. Záchrana či záhuba?-duben 2018