AN; update kali ni pendek sikit ya, sorry!
"(Nicole, Maxiem! Find him now!)" Arah Victor dalam bahasa tempatannya kepada dua lelaki yg tiba2 muncul di sebelahnya sejak ia berdiri dengan secara mengejut dari kedudukannya tadi.
"(Yes, Sir!)" Patuh dua bodyguardnya sebelum mereka berdua menunduk hormat lalu salah seorang dari mereka berlari ke arah restroom, manakala yg sorang lagi menyapa waiter2 dan bertanya kalau ada yg lihat Ian.
Victor menoleh ke arah piring dessert Ian, kek yg baru berkuak sedikit itu dipandang lama sebelum ia didekati salah seorang bodyguardnya.
"Sir! (In russian)"
Victor lantas menoleh, "Maxiem? Have you called the manager?" Soal Victor.
Lelaki russian yg dipanggil Maxiem itu menggelengkan kepalanya sebelum menjawab "Nicole did. But sir, i found this."
Victor memandang tangan Maxiem yg menghulurkan sesuatu, " I think it's his." Beritahu Maxiem bersama Iphone di tangan.
Iphone model terbaru tersebut langsung diambil dari tangan Maxiem sebelum punat on off ditekan, serta merta is mengeluh apabila permintaan kata kunci terpapar di screen.
"How i'm gonna call her?" Tutur Victor sendirian sebelum jarinya tertekan 'emergency call' tanpa ia sedar.
Lalu di screen itu terpapar contact emergency yg dinamakan 'Secretary L', melihat perkataan 'secretary', Victor terus mendail contact tersebut.
•••
[ 2 missed call from Sir Ian: Emergency Call ]
Melihat nama pemanggil itu, serta merta jantungnya berdegup laju, remote speaker yg memainkan lagu dicapai lalu punat on/off ditekan, terus ruang itu menjadi sunyi, tanpa menghiraukan pandangan dari setiausaha yg lain, jarinya terus mendail contact bernama 'Sir Ian'.
Hanya selepas berapa ringing, talian dijawab, belum sempat dia bersuara, satu suara telah pun menyapanya dengan nada panik, yg pasti, itu bukan suara majikannya, "Lara? Is that you? I'm Victor, wherever you are, you need to come here as soon as possible...Ian has gone missing!", serentak mendengar 4 perkataan terakhir itu jantungnya berhenti berdegup, Ian. Has. Gone. Missing.
Sepantas kilat, Lara sudah pun di dalam lif menuju ke tingkat atas, iaitu Ground Floor.
Setelah lif tiba di aras Lobby hotel, Lara langsung melangkah keluar sebaik sahaka pintu lif terbuka.
Contact yg didailnya tadi didail semula, beberapa ringing kedengaran sebelum talian diangkat, "I'm already at the lobby, are you still in the restaurant?" Soalnya sambil kakinya laju melintasi lobby hotel yg luas itu.
Lelaki di dalam talian itu kemudian membalas dengan nada resah, "Yeah."
Tibanya di restaurant, ia langsung dihampiri seorang lelaki kacukan Russia, kawan baik majikannya selain Dayaz.
"You are Lara, if i'm not mistaken..." teka Victor setelah menyapa gadis berseluar hitam besar dan silk shirt berwarna putih, soalan Victor itu cuma dibalas dengan anggukan, "Where is he? Have you found him? why is his phone with you?" Soalnya soalan selepas soalan sambil melihat sekeliling.
YOU ARE READING
His 'Backbones'
Romance"Some people call her 'his backbones' rather than 'his secretary' cause...she always got his back." [Full synopsis ada di part pertama, His 'Backbones' | Synopsis] Note; Update on 10th, 20th, 29th or 30th, 9 pm.