Amúgy izé, most vettem észre, hogy sosem írtam egy normális lezárást ehhez a... Hát mondhatni könyvhöz, úgyhogy íme:
Nos, mióta elkezdtem ezt a könyvet eltelt egy év, és sokat gondolkoztam a klisés történetek kialakulásán, egyebeken. Ha esetleg kíváncsiak vagytok rá, olvassátok el!
Sajnos, nem ez a fajta az egyetlen klisés történetfajta. Ahhoz, hogy az összeset felleljük kicsit mélyebbre kéne ásnunk, amit most nem fogunk megtenni, éppen elég volt ennyi is nekünk.
Alapjában véve a klisés történeteknek nincs nagy bűne. Egy kellő szórakoztatást nyújtanak, ráadásul kevés energiát kell beléjük fektetni, ezért van az, hogy havonta, vagy inkább hetente jönnek ki újabb és újabb ugyanolyan sémára épülő regények. Ilyen szempontból nézve a fiatalabb generáció nagy részének tökéletesek ezek a könyvek, hiszen nem is kell gondolkodniuk azon, amit olvasnak, mégis élvezetes. (mert nekem senki se merje bemesélni, hogy a "Jajj, szerelmes vagyok, jajj, most mi lesz, úristen, hát ezt nem hiszem el!" C. Zseniális műalkotásban Szabó Virág hatvanadjára is megfogalmazott idézete a szerelemről és a fájdalomról az olyan mély!) Szóval szerintem a közönség szempontjából ez megbocsájtható.
A fanfictionok pedig nem is arra születnek, hogy elgondolkoztassanak, mondjuk ki, nem ez a céljuk. És ezzel az égvilágon semmi gond nincs. Így kicsit sem meglepő, hogy rengeteg ugyanolyan, nagyon hasonló ff található széles e világon. Jómagam is rengeteg ilyet olvastam, nem tagadom. Bár egy idő után ez elég idegesítővé válik.
De amint áttérünk az írói oldalra, rögtön más a helyzet.
Egszerűen nem bírom felfogni, hogy hogy lehet valaki olyan, hogy minden kreativitást elhagyva árasztja ki tollából a szennyt. Történeteket, amiket már hatmilliomodszor hallottunk, olvastunk, láttunk.
És az ilyen szerzők pofátlanul sikeresek, az előbb kifejtett fogyasztói oldal miatt.A fanfic-eket ebből a szempontból is jobban elfogadom, igaz elég szánalmas, hogy valaki nem tud egy saját ép történetet kitalálni, de ez van. A fanfictionok célja egy sokkal kisebb réteg kiszolgálása, ráadásul a legtöbben hobbiból írnak, nen főállásban. Itt csak a tudat szomorít el, hogy valaki nem akar egy kicsit sem kreatív lenni.
Szóval összefoglalva, a fanfictionoknak sokkal kisebb a bűne véleményem szerint, mint azoknak a regényeknek, amelyeket pénzért vásárol meg a nagyközönség, de ez nem felmentés az alól, hogy nem vagyunk kreatívak.
Egy kérdésem lenne:
Érdekelne-e bárkit egy komolyabb elemzés ezekről? Mármint az ilyen klisés történetek különböző részeinek problémáiról.
Csak mert szívesen írok ilyen szösszeneteket, de nem tudom, hogy bárkit is érdekelne-e amiről pofázom:DIgazából ennyi is lenne, köszönöm annak, aki végigolvasta ezt a történetet, meg... Ilyesmi:D💕
BẠN ĐANG ĐỌC
KLISÉS FANFIC GYORSTALPALÓ (boyxboy version)
FanfictionKlisés yaoi/boyxboy ff, avagy amikor a depressziós srác és a suli fuckboy-a első látásra egymásba szeretnek. Borító: google első találat+valami random cheap képszerkesztő (a 18+ csak azért kell ide, mert a legtöbben ezért kezdik el olvasni) FIGYELME...