His 'Backbones' | Epilogue

37 5 0
                                    

          "Hello, Mr. Dayaz Efendy!" Sapa seorang wanita berambut perang dan bersanggul setelah langkahnya terhenti di hadapan pemuda bersuit coklat pekat yg dipadakan dengan kemeja krim di dalam.

Pemuda yg bernama Dayaz itu kelihatan sedikit konfius dengan sapaan wanita yg menyapanya bagai kenalan lama, lantas wanita bersanggul tinggi itu menghulurkan tangan kanannya sebelum memperkenalkan dirinya, "Ah, i'm sorry, i am Kirun from iNews."

          "Nice to meet you, Mrs. Kirun." Balas Dayaz bersama senyuman manis terukir di bibirnya sambil tangan nya menyambut huluran tangan Kirun.

          "Are you here for an interview? I'm afraid that Sir Hayzayn doesn't have time for..." belum habis Dayaz bersuara, Kirun sudah memotongnya terlebih dahulu.

           "No, I'm not here for the interview, I came here as a guest with iNews invitation card." Beritahu Kirun sambil menayangkan invitation card yg diselit di antara jari telunjuk dan jari hantunya.

Dayaz mengangguk faham bersama segaris senyuman di bibirnya.

            "Ah by the way, Congratulation for D'rosses grand opening!" Ujar Kirun sambil tangannya mencapai segelas air soda yg tersusun rapi di atas dulang yg ditatang waiters.

            "Thank you." Balas Dayaz dengan senyuman lalu mereka berdua mengangkat gelas masing2 tanda 'cheers' sebelum gelas itu diteguk Kirun, Dayaz tidak minum, dia cuma sekadar memerhati pergerakan tamu2 yg lain.

            "When is he coming?" Soal Kirun setelah meletakkan glass kosong itu di atas meja tinggi di hadapannya.

            "I think he's coming in few minutes." Balas Dayaz, jam tangan nya dikerling, 8.26 am.

            "I've never met him in real life, I've only seen a photo or two of him so I'm actually a bit excited to meet him or at least to see him with my own eyes." Beritahu Kirun sambil matanya berbintang-bintang menunggu ketibaan pewaris syarikat D'rosses, Hayzayn Gray.

Dayaz cuma tersenyum, sahabat karibnya sejak kecil itu di minati ramai orang, dari segi ketampanan atau segi yg lain, meski pun kawan nya itu baru sahaja jejak kaki ke dalam bidang perniagaan tetapi setiap langkah dan gerakan nya menjadi inspirasi buat yg muda mahupun tua.

            "Get your eyes ready then..." pesan Dayaz sebelum tergelak kecil.

            "Hahha, why? Should i be scared with your warning?" Soal Kirun sambil memegang dada bahagian jantungnya.

            "Attention ladies and gentlemans!" Suara seorang wanita yg datang dari speaker dewan itu menarik perhatian orang ramai ke atas pentas.

Wanita berpakaian dress biru itu lalu tersenyum apabila perhatian semua tamu yg hadir tertumpu kepadanya.

            "Thank you for coming to D'rosses grand opening..." sedang wanita di atas pentas itu memulakan ucapan dan menyambut para tetamu2 yg hadir sebelum tepukan gemuruh diberikan buat ucapan 'terimakasih' nya.

           Seseorang lelaki bersuit hitam mendekati Dayaz lalu membisik sesuatu di telinganya, kening dayaz kelihatan berkerut sedikit namun eksperesinya segera diubah, setelah meminta izin untuk meminta diri sebentar dengan tamunya, Dayaz melangkah pergi di ikuti lelaki bersuit hitam tadi.

Tiba sahaja dibahagian belakang pentas, Dayaz memandang beberapa lelaki bersuit yg lalu menundukkan kepala mereka tanda hormat "Is everything alright?" Soal Dayaz kepada lelaki2 tersebut yg sepertinya menunggu kehadiran seseorang.

His 'Backbones'Where stories live. Discover now